دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افزایش رشد تولید جهانی فولاد ضد زنگ!

    شناسه : 84415 06 خرداد 1403 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال 2024 حدود 4.4 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.
    افزایش رشد تولید جهانی فولاد ضد زنگ!
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۴ حدود ۴.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

    * بررسی میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، طبق پیش ‌بینی‌ های منتشر شده در نشست اعضای ICDA 2024 در هنگ کنگ، میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۴ به ۶۰.۵۳ میلیون تن خواهد رسید. این در حالی است که طبق پیش بینی ها، شاخص ذکر شده برای میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۴.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ همراه خواهد بود.

    Han Jianbiao مدیر عامل شرکت ZLJ Steel اظهار کرد:

    ما انتظار داریم تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۴ به محدوده ۶۰ تا ۶۱ میلیون تن برسد که معادل ۲ تا ۳ میلیون تن افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳ است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۴ می) اعلام کردند چین و اندونزی سهم اصلی را در رشد کلی تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۴ خواهند داشت. باید توجه داشت که میزان تولید فولاد ضد زنگ چین در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۰ میلیون تن خواهد بود که نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد افزایش می یابد.

    به نقل از چندین منبع خبری، طبق پیش بینی های انجام شده، میزان تولید فولاد ضد زنگ در اندونزی در سال ۲۰۲۴ می تواند به ۵.۵ میلیون تن برسد که نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد اروپا تنها منطقه ای است که طبق پیش بینی های ICDA در سال ۲۰۲۴ کاهش ۱.۸ درصدی در تولید فولاد ضد زنگ را را تجربه خواهد کرد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در نتیجه، کل سهم جهانی تولید فولاد ضد زنگ در چین و اندونزی در سال ۲۰۲۴ به ۷۲.۶۳ درصد خواهد رسید. بررسی ها نشان می دهد کل سهم جهانی تولید فولاد ضد زنگ در چین و اندونزی در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۱.۶ درصد و در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۳.۲۴ درصد بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان تقاضا برای فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۴ از زیرساخت ها، کالاهای مصرفی، صنایع شیمیایی، پتروشیمی و انرژی بالاتر از حد متوسط خواهد بود، در حالی که صنایع سنگین باعث کاهش مصرف این محصول می شود. در عین حال باید توجه داشت که میزان تقاضا برای فولاد ضد زنگ در صنعت خودرو به احتمال زیاد کاهش می یابد.

    طبق گزارش انجمن جهانی ضد زنگ، تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ به ۵۸.۴ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۴.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد اروپا در سال ۲۰۲۳ میزان تولید فولاد ضد زنگ خود را به ۵.۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ اروپا در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۶.۲ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۸۲ میلیون تن فولاد ضد زنگ تولید کرد که نسبت به سال قبل با کاهش ۹.۶ درصدی همراه بوده است. باید توجه داشت که میزان تولید فولاد ضد زنگ در آسیا (به استثنای چین) در سال ۲۰۲۳ حدود ۶.۸۸ میلیون تن بوده است که نسبت به سال قبل حدود ۷.۲ درصد افت داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان تولید فولاد ضد زنگ چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۶.۶۸ میلیون تن بود که نسبت به سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱۲.۶ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.