پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ 21 ذو الحجة 1445 Thursday, 27 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی

    شناسه : 84529 16 خرداد 1403 - 15:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت کویل نورد گرم فولادی در ماه می 2024 در اکثر کشورهای جهان به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافت.
    کاهش قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت کویل نورد گرم فولادی در ماه می ۲۰۲۴ در اکثر کشورهای جهان به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافت.  

    * بررسی قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، وب سایت خبری Fastmarkets اعلام کرد قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی در می ۲۰۲۴ در اکثر بازارهای اصلی کاهش یافته است. باید توجه داشت که به دلیل مازاد عرضه بر تقاضا، چشم انداز اقتصادی نامطلوب و عدم اطمینان در بازار فولاد، تجارت در بازار جهانی کویل نورد گرم فولادی محدود شده است و تولیدکنندگان قصد کاهش تولید دارند.

    تصویر زیر قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی از ژانویه تا می ۲۰۲۴ را نشان می دهد.

    * بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپا

    فعالان بازار اعلام کردند قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپای غربی در ماه می ۲۰۲۴ ثابت ماند. به طور خاص از ۲۴ می ۲۰۲۴ قیمت کویل نورد گرم فولادی در این کشور در محدوده ۶۲۰ تا ۶۵۰ یورو در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپای غربی در تاریخ ۳ می ۲۰۲۴ در محدوده ۶۳۰ تا ۶۵۰ یورو در هر تن گزارش شده است. یعنی فقط حد پایین قیمت کویل نورد گرم فولادی در این کشور کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در بازار ایتالیا قیمت کویل نورد گرم فولادی طی روزهای ۳ تا ۲۴ می ۲۰۲۴، در محدوده ۶۲۰ تا ۶۳۰ یورو در هر تن Ex-Works بود. باید توجه داشت که قیمت این محصول در مدت ذکر شده حدود ۱.۶ درصد کمتر از هفته قبل بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ابتدای ماه می، تولیدکنندگان کویل نورد گرم فولادی مستقر در اروپا در میان تثبیت عرضه از سوی تامین کنندگان آسیایی، افزایش احتمالی قیمت را بررسی کردند. باید توجه داشت که تنها کارخانه های مستقر در ایتالیا توانستند اهداف خود را محقق سازند و قیمت داخلی کویل نورد گرم فولادی را به ۶۲۰ تا ۶۴۰ یورو در هر تن برسانند. این در حالی است که قیمت این محصول در ایتالیا در پایان آوریل و ۲۴ می ۲۰۲۴ در محدوده ۶۲۰ تا ۶۳۰ یورو در هر تن گزارش شده است.

    به نقل از برخی تاجران، تقاضا در بازارهای اروپایی به دلیل تعداد زیاد تعطیلات در اوایل ماه می به افزایش قابل توجه قیمت ها کمک نکرد. تولیدکنندگان خاطرنشان کردند که مصرف ‌کنندگان کویل نورد گرم فولادی فقط به سطوح قیمت پایین ‌تر علاقه دارند. در نتیجه این امر بر حاشیه‌ سود کارخانه‌ ها فشار وارد می‌ کند و منجر به از دست دادن سود می‌ شود. باید توجه داشت که میانگین زمان تحویل سفارشات در ابتدای ماه می برای تحویل در ژوئن تا ژوئیه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند خریداران کویل نورد گرم فولادی تولید شده در اروپا نگرش انتظار و مشاهده را در پیش گرفته اند. بررسی ها نشان می دهد با توجه به دریافت سفارشات ضعیف، مراکز خدمات از خرید محموله های جدید کویل نورد گرم فولادی خودداری می کنند. در نتیجه این امر نشان دهنده شروع مرحله جدیدی از کاهش موجودی است.

    به گفته تولیدکنندگان، تنها راه حل برای مشکل کم بودن حاشیه سود و قیمت کویل نورد گرم فولادی در بازار اروپا، کاهش تولید است. باید توجه داشت که کارخانه های محلی به تدریج برای چنین اقداماتی آماده می شوند، اما برنامه ای برای تعطیلی کامل تاسیسات خود ندارند. به نقل از برخی منابع خبری، برخی از مراکز خدماتی اشاره می کنند که از ابتدای سال به دلیل کاهش قیمت ها سودی کسب نکرده اند و برای سوددهی باید قیمت کویل نورد گرم فولادی حداقل ۴۰ یورو در هر تن افزایش یابد.

    Andriy Glushchenko تحلیلگر مرکز GMK، گفت:

    تولیدکنندگان کویل نورد گرم فولادی مستقر در اروپا به طور سنتی سعی می کنند با کاهش تولید، بازار را متعادل کنند. اما به عنوان یک قاعده، آنها در این راه موفق نمی شوند، زیرا تولیدکنندگان در تصمیم گیری دیر می کنند و در نتیجه شاهد نوسانات قابل توجه قیمت این محصولات در اروپا خواهیم بود.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۳۱ می) گزارش دادند قیمت واردات کویل نورد گرم فولادی در بنادر شمال و جنوب اروپا در محدوده ۶۰۰ یورو در هر تن CFR در نوسان بود. در عین حال، باید توجه داشت که خریداران از طولانی بودن زمان تحویل شکایت دارند. بررسی ها نشان می دهد ترکیه از نظر زمان تحویل و قیمت (۶۱۰ تا ۶۲۰ یورو بر تن CFR ایتالیا) جذاب ترین تامین کننده کویل نورد گرم فولادی مورد نیاز اروپا است، اما کیفیت محصولات سوالاتی را ایجاد می کند که باعث تعلل خریداران برای سفارش این محصولات می شود.

    * بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده امریکا

    بررسی ها نشان می دهد در آمریکای شمالی، قیمت کویل نورد گرم فولادی از ابتدای ماه می ۲۰۲۴ به شدت کاهش یافته است. باید توجه داشت که قیمت این محصول در امریکای شمالی از ۸۰۰ تا ۸۵۰ دلار در هر تن در اوایل می به ۷۶۰ تا ۸۰۵ دلار در هر تن در ۲۴ می رسیده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، کارخانه ها در مواجهه با تقاضای کم، مجبورند قیمت محصولات فولادی در آمریکای شمالی را کاهش دهند تا بتوانند در جو رقابتی بازار باقی بمانند.

    فعالان بازار به دلیل عدم اطمینان اقتصادی و سکون در بازار جهانی فولاد در خرید خود بسیار محتاط هستند. این در حالی است که مصرف کنندگان در حال حاضر فقط حجم محدودی از محصولات را خریداری می کنند. در عین حال، باید توجه داشت که توزیع کنندگان به مشکل جهانی افزایش استفاده از ظرفیت با کاهش همزمان تقاضا اشاره می کنند. به نقل از برخی منابع خبری، انتظار می رود تقاضای پایین حداقل تا پایان سال بر بازار تاثیر بگذارد.

    * بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در چین

    منابع خبری اعلام کردند در چین، قیمت کویل نورد گرم فولادی از اواخر ماه آوریل ثابت بوده است. با توجه به بررسی های انجام شده، در طی ۲۶ آوریل تا ۲۴ می ۲۰۲۴، قیمت کویل نورد گرم فولادی در محدوده ۵۵۰ تا ۵۵۵ دلار در هر تن باقی ماند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت کویل نورد گرم فولادی چین برای مدت طولانی در میان مصرف ظاهری ضعیف بدون تغییر بوده است. اگرچه مقامات بخش املاک و مستغلات را تحریک می کنند، اما این مراحل بر قیمت کویل نورد گرم فولادی در بازار اسپات تأثیر نمی گذارد و تنها نوسانات جزئی در بازار آتی ایجاد می کند.

    به نقل از برخی تاجران، حجم زیادی از کویل نورد گرم فولادی چین فقط بین توزیع کنندگان مجددا فروخته می شود، در حالی که تقاضای مصرف کننده نهایی برای این محصول کم می باشد. باید توجه داشت که تقاضای صادرات نیز برای این محصول در چین نسبتاً کند است. بررسی ها نشان می دهد فروش اصلی کویل نورد گرم فولادی تولید شده در چین به ویتنام می رود، اگرچه میزان فعالیت در این بازار نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.