جمعه, ۱ تیر , ۱۴۰۳ 15 ذو الحجة 1445 Friday, 21 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    تبعات منفی کاهش ۷۶ درصدی صادرات فولاد ایران!

    شناسه : 84625 22 خرداد 1403 - 12:00
    طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، افت ۷۶درصدی صادرات رقم خورده و سایت تحلیلی استیل رادار طی گزارشی گفت این کاهش میتواند نشان دهنده برخی مشکلات یا تغییرات در تقاضای فولاد در داخل و جهان باشد.
    تبعات منفی کاهش ۷۶ درصدی صادرات فولاد ایران!
    پ
    پ

    طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، افت ۷۶درصدی صادرات رقم خورده و سایت تحلیلی استیل رادار طی گزارشی گفت این کاهش میتواند نشان دهنده برخی مشکلات یا تغییرات در تقاضای فولاد در داخل و جهان باشد.

    * تبعات منفی کاهش ۷۶ درصدی صادرات فولاد ایران

    به گزارش آرتان پرس، در حالی که انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اخیرا اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر کاهش ۷۶ درصدی صادرات فولاد ایران در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل کرد، سایت آماری تحلیلی «استیل رادار» نیز در این خصوص گزارشی تحلیل ارائه داده است.

    این گزارش مدعی است کاهش صادرات فولاد ایران پیامدهای مهمی را به ‌ویژه با ادامه رشد بخش آهن اسفنجی، برای اقتصاد این کشور نشان می‌دهد.

    در این گزارش آمده است:

    اطلاعات گمرک نشان می دهد که میزان صادرات فولاد ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری کاهش محسوسی داشته است. اطلاعات گمرک نشان می دهد که میزان صادرات فولاد از ایران در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ کاهش محسوسی داشته است. به نحوی که میزان کل صادرات فولاد که شامل فولاد نیمه تمام و محصولات فولادی می شود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشته است.

    همچنین این کشور در دو ماه اول سال ۱۴۰۳، یک میلیون و ۴۸۳ هزار تن فولاد به کشورهای دیگر فروخته است. از این مجموع ۸۱۷ هزار تن فولاد نیمه تمام بوده است. با این حال، این میزان فولاد نیمه تمام صادراتی در مقایسه با میزان صادرات در مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش چشمگیری دارد.

    انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

    حجم صادرات ۱۰ صادر کننده برتر فولاد ایران در نخستین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی ۷۶ درصدی داشته و از ۳۶۸ هزار تن به ۷۶ هزار تن رسیده است.

    گفتنی است طبق آمار منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، حجم صادرات ۱۰ صادر کننده برتر فولاد ایران در نخستین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی ۷۶ درصدی داشته و از ۳۶۸ هزار تن به ۷۶ هزار تن رسیده است و به اصطلاح سقوط صادرات را شاهد بوده ایم. نکته قابل تامل اینکه به گفته انجمن تولید کنندگان فولاد کشور الزام فولادسازان به عرضه ۱۰۰ درصدی ارز صادراتی خود در سامانه نیما را از مهم‌ترین علل این سقوط می توان دانست. ضمن اینکه وضع عوارض صادراتی و لغو معافیت مالیاتی صادرات نیز از ترمزهای دیگر صادرات فولاد کشور است.

    * افزایش چشمگیر تولید انواع محصولات فولادی

    در بخش دیگری از این گزارش به افزایش تولید انواع محصولات فولادی مورد استفاده در کاربردهای ساختمانی و صنعتی پرداخته شده و آمده است: آمارها حاکی است در مدت نامبرده میلگرد مهم برای مقاوم سازی سازه های بتنی از ۳۰۴ هزار تن به ۴۰۶ هزار تن افزایش یافت و ۳۴ درصد افزایش را نشان داد. همچنین مفتول مورد استفاده در مصارف مختلف صنعتی با افزایش بیش از دو برابری تولید از ۶۰ هزار تن به ۱۲۲ هزار تن، افزایش چشمگیر ۱۰۳ درصدی را نشان می دهد.

    از سوی دیگر نبشی و سایر محصولات پروفیل فولادی نیز با رشد از ۳۷ هزار تن به ۵۳ هزار تن رسید که نشان دهنده افزایش ۴۳ درصدی است. به این ترتیب در مجموع در همین مدت تولید این محصولات فولادی افزایش قابل توجهی داشته است.

    * کاهش صادرات می تواند بیانگر تغییر در تقاضای فولاد در داخل و جهان باشد

    با این وجود و عیلرغم افزایش تولیدات، آمارها کاهش صادرات را نشان می دهند که این کاهش صادرات فولاد ایران می تواند نشان دهنده برخی مشکلات یا تغییرات در تقاضای فولاد در داخل و جهان باشد. از سوی دیگر، افزایش قابل توجهی در صادرات آهن اسفنجی مشاهده شد که حاکی از پیشرفت مثبت در آن بخش خاص است. این تغییر در روند صادرات می تواند اثرات اقتصادی بر ایران داشته باشد، به طوری که کاهش صادرات فولاد به طور بالقوه چالش هایی را ایجاد می کند در حالی که افزایش صادرات آهن اسفنجی به سمت نقطه روشنی در اقتصاد اشاره می کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.