پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ 21 ذو الحجة 1445 Thursday, 27 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش قیمت جهانی میلگرد فولادی

    شناسه : 84523 16 خرداد 1403 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت جهانی میلگرد فولادی در ماه می 2024 در اکثر کشورها از جمله ترکیه و ایالات متحده کاهش یافت.
    کاهش قیمت جهانی میلگرد فولادی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت جهانی میلگرد فولادی در ماه می ۲۰۲۴ در اکثر کشورها از جمله ترکیه و ایالات متحده کاهش یافت.

    * بررسی قیمت جهانی میلگرد فولادی

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، قیمت جهانی میلگرد فولادی در ماه می ۲۰۲۴ در بیشتر مناطق اصلی کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد عامل منفی اصلی موثر بر کاهش قیمت جهانی میلگرد فولادی، شامل تقاضای ضعیف و عرضه نسبتاً بالا بود. باید توجه داشت که وضعیت صنعت ساخت و ساز در بیشتر کشورها برای تغییرات مثبت در بازار محصولات فولادی طویل مساعد نیست. با توجه به بررسی های انجام شده، برتری عرضه بر تقاضا، تجارت جهانی میلگرد فولادی را تضعیف می کند.

    تصویر زیر قیمت میلگرد فولادی را در کشورهای مختلف در ماه های ژانویه تا می ۲۰۲۴ نشان می دهد.

    * بررسی قیمت میلگرد فولادی در ترکیه

    فعالان بازار اعلام کردند بازار داخلی میلگرد فولادی ترکیه در ماه می ۲۰۲۴ در محدوده ۵۷۵ تا ۵۸۰ دلار در هر تن گزارش شد. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی در ترکیه در ماه می حدود ۱۰ دلار در تن یا ۱.۷ درصد نسبت به ماه قبل افت داشته است. به طور کلی، قیمت‌ میلگرد فولادی ترکیه در طول ماه می عمدتاً ثابت بودند که عمده ‌ترین تعدیل آن در هفته اول ماه اتفاق افتاد.

    بررسی ها نشان می دهد در پایان ماه می، قیمت میلگرد فولادی در بازار ترکیه کاهش یافت، زیرا محدودیت قیمت پایین تر به میزان ۵ دلار در هر تن افزایش یافت. این اولین افزایش جزئی از اواسط آوریل بود. بررسی ها نشان می دهد تولیدکنندگان داخلی در حال آزمایش بازار هستند. این در حالی است که تقریباً همه کارخانه ‌ها کف قیمت قابل اجرای ۵۸۰ دلار در هر تن را برای این محصول تعیین کرده‌اند، اما برخی مایلند بسته به حجم سفارش، سطوح پایین‌تری را در نظر بگیرند.

    به نقل از چندین منبع خبری، فروش میلگرد فولادی اخیراً بهبود جزئی داشته است، اگرچه هنوز کافی نمی باشد و حجم اصلی این محصول به یمن، رومانی، آلبانی و بوسنی ارسال می شود. در عین حال باید توجه داشت که آلمان، هلند، اسپانیا و ایتالیا به بازار بازنگشته اند. بررسی ها نشان می دهد انتظارات برای بهبود تقاضا از سوی کشورهای اروپایی در پایان ماه می محقق نشده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند علیرغم اینکه کارخانه ها در برابر کاهش بیشتر قیمت ها مقاومت می کنند، اما برخی از فعالان بازار معتقدند که محدوده قیمت ۵۷۰ تا ۵۷۵ دلار در هر تن برای درخواست های بیش از ۱۰ هزار تن میلگرد فولادی است.

    یک تاجر محلی مستقر در ترکیه اظهار کرد:

    ما شاهد بهبود قوی در تقاضای فولاد نخواهیم بود. باید توجه داشت که بهبود قوی در تقاضای فولاد به کارخانه های ترکیه کمک می کند تا زمانی که نرخ بهره واقعی کاهش پیدا نکند، استفاده از میلگرد فولادی را افزایش دهند. باید توجه داشت که میزان فروش محصولات ذکر شده در ترکیه با توجه به ظرفیت موجود، کافی نمی باشد.

    به نقل از برخی تاجران، نوسانات اندک به سمت بالا در تقاضا که کاملا محدود است، تنها به نفع تامین کنندگان قراضه فولادی است که به دنبال افزایش قیمت مواد خام هستند. استفاده از ظرفیت فولاد ترکیه در حال حاضر به دلیل تقاضای ضعیف مصرف کننده نهایی زیر ۵۰ درصد است. طبق بررسی های انجام شده، انتظار می رود با آماده شدن برخی از کارخانه ها برای نگهداری، پویایی تولید کاهش یابد. در عین حال، برخی از آنها در حال بررسی تعطیلی تأسیسات یا کاهش تولید در عید قربان در ماه ژوئن هستند.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند پیش بینی های کوتاه مدت مربوط به قیمت میلگرد فولادی ترکیه نسبتا منفی هستند. این در حالی است که پیدا کردن خریداران قبل از تعطیلات تابستانی برای تولیدکنندگان دشوار می باشد.

    * بررسی قیمت میلگرد فولادی در بازار اروپا

    فعالان بازار در روز جمعه (۳۱ می) اعلام کردند در بازار اروپا نیز قیمت میلگرد فولادی در ماه می با نوسان همراه بود. به طور خاص، در شمال اروپا، قیمت میلگرد فولادی برای دوره ۳ تا ۲۴ می ۲۰۲۴ در محدوده ۶۱۰ تا ۶۴۰ یورو در هر تن Ex-Works بود. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی در بازار اروپا در زمان ذکر شده حدود ۱۰ یورو در هر تن یا ۱.۵ درصد نسبت به هفته قبل افت داشته است.

    بررسی ها نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی در ایتالیا در دوره ۳ تا ۲۴ می ۲۰۲۴ در محدوده ۵۸۰ تا ۵۹۰ یورو در هر تن Ex-Works بوده است. باید توجه داشت که قیمت میلگرد فولادی در ایتالیا بازه زمانی ذکر شده حدود ۲۰ یورو در هر تن یا ۳.۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

    در این میان معامله گران گزارش دادند روند نزولی در بازار میلگرد فولادی اروپا ناشی از کندی فعالیت ساختمانی است. بررسی ها نشان می دهد تولیدکنندگان مستقر در اروپا باید در مواجهه با رقابت شدید برای سفارشات بجنگند.

    به نقل از برخی منابع خبری، برخی از شرکت های بزرگ با داشتن ذخایر مالی، قیمت ها را تا سطوح غیر رقابتی پایین می آورند تا دفتر سفارش خود را پر کنند. باید توجه داشت که این امر تولیدکنندگان کوچک را در تنگنا قرار می دهد، زیرا آنها قادر به رسیدگی به سفارشات بزرگ نیستند و هیچ برنامه مالی برای مقابله با ضررها ندارند.

    همچنین تحلیل گران بازار علام کردند در بازار ایتالیا، تولیدکنندگان توانستند قیمت میلگرد فولادی را در میان افزایش فعالیت مصرف کنندگان پس از تعطیلات اواخر آوریل و اوایل ماه می افزایش دهند. باید توجه داشت که در این دوره، فولادسازان محلی برای متعادل کردن عرضه و تقاضا، تولید خود را کاهش دادند که نتیجه مشهودی داشت. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی با افزایش قیمت قراضه فولادی حمایت شد.

    به نقل از برخی تاجران، از آنجایی که ماه مارس برای بازار میلگرد ایتالیا کاملاً آرام بود، فروش میلگرد فولادی در اواخر آوریل از سر گرفته شد. در نتیجه این امر به بهبود قیمت ها کمک کرد. باید توجه داشت که تقاضای صنعت ساخت و ساز هنوز برای حفظ این روند ناکافی است، بنابراین انتظار می رود قیمت میلگرد فولادی در کوتاه مدت در بازار ایتالیا تثبیت شده یا کاهش یابد.

    * بررسی قیمت میلگرد فولادی در ایالات متحده امریکا

    فعالان بازار در روز جمعه (۳۱ می) اعلام کردند طی ماه می ۲۰۲۴، قیمت میلگرد فولادی در آمریکای شمالی در محدوده ۷۹۰ تا ۸۱۰ دلار در هر تن گزارش شد. بررسی ها نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی در آمریکای شمالی در بازه زمانی ذکر شده حدود ۳۰ دلار در هر تن یا ۳.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، دلیل اصلی کاهش قیمت میلگرد فولادی در منطقه آمریکای شمالی تضعیف تقاضا در مقابل عرضه کافی بوده است. علاوه بر این باید توجه داشت که کاهش قیمت قراضه فولادی فشار بیشتری بر قیمت محصولات فولادی نهایی وارد می کند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند به دلیل تقاضای ضعیف، کار ساخت و ساز با سرعت مورد انتظار پیشرفت نمی کند و بودجه پروژه های زیربنایی به کندی وارد بازار می شود. بررسی ها نشان می دهد میزان تقاضای کمی برای انواع فولادهای سازه ای  از جمله محصولات فولادی تخت و میلگرد فولادی وجود دارد و عرضه بیش از حد کافی است.

    به نقل از چندین منبع خبری، تا زمانی که قیمت قراضه فولادی در کوتاه مدت شروع به افزایش کند، انتظار می‌ رود قیمت میلگرد فولادی در ایالات متحده امریکا کاهش بیشتری پیدا کند.

    * بررسی قیمت میلگرد فولادی در چین

    بررسی ها نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی چین در ماه می ۲۰۲۴ در محدوده ۵۰۱ تا ۵۰۴ دلار در هر تن گزارش شد. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی چین در زمان ذکر شده حدود ۱۴ دلار در هر تن نسبت به ماه قبل افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد در ابتدای ماه می، روند بازار میلگرد فولادی چین نا امیدکننده بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۳۱ می) اعلام کردند قیمت میلگرد فولادی چین به دلیل تقاضای ضعیف و عرضه کافی کاهش یافت. با این حال، از دهه دوم ماه می، جو بازار میلگرد فولادی چین به دلیل مشوق های دولت برای بازار املاک و مستغلات و کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور بهبود یافته است. باید توجه داشت که برخی از شرکت های بزرگ متالورژی از افزایش عرضه تا پایان ماه می خبر دادند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.