شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات محصولات فولادی نیمه تمام اوکراین به اتحادیه اروپا!

    شناسه : 83860 10 اردیبهشت 1403 - 14:00
    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین را در ژانویه تا فوریه 2024 حدود 22 درصد نسبت به سال قبل افزایش داد.
    افزایش واردات محصولات فولادی نیمه تمام اوکراین به اتحادیه اروپا!
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین را در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ حدود ۲۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد.

    * بررسی میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام اوکراین به اتحادیه اروپا

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، داده های Eurostat نشان می دهد اتحادیه اروپا در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین را به ۱۸۰.۸۵ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به اروپا در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ حدود  21.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد به لحاظ پولی ارزش واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به اتحادیه اروپا در مدت ذکر شده حدود ۹۲.۷۷ میلیون یورو بوده است که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۴.۹ درصدی همراه بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند در ماه فوریه ۲۰۲۴، میزان تحویل محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا حدود ۱۰۰ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان تحویل محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا در فوریه ۲۰۲۴ حدود ۸.۹ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته و ۵.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.  

    همچنین بررسی ها نشان می دهد به لحاظ پولی ارزش واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به اتحادیه اروپا در ۲ ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۵۲.۲۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل با کاهش ۷.۳ درصدی و نسبت به ماه قبل با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده است.

    منابع خبری اعلام کردند بزرگترین وارد کنندگان محصولات فولادی نیمه تمام ساخت اوکراین در بین کشورهای اتحادیه اروپا در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ شامل کشورهای زیر بوده است:

    • طبق داده های منتشر شده، لهستان در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ حدود ۵۳.۶۵ هزار تن محصول فولادی نیمه تمام ساخت اوکراین وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات محصولات ذکر شده در ۲ ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۳۴.۶ درصد نسبت به ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ افت داشته است.
    • بررسی ها نشان می دهد کشور بلغارستان در ۲ ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۶۸.۳ هزار تن محصول فولادی نیمه تمام ساخت اوکراین وارد کرد که نسبت به ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ با رشد ۹۱.۳ درصدی همراه بوده است.
    • میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام ساخت اوکراین به کشور ایتالیا در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ حدود ۱۸.۹۴ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۸۹.۵ درصد رشد داشته است.
    • همچنین با توجه به داده های منتشر شده، یونان در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ حدود ۱۵.۵۴ هزار تن محصول فولادی نیمه تمام ساخت اوکراین وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات محصولات ذکر شده از اوکراین به یونان در ۲ ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۱۵۵ درصد نسبت به ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ رشد داشته است.

    تحلیل گران بازار اعلام کردند در فوریه سال جاری، کشور لهستان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین را به ۵۲.۲۹ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به لهستان در فوریه ۲۰۲۴ با ۸.۹ درصد رشد نسبت به ماه ژانویه ۲۰۲۴ همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، بلغارستان میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین را در فوریه ۲۰۲۴ به ۲۸ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به بلغارستان در فوریه ۲۰۲۴ حدود ۲۵ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است.

    بررسی ها نشان می دهد ایتالیا در فوریه ۲۰۲۴ حدود ۱۳.۲ هزار تن محصول فولادی نیمه تمام از اوکراین وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات محصولات ذکر شده به ایتالیا در فوریه ۲۰۲۴ حدود ۱۳۱.۳ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۴ رشد داشته است.  

    بر اساس نتایج ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴، شرکت های متالورژی مستقر در اوکراین ۳۶۴.۱۶ هزار تن محصولات فولادی نیمه تمام به کشورها دیگر صادر کردند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به سایر کشورها در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ حدود ۳.۴ برابر نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

    بررسی ها نشان می دهد حجم صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۴۱.۹۶ هزار تن اعلام شده است که نسبت به نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۶.۱ درصد افت داشته است. باید توجه داشت که شاخص ذکر شده حدود ۲ برابر نسبت به فوریه ۲۰۲۳ رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد مصرف کنندگان اصلی محصولات فولادی نیمه تمام تولید شده در اوکراین شامل بلغارستان، لهستان و جمهوری دومینیکن هستند.

    در سال ۲۰۲۳، اتحادیه اروپا میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین را به ۱.۰۳ میلیون تن رساند که حدود ۲.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.  بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی، هزینه واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۳۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل کاهش ۲۳ درصدی را تجربه کرده است.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند در دسامبر ۲۰۲۳، میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به اتحادیه اروپا به ۹۲.۶۴ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۶.۶ درصد نسبت به ماه قبل و ۶۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، هزینه واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۳حدود ۴۶.۱ میلیون دلار ذکر شد. این در حالی است که هزینه واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۳ با ۲۳.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل ۳۰.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.