جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « بهمن    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش صادرات محصولات فولادی طویل اوکراین

    شناسه : 83160 16 اسفند 1402 - 14:00
    با توجه به داده های منتشر شده، فولادسازان مستقر در اوکراین میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را در ژانویه 2024 حدود 82.1 درصد نسبت به سال قبل کاهش دادند.
    افزایش صادرات محصولات فولادی طویل اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، فولادسازان مستقر در اوکراین میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۸۲.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش دادند.

    * بررسی میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، داده های خدمات گمرکی دولتی نشان می دهد اوکراین در ژانویه ۲۰۲۴، صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را به ۴۳.۲ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۸۲.۱ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۵ مارس) اعلام کردند طبق بررسی های انجام شده، هزینه صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۳۵.۲۳ میلیون دلار اعلام شده است. این در حالی است که هزینه واردات این محصولات به اوکراین در ژانویه ۲۰۲۴ با افزایش ۵۷.۷ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. 

    به نقل از چندین منبع خبری، اوکراین در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را حدود ۱۵.۵ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۳ کاهش داده است. این در حالی است که میزان درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۳.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه ۲۰۲۴ محصولاتی از جمله میلگرد فولادی و میله های نورد گرم فولادی با کد نامگذاری  7213 بیشترین میزان صادرات از اوکراین داشته اند. باید توجه داشت که میزان صادرات این محصولات در در ژانویه ۲۰۲۴ از اوکراین حدود ۱۳.۹۹ هزار تن بوده است که ۳۱.۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و ۳۶.۳ درصد نسبت به ماه قبل افت داشه است.

    در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۵ مارس) اعلام کردند ارزش میلگرد فولادی و میله های نورد گرم فولادی با کد نامگذاری ۷۲۱۳ صادر شده از اوکراین در ماه ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۸.۴۵ میلیون دلار بوده است. باید توجه داشت که درآمد حاصل از صادرات محصولات ذکر شده از اوکراین در ماه ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل حدود ۲۶.۱ درصد رشد داشته و نسبت به ماه قبل حدود ۳۴.۴ درصد افت داشته است.

    منابع خبری اعلام کردند میزان صادرات مفتول کربن فولادی با کد نامگذاری ۷۲۱۷ از اوکراین در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۱۳.۸۳ هزار تن به ارزش ۱۲.۱ میلیون دلار بوده است. توجه داشت که میزان صادرات محصولات ذکر شده از اوکراین در ماه ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل، از نظر حجم حدود ۵۹.۲ درصد و از نظر پولی ۳۵ درصد افزایش یافته است.  همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات مفتول کربن فولادی از اوکراین در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل از نظر حجم حدود ۵.۴ درصد و از نظر پولی حدود ۷.۲ درصد رشد داشته است.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۵ مارس) اعلام کردند بزرگترین مصرف کنندگان میلگرد فولادی و میله های نورد گرم فولادی در ژانویه ۲۰۲۴ کشورهای رومانی و لهستان بودند. بررسی ها نشان می دهد در مدت ذکر شده از نظر پولی کشورهای رومانی و لهستان به ترتیب ۴۹.۸ درصد و ۴۲.۷ درصد از محصولات فولادی نورد شده طویل ساخته شده در اوکراین را خریداری کردند.

    همچنین برخی تاجران اعلام کردند در ژانویه ۲۰۲۴ لهستان حدود ۳۶.۷ درصد و آلمان حدود ۱۸.۸ درصد از کلاف میلگرد فولادی ساخته شده در اوکراین را مصرف کردند که مجموع محصولات خریداری شده توسط این دو کشور به بیش از ۶۰ درصد رسید.

    به نقل از چندین منبع خبری، از جمله خریداران اصلی سایر أنواع میلگرد و کلاف میلگرد فولادی تولید شده در اوکراین در ژانویه ۲۰۲۴ شامل لهستان و مولداوی بودند. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه ۲۰۲۴ از نظر پولی لهستان حدود ۵۸.۴ درصد و مولداوی حدود ۳۳.۹ درصد از محصولات ذکر شده تولید شده در اوکراین را خریداری کرده اند.

    تصویر زیر میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین را در ژانویه ۲۰۲۴ نشان می دهد.

    در سال ۲۰۲۳ شرکت های فولادی اوکراین صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را به به ۵۲۳.۸۴ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    به نقل از برخی منابع خبری، درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در سال ۲۰۲۳ با ۴۵ درصد کاهش در سال به ۳۹۵.۱۵ میلیون دلار رسید.

    در این میان معامله گران اعلام کردند میزان صادرات میله های نورد گرم و میلگرد فولادی با کد نامگذاری ۷۲۱۳ از اوکراین در سال ۲۰۲۳ به ۲۰۹.۹۷ هزار تن رسید که نسبت به شاخص سال ۲۰۲۲ حدود ۴۵ درصد کاهش داشته است. باید توجه داشت از نظر پولی نیز میزان صادرات میله های نورد گرم و میلگرد فولادی با کد نامگذاری ۷۲۱۳ از اوکراین در سال ۲۰۲۳ به ۱۳۱.۴۲ میلیون دلار رسید که بیشترین صادرات را در سال جاری داشته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.