شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    فروردین ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « اسفند   اردیبهشت »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    2526272829  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    ایجاد بورس سنگ آهن ملی در هند

    شناسه : 83435 21 فروردین 1403 - 13:00
    با توجه به خبرهای منتشر شده، هند در نظر دارد یک بورس سنگ آهن ملی ایجاد کند تا بتواند قیمت سنگ آهن را در این کشور تثبیت کند.
    ایجاد بورس سنگ آهن ملی در هند
    پ
    پ

    با توجه به خبرهای منتشر شده، هند در نظر دارد یک بورس سنگ آهن ملی ایجاد کند تا بتواند قیمت سنگ آهن را در این کشور تثبیت کند.

    * بررسی بازار سنگ آهن در هند

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، هند در حال بررسی ایجاد اولین بورس سنگ آهن این کشور برای تعیین قیمت فروش داخلی مواد خام است. رویترز به نقل از یک سند و یک منبع آگاه گزارش می دهد که این پیشنهاد توسط گروهی از کارشناسان منصوب شده توسط دولت ارائه شده است.

    فعالان بازار در روز یک شنبه (۸ آوریل) اعلام کردند از طریق ایجاد اولین بورس سنگ آهن در کشور هند، این کشور به دنبال مبارزه با ناهنجاری های قیمتی در بازار داخلی است.

    به نقل از برخی منابع خبری، پس از اینکه وزارت معدن کشور به این موضوع اشاره کرد که برخی از تولیدکنندگان سنگ معدن سعی می کنند به طور مصنوعی میانگین قیمت فروش را برای پرداخت حق امتیاز کمتر به دولت کاهش دهند، دولت اواخر سال گذشته گروهی را برای ایجاد مکانیسم جایگزین برای تعیین قیمت های داخلی تشکیل داد.

    در این میان معامله گران در روز یک شنبه (۸ آوریل) گزارش دادند کارشناسان در توصیه های خود اعلام کردند وزارت معادن باید به عنوان اقدامی بلند مدت برای حل مسئله شفافیت در بازده های دریافتی، بورس ملی سنگ آهن ایجاد کند و خرید و فروش سنگ آهن را در بستر آنلاین الزامی کند.

    به نقل از برخی تاجران، در این سند آمده است که بورس پیشنهادی معاملات آنلاین و تحویل فیزیکی سنگ آهن را ثبت خواهد کرد. همچنین خاطرنشان می شود که پس از اجرای این طرح، میانگین قیمت فروش برای هر ایالت می تواند به طور خودکار ماهانه بر اساس میانگین وزنی فروش ماهانه در پلت فرم آنلاین منتشر شود.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در حال حاضر، قیمت‌ سنگ آهن با خلوص یکسان در سراسر کشور هند متفاوت است، و این امر ناهنجاری قیمتی ایجاد می ‌کند که کارشناسان معتقدند کاهش مصنوعی قیمت‌ ها را برای معدنچیان آسان ‌تر می ‌کند تا از پرداخت حق امتیاز بالاتر اجتناب کنند.

    به نقل از چندین منبع خبری، دولت هند توصیه های گروه کارشناسی را در نظر خواهد گرفت. بر اساس این سند، استفاده از فناوری blockchain در صرافی نیز توصیه می شود.

    فعالان بازار در روز یک شنبه (۸ آوریل) اعلام کردند کارشناسان از استفاده از یک شاخص بین المللی برای تعیین میانگین قیمت فروش سنگ آهن حمایت نکردند، زیرا قیمت جهانی به شدت تحت تأثیر اقتصاد چین و تقاضای فولاد است و همچنین در مقایسه با قیمت های داخلی در نوسان می باشد. معامله گران معتقدند که چنین پیوندی پیامدهای جدی برای برنامه ریزی مواد خام و رقابت صادراتی صنعت فولاد هند خواهد داشت.

    هند در سال ۲۰۲۳ میزان تولید سنگ آهن را به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی به ۲۸۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن هند در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

    به نقل از برخی منابع خبری، به ویژه معدنچیان به دلیل تحریک تقاضا به دلیل رشد تولید فولاد در کشور، حجم تولید سنگ آهن را افزایش دادند و تقاضای صادرات نیز افزایش یافت.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.