یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ 24 ذو الحجة 1445 Sunday, 30 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    اصلاح قیمت سنگ آهن پس از افزایش شدید در ماه آوریل

    شناسه : 84480 08 خرداد 1403 - 17:00
    قیمت سنگ آهن چین در بورس دالیان چین پس از افزایش شدید در ماه آوریل، در ماه می اصلاح شد و اندکی کاهش یافت.
    اصلاح قیمت سنگ آهن پس از افزایش شدید در ماه آوریل
    پ
    پ

    قیمت سنگ آهن چین در بورس دالیان چین پس از افزایش شدید در ماه آوریل، در ماه می اصلاح شد و اندکی کاهش یافت.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط Hellenic Shipping News در روز دوشنبه (۲۷ می) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در أواسط می ۲۰۲۴ به  ۸۸۸ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۲۲.۷۵ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز چهارشنبه (۱۵ می) نسبت به هفته قبل ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ می) اعلام کردند در ماه آوریل، به دلیل احیای فعالیت بازار در چین، قیمت سنگ آهن حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژوئن در بورس سنگاپور در روز چهارشنبه (۱۵ می) در محدوده  117.25 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور در هفته منتهی به روز چهارشنبه (۱۵ می) نسبت به قیمت شنیده شده در هفته اول ماه می حدود ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

    تصویر زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین را از اول سال ۲۰۲۴ نشان می دهد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ماه آوریل ۲۰۲۴، قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین به شدت افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین در ابتدای ماه آوریل حدود ۱۱۰ دلار در هر تن و در پایان ماه آوریل حدود ۱۲۰ دلار در هر تن بوده است.

    همچنین باید توجه داشت که در بورس سنگاپور چین نیز قیمت سنگ آهن در اوایل آوریل ۲۰۲۴ در محدوده ۱۰۱ دلار در هر تن و در پایان آوریل در محدوده ۱۱۸ دلار در هر تن گزارش شد.

    تحلیل گران بازار اعلام کردند افزایش قیمت سنگ ‌آهن چین در آوریل ۲۰۲۴ نشان‌ دهنده امید بازار به اتخاذ تدابیری برای حمایت از صنعت فولاد و انتظارات موجی از پر کردن ذخایر سنگ آهن توسط کارخانه ‌های فولادی پس از تعطیلات بود. باید توجه داشت که بازار سنگ آهن چین در ماه آوریل محتاط بود، زیرا موجودی کالاهای نهایی تولیدکنندگان هنوز بالا بود. پس از اعلام سیاست کنترل تولید فولاد چین، انتظارات کلان اقتصاد کلان نیز اندکی بهبود یافت.

    به نقل از چندین منبع خبری، در نتیجه، قیمت سنگ آهن به تدریج در طول ماه در میان بهبود جو بازار و افزایش فعالیت های ساختمانی بهبود یافت. علاوه بر این باید توجه داشت که برخی از شرکت های معدنی کشور چین از آغاز تعمیر و نگهداری کارخانه ها در این کشور خبر دادند که باعث افزایش علاقه به واردات سنگ آهن شد.

    یک تحلیلگر مستقر در در Sinosteel Futures اعلام کرد که افزایش قیمت سنگ آهن دیگر به عوامل اقتصاد کلان مربوط نمی شود، بلکه به بازگشت ناشی از بهبود جو بازار مربوط می شود.

    همچنین معامله گران گزارش دادند در اواسط ماه آوریل ۲۰۲۴، انتظارات فعالان بازار از مشوق های دولتی به دلیل رشد تولید ناخالص داخلی بالاتر از حد انتظار در چین در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به میزان ۵.۳ درصد، اندکی بدتر شد. بررسی ها نشان می دهد بخش املاک و مستغلات چین که مصرف کننده اصلی محصولات فولادی است، در ماه آوریل همچنان با مشکلاتی مواجه بود.

    به نقل از برخی منابع خبری، بهبود مستمر تقاضای سنگ معدن بر تأثیر اخبار نا امیدکننده در مورد محرک های دولتی غلبه کرد و قیمت ها به افزایش خود ادامه دادند. در عین حال باید توجه داشت که، افزایش شدید قیمت ها در آوریل این نگرانی را ایجاد کرد که دولت چین ممکن است برای مهار آن مداخله کند.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۷ می) اعلام کردند از ابتدای ماه می ۲۰۲۴ تاکنون قیمت سنگ آهن با افزایش جزئی مواجه شده است. همچنین باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن و میزان تقاضا برای این محصول پس از افزایش شدید در آوریل در حال تثبیت هستند و پیش بینی های خنثی برای مصرف داخلی فولاد به بهبود سریع بیشتر قیمت ها کمک نمی کند.

    تحلیلگران بازار فلزات شانگهای اظهار کردند:

    هنوز رشد تقاضا در آینده وجود خواهد داشت، اما عرضه مواد خام به اندازه کافی قوی خواهد بود و اعتماد بازار با انتشار اوراق قرضه خاص تقویت می شود.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ می) اعلام کردند قیمت سنگ آهن چین در کوتاه ‌مدت، احتمالاً تثبیت یافته یا اندکی کاهش می ‌یابد، زیرا ذخیره ‌سازی قبل از تعطیلات متوقف شده و در دسترس بودن مواد خام در بنادر همچنان بالا می باشد و به بالاترین حد فصلی خود می ‌رسد. باید توجه داشت که همزمان با نزدیک شدن به فصل تابستان که با کاهش فعالیت در بازار فولاد، قیمت سنگ آهن مشخص می شود.

    به نقل از برخی تاجران، HSBC Holdings که یک بانک تجاری بین المللی بریتانیایی است، انتظار دارد قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ دلار در هر تن برسد. این بانک اعلام کرد که بازار جهانی با وجود بحران املاک در چین متشنج است، در نتیجه این امر چشم انداز تقاضای فولاد در این کشور را بدتر می کند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند Capital Economics پیش بینی می کند که قیمت سنگ آهن چین تا پایان سال ۲۰۲۴ از ۹۹ تا ۱۰۰ دلار در تن متغیر باشد. طبق پیش بینی های انجام شده، در سه ماهه دوم و چهارم ۲۰۲۴ قیمت سنگ آهن چین در محدوده ۱۰۰ دلار در هر تن و در سه ماهه سوم حدود ۹۹ دلار در هر تن خواهد بود.

    به نقل از برخی تاجران، تا پایان سال ۲۰۲۵، قیمت سنگ آهن به ۸۵ دلار در هر تن کاهش خواهد یافت. باید توجه داشت که دلیل کلیدی برای این پیش بینی منفی، انتظارات ضعیف در مورد تقاضای جهانی فولاد است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.