جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش درآمد اوکراین از صادرات محصولات فولادی

    شناسه : 84142 24 اردیبهشت 1403 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی اوکراین از ژانویه تا آوریل 2024 حدود 16.6 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
    افزایش درآمد اوکراین از صادرات محصولات فولادی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی اوکراین از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ حدود ۱۶.۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

    * بررسی میزان درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی در اوکراین

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، سرویس گمرک دولتی، اینترفاکس-اوکراین اعلام کرد اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ درآمد خود از صادرات محصولات فولادی را به ۹۵۹.۷۶ میلیون دلار رساند. این در حالی است که میزان درآمد اوکراین از صادرات محصولات فولادی در ۴ ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۱۶.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.  

    فعالان بازار در روز شنبه (۱۱ می) اعلام کردند در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ محصولات فولادی حدود ۷.۱۴ درصد از کل درآمد حاصل از صادرات کالا را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در ۴ ماهه اول سال ۲۰۲۳، سهم این محصولات از صادرات اوکراین حدود ۶.۱۸ درصد بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ماه آوریل ۲۰۲۴ درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی ۲۰۷.۲۶ میلیون دلار رسیده بود.

    در این میان معامله گران گزارش دادند اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ میزان واردات محصولات فولادی را به ۴۵۴.۰۳ میلیون دلار رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی در ۴ ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۲۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد در ماه آوریل ۲۰۲۴ کشور اوکراین محصولاتی به ارزش ۱۳۱.۱۷ میلیون دلار وارد کرده است.

    به نقل از برخی تاجران، همچنین اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، میزان صادرات محصولات فولادی را به ۳۰۶.۹۸ میلیون دلار رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی در اوکراین در ۴ ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۸.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.  

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در ماه آوریل ۲۰۲۴، میزان صادرات محصولات فولادی از اوکراین به ارزش ۷۷.۱۱ میلیون دلار بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد اوکراین در ۴ ماه نخست ۲۰۲۴ میزان واردات محصولات فولادی را به ۳۲۶.۳۹ میلیون دلار رسانده است. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ با ۴۷.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است. باید توجه داشت که اوکراین در ماه آوریل ۲۰۲۴ حدود ۹۲.۳۹ میلیون دلار از این محصولات را وارد کرده است.

    در سال ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده را به ۱.۷۸ میلیون تن رساند که نسبت به سال های قبل رشد داشته است. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده در اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۴۷ میلیون تن و در سال ۲۰۲۱ حدود ۸.۳۴ میلیون تن  گزارش شده است.

    فعالان بازار اعلام کردند در سال ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین حدود ۱.۱۸ میلیون تن محصولات فولادی نورد شده وارد کردند. باید توجه داشت که میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۲۱.۶ هزار تن و در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۱۲ میلیون تن گزارش شده است.

    طبق گزارش مرکز GMK، در سال ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین در سال ۲۰۲۳، حدود ۵.۳۷ میلیون تن محصولات فولادی نورد شده تولید کردند. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید آهن خام توسط شرکت های فولادی اوکراین در سال ۲۰۲۳ حدود ۶ میلیون تن گزارش شد که با کاهش ۶.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ همراه بوده است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در اوکراین در سال ۲۰۲۳ حدود ۶.۲۳ میلیون تن بوده است که نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش ۰.۶ درصدی را تجربه کرده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.