شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    فروردین ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « اسفند   اردیبهشت »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    2526272829  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش مصرف محصولات فولادی ترکیه

    شناسه : 83532 26 فروردین 1403 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان مصرف محصولات فولادی ترکیه در سال 2023 حدود 17.1 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
    افزایش مصرف محصولات فولادی ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان مصرف محصولات فولادی ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۱ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

    * بررسی میزان مصرف محصولات فولادی در ترکیه

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری SteelOrbis اعلام کرد با توجه به داده های انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه (TDCU)، این کشور در سال ۲۰۲۳ مصرف محصولات فولادی را به ۳۸.۱ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان مصرف محصولات فولادی در ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۲ آوریل) اعلام کردند میزان صادرات محصولات فولادی از کشور ترکیه در سال ۲۰۲۳ به ۱۰.۵ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل با کاهش ۳۰.۶ درصدی همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی از کشور ترکیه در سال ۲۰۲۳ به ۸.۳ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که درآمد حاصل از صادرات این محصولات از ترکیه در سال ۲۰۲۳ با ۴۰.۷ درصد کاهش همراه بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند میزان واردات محصولات فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۱ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با افزایش  ۱۵.۵ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد هزینه واردات محصولات فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۳  به ۱۴.۶ میلیارد دلار رسید. باید توجه داشت که هزینه انجام شده برای واردات محصولات فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۳ افت ۶.۱ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. به نقل از چندین منبع خبری، نسبت صادرات به واردات محصولات فولادی ترکیه از ۸۹.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۵۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

    بر اساس اعلام انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه (TDCU)، مقامات ترکیه باید اقدامات حفاظتی در برابر واردات محصولات فولادی به این کشور با قیمت های دامپینگ را تسهیل کنند. این به ثبات بخش فولاد و حمایت از تولید کمک خواهد کرد. این انجمن پیش‌ بینی می ‌کند که تقاضای داخلی برای محصولات فولادی در سال ۲۰۲۴ رشد خواهد کرد و از سرمایه ‌گذاری‌ ها و ظرفیت ‌های جدیدی که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ راه ‌اندازی شد، حمایت می ‌کند.

    همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند به گفته انجمن انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه، بحران در دریای سرخ، قیمت های بالاتر حمل و نقل و خطرات ژئوپلیتیکی می تواند بر بازارهای صادراتی ترکیه تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، با توجه به اقدامات حفاظتی اتحادیه اروپا و تعهدات احتمالی تحت CBAM، تلاش‌ برای افزایش حضور این اتحادیه در بازارهای نوظهور، از جمله شمال آفریقا، برای صنعت فولاد داخلی اهمیت پیدا می ‌کند.

    ترکیه در سال ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۳۳.۷۱۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ توسط ترکیه حدود ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، میانگین تولید ماهانه محصولات فولادی در کشور ترکیه در سال ۲۰۲۳ به ۲.۸۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میانگین تولید ماهانه محصولات فولادی در کشور ترکیه در سال حدود ۴.۰۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. باید توجه داشت که کشور ترکیه در رتبه بندی جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ جایگاه هفتم را حفظ کرده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.