جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    عدم اطمینان در بازار سنگ آهن آسیا

    شناسه : 83873 10 اردیبهشت 1403 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، انتظار می رود بازارهای سنگ آهن آسیا در سه ماهه دوم 2024 درگیر عدم اطمینان شود.
    عدم اطمینان در بازار سنگ آهن آسیا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، انتظار می رود بازارهای سنگ آهن آسیا در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ درگیر عدم اطمینان شود.

    * بررسی بازار سنگ آهن آسیا

    به گزارش آرتان پرس، بازارهای سنگ آهن آسیا برای سه ماهه دوم ۲۰۲۴ آماده می شوند. وب سایت خبری S&P Global اعلام کرد قیمت لحظه ‌ای مواد خام دریایی در ماه مارس به پایین ‌ترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته رسید و بهبود آنها به رشد فعالیت‌ های ساخت‌ و ساز در چین و تقاضا برای ذخیره ‌سازی مجدد بستگی دارد.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند بهبود قیمت ها به رشد فعالیت های ساختمانی در چین و نیاز به دوباره پر کردن سهام بستگی دارد. علاوه بر این، فعالان بازار نگران هستند که در صورت عدم افزایش قیمت فولاد در آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴، قیمت سنگ آهن در طول سال به کاهش خود ادامه دهد.

    تحلیلگران S&P Global گزارش دادند که افزایش فصلی قیمت سنگ آهن در بازار آسیا همچنان مشکوک است، زیرا زمینه کمی برای بهبود قیمت سنگ آهن وجود دارد.

    به نقل از چندین منبع خبری، بازار سنگ آهن چین در ژانویه و اوایل فوریه ۲۰۲۴ در میان انتظارات برای ذخیره مجدد ذخایر پس از سال نو قمری و اخبار افزایش نقدینگی مالی در سه ماهه اول افزایش یافت. همچنین انتظار می‌ رفت که تقاضا برای محصولات فولادی در بخش تولید رشد کند.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند ذخایر سنگ آهن در بنادر چین در پایان ماه مارس ۲۰۲۴ حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در ۱۳ ماه گذشته یعنی حدود ۱۴۲ میلیون تن رسید.

    به نقل از برخی تاجران، با این حال، پیش بینی ها برای نیمه اول سه ماهه اول محقق نشد، زیرا تقاضا در بازار محصولات فولدی به اندازه مقدار پیش بینی شده، بهبود نیافته است. در نتیجه این امر منجر به ذخایر بیش از حد فولاد و سنگ معدن در کارخانه های فولاد شد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند تولید کنندگان سنگ آهن فاین با عیار پایین که مستقر در هند هستند احتمالاً تمرکز خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ به بازار داخلی معطوف می کنند زیرا پیشنهادات مطلوب تری را در آنجا پیدا می کنند. با این حال باید توجه داشت که قیمت های بازار سنگ آهن تا ماه مارس ۲۰۲۴ افزایش پیدا نکرده و قیمت سنگ آهن فاین هند تا سطح دسامبر کاهش یافته است.

    به نقل از برخی منابع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر که بیشترین معامله را در بورس کالای دالیان انجام می ‌دهد، در دوره ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ به ۸۸۴.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۲۲.۰۷ دلار در هر تن می باشد. بررسی ها نشان می دهد معاملات سنگ آهن در بورس کالای دالیان در دوره ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ حدود ۱.۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

    همچنین تحلیل گران اعلام کردند قیمت سنگ آهن مربوط به ماه می در بورس سنگاپور در دوره ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ حدود ۱۱۸.۴۵ دلار در هر تن اعلام شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور در دوره ذکر شده حدود ۱.۵ درصد نسبت به قیمت یک هفته قبل افزایش یافت.

    به گفته تحلیل گران، افزایش مداوم ذخایر بندری باعث احتیاط سرمایه گذاران شده است، به ویژه با توجه به اینکه مصرف محصولات فولادی در ماه می به دلیل فصل بارندگی در جنوب چین کاهش خواهد یافت.

    طبق گزارش Mysteel، ذخایر سنگ آهن در بنادر اصلی چین در دوره ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ به ۱۴۷.۵۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که ذخایر سنگ آهن در بنادر اصلی چین در دوره ذکر شده با افزایش ۱.۴ درصدی نسبت به هفته قبل همراه بوده است.

    Chu Xinli تحلیلگر شانگهای در China Futures گفت:

    ما انتظار داریم قیمت سنگ آهن چین قبل از تعطیلات ماه می تثبیت شوند، اما اگر تقاضای فولاد در بخش ساخت و ساز از انتظارات پس از تعطیلات فراتر رود، ممکن است با فشار نزولی مواجه شود.

    بازار زغال کک دریایی با سیگنال ‌هایی مبنی بر کاهش قیمت ‌ها وارد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ شد. باید توجه داشت که این امر نگرانی‌ ها را افزایش می‌ دهد و قیمت محصولات درجه یک ممکن است به زیر پایین‌ ترین افت ۳ هزار و ۷۳۶ واحدی شاخص بورس سال ۲۰۲۳ برسد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.