شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش تولید سنگ آهن چین

    شناسه : 83712 02 اردیبهشت 1403 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید سنگ آهن چین در 3 ماه نخست 2024 با افزایش 15.3 درصدی نسبت به سال قبل همراه بود.
    افزایش تولید سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید سنگ آهن چین در ۳ ماه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۱۵.۳ درصدی نسبت به سال قبل همراه بود.

    * بررسی میزان تولید سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، داده های اداره ملی آمار چین (NBSC) نشان می دهد میزان تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ به ۲۸۴.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن چین در ۳ ماه نخست ۲۰۲۴ با ۱۵.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ همراه شد.

    فعالان بازار در روز شنبه (۲۱ آوریل) اعلام کردند در مارس ۲۰۲۴ میزان تولید سنگ آهن چین به ۸۵.۵۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن چین در مارس ۲۰۲۴ با ۱۴.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه شد.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن چین در ماه مارس ۲۰۲۴ کاهش یافت، اگرچه پس از آخرین تعطیلات چین، با بهبود جو بازار و افزایش معاملات آتی کالا، قیمت این محصول روند صعودی داشت. بررسی ها نشان می دهد میزان تقاضا برای محصولات فولادی در چین آنطور که انتظار می رفت به اندازه کافی قوی نبود و منجر به کاهش مصرف سنگ آهن شد.

    در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۱ آوریل) گزارش دادند افزایش تولید سنگ آهن در بازار داخلی چین نیز تاثیر منفی بر قیمت محصولات فولادی در ماه مارس ۲۰۲۴ داشت.

    به نقل از برخی تاجران، واردات سنگ آهن توسط متالوژیست های مستقر در چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۳۱۰.۱۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن چین در سه ماهه اول ۲۰۲۴ با افزایش ۵.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در ماه مارس ۲۰۲۴، حجم واردات سنگ آهن به چین حدود ۱۰۰.۷۲ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ماه مارس ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، شاخص میزان تولید سنگ آهن در چین در برابر پس ‌زمینه افزایش تقاضا در میان متالورژیست‌ ها پس از تعطیلات سال نوی چین افزایش یافت. علاوه بر این، بازار پیش ‌بینی کرده بود که میزان تولید سنگ آهن چین در ماه مارس ۲۰۲۴ افزایش یابد، اما تقاضا بسیار ضعیف ‌تر از حد انتظار بود که همراه با واردات بالا، موجودی انبارها را در بنادر افزایش داد و قیمت کالاها را پایین آورد.

    فعالان بازار اعلام کردند ذخایر سنگ آهن در بنادر بزرگ چین به ۱۴۲.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که ذخایر سنگ آهن در بنادر بزرگ چین در ماه مارس ۲۰۲۴ حدود ۵.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. باید توجه داشت که ذخایر سنگ آهن در بنادر بزرگ چین در مارس ۲۰۲۴ بالاترین سطح از پایان فوریه ۲۰۲۳ است. بررسی ها نشان می دهد قیمت سنگ آهن چین در ماه مارس ۲۰۲۴ بیش از ۱۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، پیش بینی می شود میزان واردات سنگ آهن به چین در ماه آوریل ۲۰۲۴ نسبت به ماه قبل افزایش چشمگیری داشته باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.