پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ 21 ذو الحجة 1445 Thursday, 27 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش ۵۰ درصدی صادرات فولاد ترکیه

    شناسه : 84562 19 خرداد 1403 - 12:00
    ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ صادرات فولاد خود را با ۴۹.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ میلیون تن رساند.
    افزایش ۵۰ درصدی صادرات فولاد ترکیه
    پ
    پ

    ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ صادرات فولاد خود را با ۴۹.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ میلیون تن رساند.

    * درخواست تولیدکنندگان؛ مقابله با دامپینگ چینی

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از «یورومتال»؛ ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ صادرات فولاد خود را با ۴۹.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ میلیون تن رساند.

    رشد صادرات فولاد ترکیه عمدتاً به دلیل افزایش محموله‌های مربوط به محصولات تخت بود که رشد ۸۴.۴ درصدی را ثبت کرد. در بازه مذکور، واردات فولاد به ترکیه طی ۴ ماه با ۵.۹ درصد کاهش به ۵.۵ میلیون تن رسید.

    همچنین، تولید فولاد ترکیه در این مدت به ۱۲.۳ میلیون تن رسیده که ۲۲.۱ درصد نسبت به ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ افزایش داشت. در ماه آوریل این رقم نسبت به ماه قبل ۱۲.۵ درصد کاهش داشت.

    ویسل یایان، مدیر عامل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) گفت:

    برای حفظ رشد تولید و صادرات فولاد ترکیه، لازم است تدابیر موثری مشابه آمریکا و اتحادیه اروپا در برابر واردات از کشورهای جنوب آسیا اعمال شود.

    طی ۴ ماه مذکور، واردات دامپینگ از جنوب آسیا به ترکیه با ۳۷ درصد افزایش سالانه به ۲.۸ میلیون تن رسید. افزایش واردات فولاد از کشورهای آسیایی به‌ ویژه چین علی‌رغم تحقیقات ضد دامپینگی که وزارت بازرگانی ترکیه در ۳۱ اکتبر علیه واردات کلاف‌های نورد گرم از چین، هند، ژاپن و روسیه آغاز کرده، ثبت شده است. انتظار می‌رود نتایج تحقیقات ضد دامپینگ در ماه‌های آینده اعلام شود.

    تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲، تقریباً با ۴ درصد کاهش به ۳۳.۷۱۴ میلیون تن رسید. میانگین تولید ماهانه فولاد این کشور در سال ۲۰۲۳ حدود۲.۸۱ میلیون تن بود که نسبت به سال قبل ۴.۰۴ درصد کاهش داشته است.

    همچنین، صادرات فولاد از این کشور با ۳۰.۶ درصد کاهش به ۱۰.۵ میلیون تن در سال رسید. از همین روی، درآمد صادراتی ترکیه در سال گذشته با ۴۰.۷ درصد کاهش به ۸.۳ میلیارد دلار رسید.

     واردات فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۳ با ۱۵.۵ درصد افزایش به ۱۷.۱ میلیون تن بوده و ارزش واردات نیز با ۶.۱ درصد کاهش به ۱۴.۶ میلیارد دلار رسید.

    ۳۰ شرکت فولادسازی در ترکیه وجود دارد که شامل ۴ کوره بلند و ۲۶ کوره قوس الکتریکی می‌شود. ظرفیت سالانه فولادسازی این شرکت‌ها حدود ۶۰ میلیون تن برآورد شده است. به عبارت دیگر، فولادسازان ترکیه در سال ۲۰۲۳، تنها از ۵۸.۵ درصد ظرفیت خود بهره گرفته‌اند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.