شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    فروردین ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « اسفند   اردیبهشت »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    2526272829  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش صادرات سنگ آهن استرالیا

    شناسه : 83461 21 فروردین 1403 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا در ماه مارس حدود 8 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.
    افزایش صادرات سنگ آهن استرالیا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا در ماه مارس حدود ۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

    * بررسی میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، وب سایت خبری BigMint اعلام کرد میزان صادرات سنگ آهن و پلت از استرالیا در مارس ۲۰۲۴ به ۷۶.۳ میلیون تن رسید. باید توجه داشت که میزان صادرات سنگ آهن و پلت از استرالیا در ماه مارس با ۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۸ آوریل) اعلام کردند میزان عرضه مواد اولیه در خارج از کشور در مارس ۲۰۲۴ در مقایسه با فوریه ۲۰۲۴ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، محموله ‌های سنگ آهن از استرالیا تحت تأثیر باران‌های شدید قرار گرفتند و همه تامین ‌کنندگان اصلی تلاش کردند تا حجم را در ماه مارس قبل از پایان فصل طوفان به حداکثر برسانند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا به چین در ماه مارس ۲۰۲۴ به ۴۸.۲ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا به چین در ماه مارس با ۳۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، دیگر واردکنندگان عمده صادرات سنگ آهن از استرالیا در ماه مارس شامل کشورهای کره جنوبی و ژاپن بودند. بررسی ها نشان می دهد میزان عرضه سنگ آهن از استرالیا به کره جنوبی در ماه مارس حدود ۴.۳ میلیون تن بوده است که نسبت به ماه قبل با افزایش ۴۳ درصدی نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا به ژاپن حدود ۴.۱ میلیون تن گزارش شده است که نسبت به ماه قبل رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ماه مارس ۲۰۲۴ شرکت معدنی Rio Tinto بالاترین میزان صادرات سنگ آهن از استرالیا را داشتند که حدود ۲۶.۸ میلیون تن اعلام شده است. باید توجه داشت میزان صادرات سنگ آهن Rio Tinto از استرالیا در ماه مارس افزایش ۳۸ درصدی را نسبت به فوریه ۲۰۲۴ تجربه کرده است. باید توجه داشت که شرکت های BHP و FMG در ماه مارس به ترتیب ۲۳.۵ میلیون تن و ۱۸.۲ میلیون تن سنگ آهن حمل کردند.

    فعالان بازار در روز دوشنبه اعلام کردند متوسط قیمت ماهانه سنگ آهن استرالیا با محتوای آهن ۶۲ درصد در ماه مارس ۲۰۲۴ به ۱۱۰ دلار در هر تن CFR چین رسید. این در حالی است که متوسط قیمت ماهانه سنگ آهن استرالیا در ماه مارس در مقایسه با ماه قبل که برابر ۱۲۶ دلار در هر تن بود، کاهش یافته است.

    قیمت سنگ آهن در ماه مارس به پایین ترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته سقوط کرد زیرا عرضه مواد خام در بازار از تقاضا بیشتر شد. بررسی ها نشان می دهد در پایان ماه مارس، قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان ۱۵.۲ درصد و در بورس سنگاپور ۱۴.۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

    در این میان معامله گران گزارش دادند روند نزولی در بازار سنگ آهن استرالیا نتیجه کاهش تقاضا در چین است که بزرگترین مصرف کننده جهان است. بررسی ها نشان می دهد کارخانه های فولادی مستقر در چین در حال زیان ده شدن هستند و فعالان بازار را مجبور به توقف تولید می کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.