شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « بهمن    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    سیاست‌های غلط دولت معدن‌کاران را به بی‌راهه کشاند

    شناسه : 83185 19 اسفند 1402 - 10:00
    رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: قسمت عمده مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن وجود دارد، به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های وقت بود که البته دولت سیزدهم نیز از سیاست‌های غلط دست نکشیده است.
    سیاست‌های غلط دولت معدن‌کاران را به بی‌راهه کشاند
    پ
    پ

    رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: قسمت عمده مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن وجود دارد، به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های وقت بود که البته دولت سیزدهم نیز از سیاست‌های غلط دست نکشیده است.

    * توسعه طولی معدنی‌ها توازن زنجیره را بهم ریخت

    به گزارش آرتان پرس، مهرداد اکبریان با اشاره به اینکه معدنی‌ها به دنبال تکمیل زنجیره فولاد هستند، اظهار کرد: این موضوع مربوط به حال حاضر نمی‌شود و مربوط به یک دهه گذشته است که آن موقع اخطارهای لازم به بخش معدن و صنعت را دادیم. حدود ۱۰ تا ۱۵ سال پیش همین مسئله مطرح شد که بهتر است گسترش صنعت یک توسعه عرضی باشد نه یک توسعه طولی و اینکه معدن در همان بخش پایین دست سرمایه گذاری کند.

    وی اضافه کرد:

    این درحالیست که امروزه حتی صنعت فولاد نیز به بخش معدن ورود کرده و برخی کارخانجات فولادی محدوده معدنی و معاونت‌های معدنی دارند. در واقع بسیاری از کارخانجات بزرگ فولادی گروه‌های معدنی و تیم اکتشافی دارند که البته چنین اقدامی کاملاً اشتباه است.

    رئیس انجمن سنگ آهن ایران در مثالی عنوان کرد:

    البته اگر به جای اینکه امروز ۵۰ میلیون تن ظرفیت تولید داشته باشیم، حدود ۲۰ میلیون تن ظرفیت داشتیم و همین اندازه مصرف می‌کردیم، سرمایه‌گذاری حوزه‌های معدنی و فولاد برای یکدیگر به دلیل افزایش ظرفیت منطقی بود؛ نه در شرایطی که ظرفیت‌های بسیاری در فولاد و بخش معدن داریم.

    به گفته اکبریان، قسمت عمده مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن وجود دارد، به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های وقت بود که البته دولت سیزدهم نیز از سیاست‌های غلط دست نکشیده است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد:

    در واقع به دلیل بداخلاقی‌های دولت دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم چنین اشتباهات و موانع پیش آمد. در نهایت، سرکوب قیمت محصولات معدنی و فولاد در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته، منجر به سرمایه‌گذاری معدن کاران برای توسعه طولی شد که خود را به تولید محصولات فولادی نزدیک کردند و توازن را در زنجیره بهم ریختند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.