یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا

    شناسه : 84427 07 خرداد 1403 - 14:00
    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را در سه ماه نخست 2024 حدود 0.5 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داد.
    افزایش واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را در سه ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۰.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داد.

    * بررسی میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا

    به گزارش آرتان پرس، داده های Eurostat در روز جمعه (۲۴ می) نشان می دهد اتحادیه اروپا در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۳.۶۸ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در سه ماه نخست ۲۰۲۴ حدود  ۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند از نظر پولی، میزان سنگ آهن وارد شده از اوکراین به اتحادیه اروپا طی ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ حدود ۴۵۱.۸۶ میلیون یورو بود که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ با ۸ درصد افزایش همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ۳ ماه نخست ۲۰۲۴ (ژانویه تا مارس)، بزرگترین وارد کنندگان سنگ آهن ساخته شده در اوکراین در میان کشورهای اتحادیه اروپا شامل کشورهای زیر بوده است:

    بررسی ها نشان می دهد اسلواکی اولین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ۳ ماه اول ۲۰۲۴ حدود ۱.۴۶ میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اسلواکی در ۳ ماه اول ۲۰۲۴ حدود ۵۰.۶ درصد نسبت به ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ رشد داشته است.

    به نقل از منابع خبری، جمهوری چک دومین کشور وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ حدود ۶۲۴.۵۲ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به جمهوری چک در ۳ ماه اول ۲۰۲۴ حدود ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.    

    باید توجه داشت که لهستان سومین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ۳ ماه اول ۲۰۲۴ حدود ۹۳۰.۳۳ هزار تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به لهستان در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ حدود ۱۵.۳ درصد نسبت به ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ رشد داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، چهارمین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین کشور آلمان بوده که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ حدود ۲۳۷.۶۳ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که در ۳ ماه اول ۲۰۲۳ هیچ محموله سنگ آهن از اوکراین به آلمان وارد نشده است.   

    در این میان معامله گران گزارش دادند اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۴ حدود ۱.۲۵ میلیون تن سنگ آهن از اوکراین وارد کرد که ۱۷.۸ درصد بیشتر از فوریه ۲۰۲۴ و ۱۷.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل بوده است.

    باید توجه داشت که هزینه واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۴ به ۱۵۵.۴۶ میلیون یورو رسید. این در حالی است که هزینه واردات سنگ آهن از اوکراین به این کشور در مارس ۲۰۲۴ با کاهش ۱۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل و افزایش ۲۰.۱ درصدی نسبت به فوریه ۲۰۲۴ همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۴ می) اعلام کردند در مجموع، در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن را ۰.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش داد و به ۱۸.۳۲ میلیون تن رساند.

    بررسی ها نشان می دهد میزان واردات سنگ آهن به اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۲۴ به ۶.۵۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که شاخص ذکر شده در مارس ۲۰۲۴ با افزایش ۲۰.۹ درصدی نسبت به ماه قبل و با کاهش ۶ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. بنابراین به نقل از برخی منابع خبری، تامین کنندگان مستقر در اوکراین حدود ۲۰.۱ درصد از کل واردات سنگ آهن اتحادیه اروپا را در ۳ ماه نخست ۲۰۲۴ به خود اختصاص دادند.

    فعالان بازار اعلام کردند بزرگترین واردکنندگان سنگ آهن ساخته شده در اوکراین شامل هلند و آلمان بودن که در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به ترتیب ۶.۴۴ میلیون تن و ۳.۷۶ میلیون تن از این محصول را وارد کردند. باید توجه داشت که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به هلند حدود ۳۲.۱ درصد و میزان واردات این محصول به آلمان حدود ۲۲.۹ درصد نسبت به سه ماه نخست ۲۰۲۳ رشد داشته است.

    اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن  از اوکراین را به ۱۳.۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ حدود ۳.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    بررسی ها نشان می دهد در مجموع، مصرف کنندگان مستقر در اروپا حدود ۷۲.۷۵ میلیون تن سنگ معدن را در سال ۲۰۲۳ از کشورهای ثالث وارد کردند که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است. بررسی ها نشان می دهد اوکراین در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۸ درصد از کل واردات سنگ آهن به اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.