شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش تولید جهانی محصولات فولادی

    شناسه : 83767 05 اردیبهشت 1403 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه مارس 2024 حدود 4.3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت.
    کاهش تولید جهانی محصولات فولادی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه مارس ۲۰۲۴ حدود ۴.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت.

    * بررسی تولید جهانی محصولات فولادی

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، رتبه بندی جهانی ۷۱ کشور تولید کننده محصولات فولادی توسط انجمن جهانی فولاد نشان می دهد تولید جهانی محصولات فولادی در مارس ۲۰۲۴ به ۱۶۱.۲ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه مارس ۲۰۲۴ با کاهش ۴.۳ درصدی نسبت به مارس ۲۰۲۳ همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه مارس ۲۰۲۴ حدود ۸.۳ درصد نسبت به فوریه ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۲۳ آوریل) اعلام کردند مجموع کل تولید محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین در مارس ۲۰۲۴ به ۷.۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشورها در مارس ۲۰۲۴ حدود  16.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میزان افزایش تولید محصولات فولادی در این کشورها در مارس ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل حدود ۱.۵ درصد بوده است.

    همچنین مجموع تولید محصولات فولادی در اوکراین در مارس ۲۰۲۴ حدود ۶۱۱ هزار تن بوده است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در اوکراین در مارس ۲۰۲۴ حدود ۱۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است. همچنین شاخص ذکر شده در ماه مارس ۲۰۲۴ با رشد ۱۴.۹ درصدی نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    با توجه به داده های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد در روز سه شنبه (۲۳ آوریل)، ده کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی در مارس ۲۰۲۴ شامل موارد زیر است:

    • بررسی ها نشان می دهد چین در مارس ۲۰۲۴ حدود ۸۸.۳ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به مارس ۲۰۲۳ حدود ۷.۸ درصد افت داشته است.
    • همچنین به نقل از برخی منابع خبری، هند دومین کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی است که در مارس ۲۰۲۴ حدود ۱۲.۷ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در مارس ۲۰۲۴ نسبت به مارس ۲۰۲۳  با رشد ۷.۸ درصدی همراه بوده است. 
    • معامله گران اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در کشور ژاپن نیز در مارس ۲۰۲۴ حدود ۷.۲ میلیون تن بوده است که نسبت به مارس ۲۰۲۳ کاهش ۳.۹ درصدی را تجربه کرده است.
    • باید توجه داشت که ایالات متحده آمریکا چهارمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در مارس ۲۰۲۴ حدود ۶.۹ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که تولید محصولات فولادی در این کشور در مارس ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ تغییری نداشته است.
    • تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور روسیه نیز در مارس ۲۰۲۴ حدود ۶.۶ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به مارس ۲۰۲۳ حدود ۰.۸ درصد افزایش داشته است.
    • بررسی ها نشان می دهد ششمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی کشور کره جنوبی است که در مارس ۲۰۲۴ حدود ۵.۳ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور نسبت به مارس ۲۰۲۳ با کاهش ۹.۵ درصدی همراه بوده است.      
    • همچنین به نقل از برخی منابع خبری، آلمان هفتمین کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی است که در مارس ۲۰۲۴ حدود ۳.۵ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به مارس ۲۰۲۳ رشد ۸.۴ درصدی را تجربه کرده است.
    • تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور ترکیه نیز در مارس ۲۰۲۴ حدود ۳.۲ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.
    • معامله گران اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در کشور برزیل نیز در مارس ۲۰۲۴ حدود ۲.۸ میلیون تن بوده است که نسبت به مارس ۲۰۲۳ حدود ۵.۶ درصد رشد داشته است.
    • باید توجه داشت که کشور ایران دهمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در مارس ۲۰۲۴ حدود ۲.۸ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که تولید محصولات فولادی در این کشور در مارس ۲۰۲۴ با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ همراه بوده است.

    در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲۳ آوریل) گزارش دادند میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ به ۴۶۹.۱ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۰.۵ درصدی همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، مجموع کل تولید محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ به ۲۱.۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشورها در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ حدود  1.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند اوکراین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ میزان تولید محصولات فولادی خود را به ۱.۶۹ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این منطقه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۳۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

    تصویر زیر میزان تولید جهانی محصولات فولادی در مارس ۲۰۲۴ و سه ماه نخست ۲۰۲۴ در ۱۰ کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی و میزان تغییرات آن نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

    در سال ۲۰۲۳ تولید جهانی محصولات فولادی به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین برای سال ۲۰۲۳ کل تولید محصولات فولادی را به ۸۸.۱ میلیون تن رساندند که حدود ۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲۳ آوریل) گزارش دادند اوکراین در سال ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۶.۲ میلیون تن رساند. به این ترتیب در رده بندی تولیدکنندگان فولاد جهان بر أساس رتبه بندی انجمن جهانی فولاد کشور اوکراین در سال ۲۰۲۳، به رتبه ۲۴ رسید که از رتبه ۲۵ در سال ۲۰۲۲ بالاتر بوده است.   

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.