جمعه, ۱ تیر , ۱۴۰۳ 15 ذو الحجة 1445 Friday, 21 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    یک میلیارد دلار، ارز حاصل از صادرات فولاد به کشور برنگشته است!!!

    شناسه : 84630 22 خرداد 1403 - 13:00
    یکی از اعضای انجمن فولاد آذربایجان گفت: به گفته مسئولان اقتصادی یک میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات فولاد به کشور برنگشته است و مطلع هستیم که این دلارها مربوط به کارت های یکبار مصرف است که زیستگاه اصلی آن کردستان است.
    یک میلیارد دلار، ارز حاصل از صادرات فولاد به کشور برنگشته است!!!
    پ
    پ

    یکی از اعضای انجمن فولاد آذربایجان گفت: به گفته مسئولان اقتصادی یک میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات فولاد به کشور برنگشته است و مطلع هستیم که این دلارها مربوط به کارت های یکبار مصرف است که زیستگاه اصلی آن کردستان است.

    * یک میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات فولاد به کشور برنگشته است

    به گزارش آرتان پرس، مجامع عمومی فوق العاده و عادی انجمن فولاد آذربایجان با هدف اعمال تغییرات در برخی از مواد اساسنامه و انتخاب بازرس انجمن، عصر روز گذشته بیستم خرداد ماه، با حضور اعضای انجمن فولاد آذربایجان در محل هتل گسترش تبریز برگزار شد.

    براساس این گزارش در این مجمع، نوید نواده اباذر رئیس هیئت مدیره انجمن ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین، با اشاره به فعالیت های یک ساله انجمن، تاکید کرد:

    هر آنچه در توان داشتیم در یک سال گذشته با همراهی مدیریت استان و اعضای هیئت مدیره، تلاش کردیم تا حق و حقوق اعضا بر زمین نماند و رضایت شان جلب شود. امیدوار هستیم با راهنمایی های شما صنعتگران فولاد، یک سال آینده را بهتر از گذشته و موفق تر و کم تنش تر در پیش رو داشته باشیم.

    وی افزود:

    ما امیدواریم با ادامه این روند در بحث مالیات هم به نتایج خوبی برسیم. سال گذشته با حمایت های استانی توانستیم رئیس کل بازرسی را قانع بکنیم تا احکام رای ‌تعزیراتی که علیه واحدهای تولیدی صادر شده بود، در کل کشور مسکوت بماند و تا زمان بررسی مجدد هیچ اقدامی صورت نگیرد که این موضوع برای ما و انجمن مان موفقیت بزرگی بود.

    نوید نواده اباذر با اشاره به دیدارهای شان با معاون اول رئیس جمهوری و دیگر مقامات اقتصادی کشور گفت:

    بخاطر دفاع از حق و حقوق اعضاء، بعضی از دیدارها با مسئولان استانی و کشوری خارج از روال های رایج و با پا فشاری اعضای هئیت مدیره انجام شده است که جا دارد از مسئولان استان و از اعضای هیئت مدیره انجمن، تشکر و قدردانی بکنم.

    رئیس حکومت هیئت مدیره انجمن از اختلال بوجود آمده در صادرات فولاد به عنوان چالش جدی صنایع فولاد استان یاد کرد و افزود:

    بخشنامه ای که در عرض کمتر از ده دقیقه به تصویب رسیده است، دست و پای صنعتگران فولاد استان را که در سال ۱۴۰۱ ، ۴۵۸ میلیون دلار صادرات داشته اند، بسته است. متاسفانه همین بخشنامه در هیئت وزیران مورد تائید قرار گرفته است و در نتیجه کار ما را مشکل تر کرده است.

    وی با اشاره به جلسات چالشی با رییس کل بانک مرکزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت:

    متاسفانه خیلی از مسئولان کشور نمی دانند چه اجحافی در حق فولاد گران کشور بویژه صنعتگران سخت کوش آذربایجان شرقی شده است و این امر واقعا دل ما را به درد آورده است؛ اما ما مصمم هستیم؛ نه خسته شویم و نه از حرکت باز بمانیم؛ بلکه به تلاشهای خود ادامه دهیم تا به نتیجه برسیم.

    اباذر از نبود ثبات مدیریتی در استان هم اظهار تاسف کرد و افزود:

    یکی از آفت های مدیریتی کشور نبود ثبات مدیریتی است و امیدواریم با شهادت مدیران خدمت ، برنامه ها و حرکت های زیر ساختی آنها که در استان شروع شده بود، متوقف نشود.

    وی در ادامه از مس به عنوان سنگ مادر یاد کرد و افزود:

    ۱/۳ درصد سنگ اکتشاف شده دنیا در استان ما هست و متاسفانه از این پتانسیل نهفته در استان غافل بودیم. صنایع آذربایجان هم ، از آن استفاده نکرده است و در این خصوص باید فکر، عقل، دانش و تکنولوژی را بکار بگیریم تا جلو خام فروش مس گرفته شود.

    در ادامه این جلسه طبق قانون مجامع ، هیئت رئیسه مجمع با انتخاب اعضاء مشخص شد و ریاست جلسه را بر عهده گرفت.

    رضا پور بازرس انجمن، گزارشی از صورت های مالی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ارائه کرد و گفت:

    هزینه ها منطبق با قوانین و اساسنامه انجمن انجام شده و مغایرتی در صورتهای مالی مشاهده نکردم.

    در ادامه از بین سه نفر کاندیدای انتخابات بازرسی، آقای رضاپور با رأی اکثریت حاضرین، برای یک سال دیگر به عنوان بازرس انجمن انتخاب شد.

    به گزارش روابط عمومی انجمن در ادامه این جلسه مجمع عمومی فوق العاده برای تغییر بخشی از اساسنامه انجمن ، کار خود را آغاز کرد.

    پیشنهادهای هیئت مدیره در خصوص بررسی و اصلاح برخی از بندهای اساسنامه انجمن بدین شرح به تصویب رسید:

    ۱- خرید زمین و ساخت ملک برای دفتر کاری و فعالیت های انجمن

    ۲- در صورتی که انجمن، ملکی را خریداری یا دریافت کند اولا: ملک به نام انجمن تملک شود و ثانیا: برای ساخت، با تصویب هیئت مدیره مبلغی از اعضاء یا از سایر منابع اهدایی استفاده شود.

    تبصره: هرگونه دخل و تصرف در تملک ملک مذکور، در اختیار مجمع فوق العاده خواهد بود.

    ۳- هرگونه وجوه دریافتی از اعضاء انجمن و به هر عنوان و به هر طریقی از قبیل حضور انجمن در نمایشگاه های داخلی و خارج از کشور و خودیاری اعضاء به هر نحو ممکن، هبه تلقی شود.

    ۴-  به منظور ایجاد ثبات در مدیریت و ایجاد فرصت کافی برای فعالیت اعضای هیئت مدیره، مدت فعالیت از ۳ سال به ۴ سال تغییر یافت.

    ۵- اعضای جدید به شرط داشتن یک سال سابقه عضویت و پرداخت حق عضویت، حق رای در مجامع انجمن خواهند داشت.

    در ادامه این جلسه آقای دلال قدیم خزانه دار انجمن طی سخنانی با اعلام این مطلب که صنعت فولاد استان، صادرات محور است ‌و بخاطر همین هم میلیاردها دلار در این صنعت سرمایه گذاری شده است، گفت:

    هر برنامه توسعه ای که دولت طراحی بکند، بخاطر وجود کارت های یکبار مصرف به نتیجه نخواهد رسید و با شکست مواجه خواهد شد.

    وی در خاتمه افزود :

    به گفته مسئولان اقتصادی یک میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات فولاد به کشور برنگشته است و مطلع هستیم که این دلارها مربوط به کارت های یکبار مصرف است که زیستگاه اصلی آن کردستان است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.