جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات محصولات فولادی نورد شده به امریکا

    شناسه : 83816 08 اردیبهشت 1403 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به ایالات متحده امریکا در مارس 2024 حدود 14.7 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.
    افزایش واردات محصولات فولادی نورد شده به امریکا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به ایالات متحده امریکا در مارس ۲۰۲۴ حدود ۱۴.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

    * بررسی میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به امریکا

    به گزارش آرتان پرس، داده های موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) نشان می دهد در مارس ۲۰۲۴، شرکت های متالورژی ایالات متحده امریکا واردات محصولات فولادی نورد شده را به ۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به ایالات متحده امریکا در مارس ۲۰۲۴ حدود ۱۴.۷ درصد نسبت به فوریه ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۶ آوریل) اعلام کردند حجم کل واردات محصولات فولادی نورد شده و نیمه تمام به ایالات متحده امریکا در مارس ۲۰۲۴ به ۲.۵۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که حجم واردات محصولات ذکر شده به ایالات متحده امریکا در مارس ۲۰۲۴ نسبت به فوریه سال جاری حدود ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، فولاد گالوانیزه با ۲۸۶.۱ هزار تن بیشترین حجم واردات به ایالات متحده امریکا در مارس ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داد. باید توجه داشت که میزان واردات این محصول به ایالات متحده آمریکا در مارس ۲۰۲۴ با رشد ۲۰.۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.  بررسی ها نشان می دهد میزان واردات محصولات فولادی نهایی به ایالات متحده آمریکا در مارس ۲۰۲۴ حدود ۷۹.۷ درصد از کل واردات در سال را به خود اختصاص داده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند ایالات متحده امریکا در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ میزان واردات محصولات فولادی را به ۷.۵۳ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به ایالات متحده امریکا در سه ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۰.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ رشد داشته است.

    بررسی ها نشان می دهد میزان تحویل محصولات فولادی نورد شده در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ به ایالات متحده امریکا بالغ بر ۵.۶۶ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت که میزان تحویل محصولات فولادی نورد شده به ایالات متحده امریکا در سه ماه نخست ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان واردات فولاد گالوانیزه به ایالات متحده امریکا در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ حدود ۷۳۶.۶ هزار تن گزارش شد. این در حالی است که میزان واردات محصولات ذکر شده به ایالات متحده امریکا در سه ماه نخست ۲۰۲۴ با رشد ۳۱.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند منابع اصلی واردات محصولات فولادی به ایالات متحده امریکا در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ شامل کشورهای کانادا، مکزیک و برزیل بوده است. باید توجه داشت که در سه ماه نخست ۲۰۲۴ کانادا حدود ۱.۷۶ میلیون تن، مکزیک حدود ۱.۳۷ میلیون تن و برزیل حدود ۱.۰۱ میلیون تن محصول فولادی به ایالات متحده امریکا صادر کرده اند.

    در سال ۲۰۲۳ میزان واردات محصولات فولادی به ایالات متحده امریکا حدود ۲۸.۱۵ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به این کشور در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۸.۷  درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند در سال ۲۰۲۳ میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به ایالات متحده امریکا حدود ۲۱.۶۹ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به این کشور در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱۴.۱ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    بررس ها نشان می دهد منابع اصلی واردات محصولات فولادی نورد شده به ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۲۳ شامل کشورهای کانادا، مکزیک و برزیل بوده است. باید توجه داشت که در سال ۲۰۲۳ کانادا حدود ۶.۸۸ میلیون تن، مکزیک حدود ۴.۱۸ میلیون تن و برزیل حدود ۳.۹۴ میلیون تن محصول فولادی به ایالات متحده امریکا صادر کرده اند.

    به نقل از برخی تاجران، کاهش واردات محصولات فولادی به  ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۳ ناشی از ترکیبی از تعرفه های وارداتی بالا، افزایش تولید داخلی، کاهش تقاضا برای فولاد به دلیل مشکلات اقتصادی و عوامل ژئوپلیتیکی از جمله تحریم ها علیه برخی از کشورهای صادرکننده بود.

    ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۲۳، میزان تولید محصولات فولادی را به ۸۰.۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۲۲ افزایش ۰.۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

    بررسی ها نشان می دهد در مجموع، تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید که ۰.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایالات متحده امریکا در میان ده کشور بزرگ تولید کننده فولاد در جهان قرار دارد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.