شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « بهمن    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات بیلت فولادی اوکراین از ترکیه

    شناسه : 83299 26 اسفند 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات بیلت فولادی اوکراین از ترکیه در ماه ژانویه 2024 نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
    افزایش واردات بیلت فولادی اوکراین از ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات بیلت فولادی اوکراین از ترکیه در ماه ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

    * بررسی میزان واردات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، وبسایت خبری SteelOrbis، با اشاره به داده های موسسه آمار ترکیه (TUIK) اعلام کرد شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۲۰.۹۷ هزار تن بیلت فولادی از اوکراین وارد کردند. این در حالی است که در ژانویه ۲۰۲۳ هیچ وارداتی برای بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه ثبت نشده است. بررسی ها نشان می دهد آخرین باری که شمش بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه وارد شده در نوامبر سال ۲۰۲۳ بوده است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۵ مارس) اعلام کردند حجم کل بیلت فولادی وارد شده به ترکیه در ژانویه ۲۰۲۴ بالغ بر ۱۹۱.۱۶ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی به ترکیه در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه قبل ۲.۵ درصد افزایش داشته و نسبت به ژانویه ۲۰۲۳  حدود ۴۷.۵ درصد کاهش داشته است.

    در عین حال بررسی ها نشان می دهد ارزش واردات بیلت فولادی به ترکیه در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۱۰۸.۹۲ میلیون دلار گزارش شده است. این در حالی است که ارزش واردات بیلت فولادی به ترکیه در ژانویه ۲۰۲۴ با افزایش ۷.۸ درصدی نسبت به ماه قبل و کاهش ۴۰.۸ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    به نقل از برخی تجار فولاد، تامین کنندگان اصلی بیلت فولادی مورد نیاز ترکیه در ژانویه ۲۰۲۴ شامل کشورهای روسیه و عربستان صعودی هستند. باید توجه داشت که کشور روسیه در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۵۹.۸۶ هزار تن بیلت فولادی به ترکیه ارسال کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افت ۵۳ درصدی همراه بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد عربستان سعودی در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۵۱.۴۹ هزار تن بیلت فولادی به ترکیه صادر کرد. منابع خبری اعلام کردند که در ژانویه ۲۰۲۳ هیچ محموله بیلت فولادی از کشور عربستان سعودی به ترکیه صادر نشده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند فدراسیون روسیه ۳۱ درصد از کل واردات بیلت فولادی به ترکیه را در ژانویه ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داده است. همچنین عربستان سعودی ۲۷ درصد و اوکراین ۱۱ درصد از این محموله ها را به ترکیه ارسال کردند. باید توجه داشت که در ۲۰ هزار تن دیگر از بیلت فولادی مورد نیاز ترکیه توسط الجزایر تامین شده است که نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۵۹.۴ درصد افت داشته است.

    به نقل از برخی منابع خبری، ترکیه در سال ۲۰۲۳، واردات بیلت فولادی را تا ۳.۰۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد ارزش واردات بیلت فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۸ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۲۲ با افزایش ۶.۸ درصدی همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند فدراسیون روسیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۳۹ میلیون تن بیلت فولادی به ترکیه ارسال کرده است. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی از این کشور به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۷.۳ درصدی همراه بوده است.

    همچنین، الجزایر در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۴۷.۵ هزار تن بیلت فولادی به ترکیه ارسال کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با رشد ۳۹۲ درصدی همراه بوده است. همچنین عمان نیز در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۵۱.۵ هزار تن بیلت فولادی به ترکیه ارسال کرد که نسبت به سال قبل با افزایش ۱.۶ درصدی همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۵ مارس) اعلام کردند در سال ۲۰۲۳ میزان واردات بیلت فولادی اوکراین از ترکیه حدود ۶۷.۱۳ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۴۲.۹ درصدی همراه بوده است.

    به نقل از برخی منابع خبری، فولادسازان مستقر در اوکراین در سال ۲۰۲۴،  احتمالا صادرات خود را به بازارهای جایگزین اتحادیه اروپا به لطف ایجاد کریدور دریایی از جمله ترکیه افزایش خواهند داد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در مجموع، در ژانویه سال ۲۰۲۴، اوکراین ۲۲۲.۲ هزار تن محصولات فولادی نیمه تمام صادر کرد که ۲.۲ برابر نسبت به ماه قبل رشد داشته و ۵.۸ برابر بیشتر از سال گذشته بود. بررسی ها نشان می دهد ترکیه ۹.۴ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده است.

    مرکز GMK پیش از این گزارش داده بود، ترکیه از نظر تولید محصولات فولادی در رتبه هشتم جهان قرار دارد. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۳، فولادسازان ترکیه میزان تولید محصولات فولادی را به ۳۳.۷ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط فولادسازان ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.