پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ 21 ذو الحجة 1445 Thursday, 27 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش تولید جهانی محصولات فولادی

    شناسه : 84474 08 خرداد 1403 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی محصولات فولادی در آوریل 2024 حدود 5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.
    کاهش تولید جهانی محصولات فولادی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی محصولات فولادی در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

    * بررسی میزان تولید جهانی محصولات فولادی در آوریل ۲۰۲۴

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، رتبه بندی جهانی ۷۱ کشور تولید کننده محصولات فولادی توسط انجمن جهانی فولاد نشان می دهد تولید جهانی محصولات فولادی در آوریل ۲۰۲۴ به ۱۵۵.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در آوریل ۲۰۲۴ با کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه آوریل ۲۰۲۴ حدود ۳.۴ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۴ کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ می) اعلام کردند مجموع کل تولید محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین در آوریل ۲۰۲۴ به ۷.۴ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشورها در آوریل ۲۰۲۴ حدود  5.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میزان کاهش تولید محصولات فولادی در این کشورها در مارس ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل حدود ۳.۵ درصد بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد مجموع تولید محصولات فولادی در اوکراین در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۷۱۵ هزار تن بوده است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در اوکراین در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۲۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است. همچنین شاخص ذکر شده در ماه آوریل ۲۰۲۴ با رشد ۱۷ درصدی نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    با توجه به داده های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد در روز دوشنبه (۲۷ می)، ده کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی در آوریل ۲۰۲۴ شامل موارد زیر است:

    • بررسی ها نشان می دهد چین در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۸۵.۹ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به آوریل ۲۰۲۳ حدود ۷.۲ درصد افت داشته است.
    • همچنین به نقل از برخی منابع خبری، هند دومین کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی است که در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۱۲.۱ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در آوریل ۲۰۲۴ نسبت به آوریل ۲۰۲۳  با رشد ۳.۶ درصدی همراه بوده است. 
    • معامله گران اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در کشور ژاپن نیز در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۷.۱ میلیون تن بوده است که نسبت به آوریل ۲۰۲۳ کاهش ۲.۵ درصدی را تجربه کرده است.
    • باید توجه داشت که ایالات متحده آمریکا چهارمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۶.۷ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که تولید محصولات فولادی در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۸ درصد افت است.
    • تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور روسیه نیز در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۶.۲ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به آوریل ۲۰۲۳ حدود ۵.۷ درصد کاهش داشته است.
    • بررسی ها نشان می دهد ششمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی کشور کره جنوبی است که در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۵.۱ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور نسبت به آوریل ۲۰۲۳ با کاهش ۱۰.۴ درصدی همراه بوده است.        
    • همچنین به نقل از برخی منابع خبری، آلمان هفتمین کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی است که در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۳.۴ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به آوریل ۲۰۲۳ رشد ۶.۴ درصدی را تجربه کرده است.
    • تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور ترکیه نیز در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۲.۸ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به آوریل ۲۰۲۳ حدود ۴.۵ درصد رشد داشته است.
    • معامله گران اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در کشور برزیل نیز در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۲.۷ میلیون تن بوده است که نسبت به آوریل ۲۰۲۳ حدود ۲.۱ درصد افت داشته است.
    • باید توجه داشت که کشور ایران دهمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۲.۷ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که تولید محصولات فولادی در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ با افت ۱۲.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ همراه بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ به ۶۲۵.۴ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۰.۹ درصدی همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، مجموع کل تولید محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ به ۲۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشورها در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ حدود  0.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ میزان تولید محصولات فولادی خود را به ۲.۴ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این منطقه در ۴ ماه نخست ۲۰۲۴ حدود ۳۲.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

    در سال ۲۰۲۳ تولید جهانی محصولات فولادی به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین برای سال ۲۰۲۳ کل تولید محصولات فولادی را به ۸۸.۱ میلیون تن رساندند که حدود ۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ می) اعلام کردند اوکراین در سال ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۶.۲ میلیون تن رساند. به این ترتیب در رده بندی تولیدکنندگان فولاد جهان بر أساس رتبه بندی انجمن جهانی فولاد کشور اوکراین در سال ۲۰۲۳، به رتبه ۲۴ رسید که از رتبه ۲۵ در سال ۲۰۲۲ بالاتر بوده است. 

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.