شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش قیمت زغال کک در بازارهای آسیایی

    شناسه : 83778 05 اردیبهشت 1403 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، بازارهای آسیایی انتظار کاهش قیمت زغال کک را در سه ماهه دوم 2024 را دارند.
    کاهش قیمت زغال کک در بازارهای آسیایی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، بازارهای آسیایی انتظار کاهش قیمت زغال کک را در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ را دارند.

    * بررسی قیمت زغال کک در بازارهای آسیایی

    به گزارش آرتان پرس، بازار زغال کک دریایی با سیگنال ‌هایی مبنی بر کاهش قیمت ‌ها وارد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ شد. وب سایت خبری S&P Global اعلام کرد کاهش قیمت زغال کک نگرانی ها مبنی بر اینکه قیمت محصولات پریمیوم ممکن است به کمتر از پایین ترین سطح سال ۲۰۲۳ برسد را افزایش می دهد. باید توجه داشت که کشور چین در ماه مارس منجر به کاهش قیمت‌ زغال کک در اکثر بازارهای آسیایی شد.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۲۳ آوریل) اعلام کردند در عین حال، فعالان بازار، بازگشت اخیر قیمت زغال کک در بازارهای آسیایی را در اواسط آوریل موقتی دانسته و ناشی از نوسانات معاملات آتی می دانند.

    به نقل از برخی منابع خبری، انتظار می ‌رود که عرضه زغال ‌سنگ ممتاز از Queensland  در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ بهبود یابد، زیرا فصل بارانی در این مرکز تولید به پایان می رسد. علاوه بر این، انتظار می رود شرکت های بزرگ معدنی سال مالی خود را که در ژوئن سال جاری به پایان می رسد، ببندند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند استرالیا در ماه فوریه ۲۰۲۴ افزایش قابل توجهی در صادرات زغال کک نشان داده است. باید توجه داشت که میزان عرضه خارجی زغال کک در استرالیا در فوریه ۲۰۲۴ حدود ۱۵.۷۱ میلیون تن ذکر شده است. این در حالی است که شاخص اعلام شده در فوریه ۲۰۲۴ حدود ۱۵ درصد نسبت به ماه قبل و ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است. باید توجه داشت که میزان عرضه خارجی زغال کک در استرالیا در فوریه ۲۰۲۴ در پس زمینه تقاضای ضعیف رخ داد.

    به نقل از برخی تاجران، مازاد عرضه با افزایش شدید محموله های ارائه شده توسط یک تولید کننده بزرگ زغال سنگ مستقر در  استرالیا تشدید شد. باید توجه داشت که این تولید کننده به ندرت با چنین شرایطی وارد بازار می شود. به گفته منابع مستقر در بازار، این شرکت در ماه مارس ۲۰۲۴ چندین محموله زغال کک را بر روی کشتی های پاناماکس ارسال کرده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند طبق بررسی های انجام شده کاهش قیمت زغال کک در بازار های آسیایی تا پایان سه ماهه اول تشدید شده است. طبق گزارش پلاتس در پایان سه ماهه اول ۲۰۲۴، قیمت زغال کک در استرالیا (FOB استرالیا) حدود ۲۴۴.۵۰ دلار در هر تن دلار در هر تن بوده است. این در حالی است که قیمت زغال کک تا پایان مارس ۲۰۲۴ حدود ۲۴ درصد نسبت به سه ماهه قبل و ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، قیمت زغال سنگ چین (CFR چین) در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ به ۲۵۷ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت زغال سنگ چین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به سه ماهه قبل و کاهش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.  

     تحلیلگران S&P Global پیش بینی خود را برای قیمت زغال کک استرالیا به ۲۸۳ دلار در هر تن در سال ۲۰۲۴ کاهش داده اند که کمتر از پیش بینی قبلی ۲۸۹ دلار در هر تن می باشد. آنها انتظار ندارند در سال ۲۰۲۴ به دلیل شرایط ضعیف بازار فولاد، قیمت زغال کک استرالیا به بالای ۳۰۰ دلار در هر تن افزایش یابد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ماه مارس، بازار کلیدی چین منجر به کاهش قیمت زغال سنگ دریایی شد و قیمت داخلی این ماده خام نیز کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد با وجود برخی خوش ‌بینی ‌ها نسبت به بازار معاملات آتی در اواسط آوریل، تقاضای پایین کارخانه ‌های فولادی در غیاب سیاست‌ های محرک قابل توجه دولت همچنان ادامه خواهد داشت. در نتیجه این امر می تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ منجر به کاهش واردات زغال سنگ دریایی از چین شود. با این حال، برخی منابع هنوز امیدوارند که قیمت زغال سنگ دریایی داخلی در سه ماهه دوم سال جاری حمایت شود.

    به نقل از برخی منابع خبری، در هند، تقاضا برای زغال کک در بازار اسپات در سه ماهه اول ۲۰۲۴در میان قیمت های FOB بالا ضعیف به نظر می رسد. باید توجه داشت که مصرف کننده نهایی به دنبال منابع جایگزین بودند و برخی به جای زغال کک، کک متالورژیکی خریدند، زیرا کاهش قیمت ‌های زنجیره ‌ای در بازار چین برای این محصول بر قیمت ‌های بین ‌المللی تأثیر گذاشته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند کارخانه های فولادی مستقر در هند معمولاً قبل از فصل بارندگی که از ژوئن آغاز می شود، ذخایر خود را دوباره پر می کنند. با این حال، حمایت از قیمت فصلی در سال ۲۰۲۴ متوسط در نظر گرفته می شود، زیرا کشور هند قرار است انتخابات عمومی را در آوریل تا ژوئن برگزار کند.

    به نقل از برخی منابع خبری، دولت هند نمی تواند هیچ پروژه زیربنایی و عمرانی جدیدی را تا پایان روند انتخابات اعلام کند. با این حال، به ویژه پس از اعلام بودجه کامل کشور در ماه ژوئیه، تقاضا برای زغال کک به احتمال زیاد حمایت خواهد شد. باید توجه داشت که در سال‌ های اخیر، دولت تخصیص بودجه برای زیرساخت ‌ها را افزایش داده است و مصرف محصولات فولادی و مواد اولیه احتمالاً در این زمینه افزایش خواهد یافت.

    در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲۳ آوریل) گزارش دادند دولت استرالیا میانگین قیمت زغال کک را در سال ۲۰۲۴ ۲۷۷ دلار در هر تن پیش بینی می کند. این در حالی است که قیمت زغال کک در استرالیا در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۹۸ دلار در هر تن بوده است. همچنین طبق پیش بینی دولت استرالیا، قیمت زغال کک در این کشور تا سال ۲۰۲۹ کاهش یافته و به ۱۸۵ دلار در هر تن خواهد رسید.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.