شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « بهمن    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    توسعه طولی معدنی‌ها توازن زنجیره را بهم ریخت

    سیاست‌های غلط دولت، معدن‌کاران را به بی‌راهه کشاند!

    شناسه : 83053 12 اسفند 1402 - 15:00
    رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: قسمت عمده مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن وجود دارد، به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های وقت بود که البته دولت سیزدهم نیز از سیاست‌های غلط دست نکشیده است.
    سیاست‌های غلط دولت، معدن‌کاران را به بی‌راهه کشاند!
    پ
    پ

    رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: قسمت عمده مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن وجود دارد، به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های وقت بود که البته دولت سیزدهم نیز از سیاست‌های غلط دست نکشیده است.

    * توسعه طولی معدنی‌ها توازن زنجیره را بهم ریخت

    به گزارش آرتان پرس، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه معدنی‌ها به دنبال تکمیل زنجیره فولاد هستند، اظهار کرد: این موضوع مربوط به حال حاضر نمی‌شود و مربوط به یک دهه گذشته است که آن موقع اخطارهای لازم به بخش معدن و صنعت را دادیم. حدود ۱۰ تا ۱۵ سال پیش همین مسئله مطرح شد که بهتر است گسترش صنعت یک توسعه عرضی باشد نه یک توسعه طولی و اینکه معدن در همان بخش پایین دست سرمایه گذاری کند.

    وی اضافه کرد:

    این درحالیست که امروزه حتی صنعت فولاد نیز به بخش معدن ورود کرده و برخی کارخانجات فولادی محدوده معدنی و معاونت‌های معدنی دارند. در واقع بسیاری از کارخانجات بزرگ فولادی گروه‌های معدنی و تیم اکتشافی دارند که البته چنین اقدامی کاملاً اشتباه است.

    رئیس انجمن سنگ آهن ایران در مثالی عنوان کرد:

    البته اگر به جای اینکه امروز ۵۰ میلیون تن ظرفیت تولید داشته باشیم، حدود ۲۰ میلیون تن ظرفیت داشتیم و همین اندازه مصرف می‌کردیم، سرمایه‌گذاری حوزه‌های معدنی و فولاد برای یکدیگر به دلیل افزایش ظرفیت منطقی بود؛ نه در شرایطی که ظرفیت‌های بسیاری در فولاد و بخش معدن داریم.

    به گفته اکبریان، قسمت عمده مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن وجود دارد، به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های وقت بود که البته دولت سیزدهم نیز از سیاست‌های غلط دست نکشیده است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد:

    در واقع به دلیل بداخلاقی‌های دولت دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم چنین اشتباهات و موانع پیش آمد. در نهایت، سرکوب قیمت محصولات معدنی و فولاد در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته، منجر به سرمایه‌گذاری معدن کاران برای توسعه طولی شد که خود را به تولید محصولات فولادی نزدیک کردند و توازن را در زنجیره بهم ریختند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.