سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « بهمن    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش استفاده از قراضه فولادی در صنعت فولاد چین

    شناسه : 82896 01 اسفند 1402 - 14:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان استفاده از قراضه فولادی در تولید محصولات فولادی در چین از میزان پیش بینی شده در سال قبل کمتر بوده است.
    کاهش استفاده از قراضه فولادی در صنعت فولاد چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان استفاده از قراضه فولادی در تولید محصولات فولادی چین از میزان پیش بینی شده در سال قبل کمتر بوده است.

    * بررسی استفاده از قراضه فولادی در صنعت فولاد چین

    به گزارش آرتان پرس، تحلیلگران بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی بیان کردند چین در حال تجربه تغییر در مصرف قراضه فولادی است و هدف این کشور برای دستیابی به سهم ۱۵ درصدی استفاده از قراضه فولادی در تولید فولاد EAF تا سال ۲۰۲۵ خوش بینانه به نظر می رسد.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۹ فوریه) اعلام کردند مشکلات دوره ای و بلندمدت که منجر به استفاده کمتر از حد انتظار از قراضه فولادی در تولید محصولات فولادی چین شده است بعید است در کوتاه مدت تغییر کند، زیرا سنگ آهن و زغال کک از ذینفعان این وضعیت هستند.

    به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس یادداشت تحقیقاتی مورگان استنلی، استفاده از قراضه فولادی در این کشور به پایین ترین سطح خود در شش سال گذشته رسیده است.

    تحلیلگران بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی اظهار کردند:

    ما بر این باوریم که کاهش تورم و کاهش سود فولادسازی چین برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و به همین دلیل قیمت سنگ ‌آهن در این کشور افزایش خواهد یافت.

    در این میان معامله گران گزارش دادند بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی به طور فزاینده ای نسبت به توانایی چین برای افزایش سریع حجم قراضه فولادی محتاط می شود. بررسی ها نشان می دهد بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی سهم تولید مبدل در کشور را ۹۱ درصد تخمین می زند که همان نسبت اعلام شده در سال ۲۰۱۷ می باشد.

    باید توجه داشت که استفاده صنعت فولاد چین از قراضه فولادی نشان دهنده این روند ثبات سهم تولید مبدل در کشور چین است. علاوه بر این، در سال جاری تنها افزایش جزئی یا متوسط در این حجم ها پیش بینی شده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، جاه طلبی های چین برای تولید محصولات فولادی در کوره های قوس الکتریکی با استفاده از قراضه فولادی محقق نشد. بررسی ها نشان می دهد از سال ۲۰۱۷، کشور چین ۱۱۰ میلیون تن در سال ظرفیت جدید EAF را به عنوان بخشی از یک برنامه جایگزین سرمایه گذاری کرده است. اما باید توجه داشت که میانگین میزان استفاده از این ظرفیت ها ۶۰ درصد گزارش شده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند استفاده از قراضه فولادی در فولادسازی مبدل اکسیژن زمانی افزایش می یابد که سود بالا باشد و کارخانه های محصولات فولادی بخواهند حجم تولید محصولات خود را افزایش دهند. با این حال، به گفته مورگان استنلی، وضعیت فعلی با کاهش سود مشخص می شود و در کوتاه مدت تغییر نخواهد کرد.

    به نقل از برخی تاجران، علاوه بر این، تولید فولاد EAF به طور نامتناسبی تحت تأثیر رکود در بازار املاک و مستغلات قرار می گیرد که بر تقاضا برای محصولات فولادی بلند تأثیر گذاشته است. باید توجه داشت این واقعیت که کوره‌ های BOF هنوز هم سهم اصلی این خروجی را به خود اختصاص می ‌دهند، نشان می ‌دهد که اقتصاد استفاده از کوره‌ های قوس الکتریکی پایدار نیست.

    فعالان بازار اعلام کردند عدم توسعه فرآیندهای جمع آوری قراضه فولادی در چین و کاهش انگیزه های اقتصادی برای جمع آوری و فرآوری این ماده خام دلایل دیگری برای تاخیر در استفاده از آن در صنعت فولاد چین می باشد.

    فولادسازان مستقر در چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۰۱۹ میلیارد تن محصول فولادی تولید کردند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولاد در چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

    بررسی ها نشان می دهد روند نزولی در صنعت فولاد کشور چین پس از دو سال متوالی، کاهش تولید متوقف شده است. فعالان بازار اعلام کردند در سال ۲۰۲۳، تولید آهن خام چین در مجموع به ۸۷۱ میلیون تن رسیده بود. این در حالی است که میزان تولید آهن خام چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.