سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « بهمن    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش قیمت زغال کک استرالیا

    شناسه : 82884 01 اسفند 1402 - 12:00
    قیمت زغال کک استرالیا در هفته اول فوریه 2024 به دلیل کاهش تقاضا در حدود 2.3 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت.
    کاهش قیمت زغال کک استرالیا
    پ
    پ

    قیمت زغال کک استرالیا در هفته اول فوریه ۲۰۲۴ به دلیل کاهش تقاضا در حدود ۲.۳ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

    * بررسی قیمت زغال کک در استرالیا

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری S&P Global اعلام کرد قیمت زغال کک در استرالیا در هفته ۱ تا ۸ فوریه ۲۰۲۴ به ۳۱۵.۵ دلار در هر تن FOB استرالیا رسید. این در حالی است که قیمت زغال کک در هفته اول فوریه نسبت به هفته قبل ۲.۳ درصد یا ۸.۲ دلار در هر تن کاهش یافته است. باید توجه داشت که قیمت این ماده خام در هفته ۱ تا ۸ فوریه ۲۰۲۴ در استرالیا حدود ۵.۲ درصد نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۹ فوریه) اعلام کردند در اواخر سال ۲۰۲۳ و اوایل ژانویه ۲۰۲۴، قیمت زغال کک در استرالیا افزایش یافت زیرا بازار شاهد افزایش تقاضا برای مواد خام استرالیا به دلیل مشکلات در دریای سرخ بود که عرضه مواد خام از ایالات متحده را به تاخیر انداخت. باید توجه داشت که در اوایل ژانویه، شرکت های استخراج معدن استرالیا در مورد حجم عرضه احتمالی در ژانویه و فوریه نامطمئن بودند.

    به نقل از چندین منبع خبری، تجارت فعال در میان کمبود مواد خام در استرالیا تا ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ ادامه داشت. بررسی ها نشان می دهد شرکت‌ های معدنی نیز به نوبه خود تأکید کردند که بنادر Queensland’s بیش از حد بارگذاری شده‌ اند. باید توجه داشت که عواملی مانند تنش‌ در دریای سرخ، تقاضای اضافی از سوی هند و آسیای جنوب شرقی در نتیجه زمان طولانی تحویل مواد خام از ایالات متحده، قیمت زغال کک ممتاز را بالا نگه می‌دارد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در نیمه دوم ژانویه ۲۰۲۴، قیمت زغال کک در استرالیا به دلیل کاهش تقاضا و ضعف بازار کاهش یافت. همچنین بررسی ها نشان می دهد برخی از کارخانه ها ذخایر خود را با مازاد پر کردند و فعلا منتظر ثبات أوضاع بازار هستند. در عین حال باید توجه داشت که بازار انتظار کاهش چشمگیر قیمت ها تا پایان ماه ژانویه ۲۰۲۴ را نداشت، زیرا یک طوفان استوایی در حال نزدیک شدن به سواحل کوئینزلند و منطقه معدن زغال سنگ بود.

    به نقل از برخی تاجران، به طور کلی، در ژانویه ۲۰۲۴ قیمت مواد خام در استرالیا به ۳۲۳ دلار در هر تن فوب رسید. این در حالی است که قیمت زغال کک در استرالیا در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۱۰ دلار در هر تن نسبت به ماه قبل که برابر ۳۳۲ دلار در هر تن گزارش شده بود، افت کرد.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۹ فوریه) اعلام کردند در پایان ماه ژانویه ۲۰۲۴، عرضه جهانی مواد خام بهبود یافت و عرضه زغال سنگ در استرالیا نیز افزایش یافت که تجارت در بازار را محدود کرد و تولیدکنندگان داخلی را مجبور به کاهش قیمت کرد.

    به نقل از برخی منابع خبری، تا ۸ فوریه ۲۰۲۴، قیمت زغال سنگ در استرالیا به ۳۱۵.۵ دلار در هر تن فوب کاهش یافت. با این حال باید توجه داشت که تقاضا به ویژه در اندونزی و چین پایین باقی ماند، زیرا نیازها و ذخایر مصرف کنندگان تا ماه مارس تا حد زیادی برآورده شده است. بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر فقط وارد کنندگان مستقر در هند ذخایر زغال سنگ پایینی دارند.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۹ فوریه) اعلام کردند با وجود بهبود عرضه جهانی، شرکت های استخراج معدن استرالیا هنوز با چالش های مختلف تولید و لجستیک مواجه هستند. باید توجه داشت که حتی در این شرایط، قیمت ‌ها تحت فشار هستند و اکثر مصرف کنندگان نهایی قبل از در نظر گرفتن از سرگیری خرید، انتظار کاهش بیشتر قیمت مواد خام را دارند.

    تصویر زیر قیمت زغال کک در استرالیا را در هفته اول فوریه ۲۰۲۴ نشان می دهد.

    * بررسی قیمت زغال کک در چین

    به نقل از برخی تجار، در بازار چین، قیمت زغال کک نیز در ژانویه و اوایل فوریه ۲۰۲۴ کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد تا ۸ فوریه ۲۰۲۴، قیمت زغال کک در چین ۳۲۰ دلار در هر تن CFR گزارش شد که حدود ۱.۲ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشته است. باید توجه داشت که قیمت زغال کک در چین در هفته اول فوریه ۲۰۲۴ حدود ۲.۴ درصد نسبت به ابتدای سال کاهش داشته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در پایان سال ۲۰۲۳ و در دهه اول ژانویه ۲۰۲۴، قیمت‌ زغال کک در چین در محدوده ۳۲۸ تا ۳۳۵ دلار در هر تن بوده است، زیرا تقاضا از سوی فولادسازان محلی قبل از تعطیلات سال نو چینی بالا بوده است. بررسی ها نشان می دهد از دهه دوم ژانویه تا ۸ فوریه ۲۰۲۴، قیمت‌ زغال کک در چین عمدتاً ثابت بود و در پایان دوره ذکر شده در میان فعالیت‌ های پایین معاملاتی به دلیل تعطیل شدن کشور چین برای تعطیلات سال نو، قیمت زغال کک در چین اندکی کاهش یافت.

    در اوایل دسامبر ۲۰۲۳، قیمت جهانی زغال کک نسبتاً ثابت باقی مانده است. بررسی ها نشان می دهد در استرالیا، قیمت زغال کک در اوایل دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۳۵.۲۵ دلار در هر تن فوب گزارش شده است. در عین حال باید توجه داشت که قیمت زغال کک استرالیا در اورایل دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۴.۲ درصد نسبت به ماه نوامبر کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.