جمعه, ۱ تیر , ۱۴۰۳ 15 ذو الحجة 1445 Friday, 21 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    قیمت جهانی زغال سنگ کک افزایشی شد

    شناسه : 84646 23 خرداد 1403 - 13:00
    قیمت جهانی زغالسنگ کک روندی افزایشی در پیش گرفته و کارشناسان معتقدند، پویایی مثبت ناشی از افزایش تقاضا و انتظار کاهش عرضه در ژوئیه تا آگوست موجب افزایش قیمت‌ها شده است.
    قیمت جهانی زغال سنگ کک افزایشی شد
    پ
    پ

    قیمت جهانی زغالسنگ کک روندی افزایشی در پیش گرفته و کارشناسان معتقدند، پویایی مثبت ناشی از افزایش تقاضا و انتظار کاهش عرضه در ژوئیه تا آگوست موجب افزایش قیمت‌ها شده است.

    * قیمت جهانی زغال سنگ کک افزایشی شد

    به گزارش آرتان پرس، بر اساس جدیدترین گزارشی که مرکز GMK منتشر کرده است، قیمت‌های ذغال سنگ کک‌ساز استرالیا ( FOB استرالیا) در ماه می ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) به میزان یک دلار در تن کاهش یافت و به ۲۴۲ دلار در تن رسید. در عین حال، قیمت مواد خام نیز در این دوره به سطوح پایین تری، به ویژه به ۲۳۹ دلار در تن کاهش یافت، اما در پایان ماه بهبود یافت و تا ۶ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) به ۲۵۶.۲ دلار در هر تن رسید.

    از سوی دیگر طبق این گزارش، قیمت زغال سنگ کک در چین ( CFR چین) بدون تغییر در ماه می روی قیمت ۲۵۷ دلار در هر تن باقی ماند، اگرچه به طور موقت به طور متوسط ‌۲-۴ دلار در تن کاهش یافت، اما در اوایل ژوئن افزایش یافت و به ۲۶۰ دلار در تن رسید.

    مرکز GMK :

    در ماه می، به دلیل کاهش تقاضا در چین در طول تعطیلات و رکود بازار فولاد و همچنین افزایش عرضه، قیمت‌های زغال سنگ کک‌سازی عمدتاً ثابت یا اندکی کاهش یافت

    به گفته کارشناسان، در ماه می، به دلیل کاهش تقاضا در چین در طول تعطیلات و رکود بازار فولاد و همچنین افزایش عرضه، قیمت‌های زغال سنگ کک‌سازی عمدتاً ثابت یا اندکی کاهش یافت. با این وجود تقاضا از سوی مصرف کنندگان هندی قوی بود زیرا خریداران به طور فعال در حال تکمیل سهام قبل از فصل باران های موسمی بودند.

    نکته قابل توجه اینکه در پایان ماه می، به دلیل افزایش علاقه خرید فولادسازان چینی که تولید آهن خام را افزایش می‌دادند، قیمت زغال سنگ کک‌سازی شروع به بهبود کرد. این افزایش علاقه به محموله های وارداتی، به ویژه از استان های دور از مرکز تولید شانشی رقم خورد. با این حال، برخی از فولادسازان چینی همچنان در مورد خرید محموله های وارداتی محتاط هستند، زیرا نگران کاهش قیمت مواد اولیه داخلی به دلیل کاهش حاشیه سود برای فولادسازان هستند.

    در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

    انتظار می‌رود قیمت زغال سنگ کک‌ساز استرالیا در این ماه (خرداد) بسته به تقاضا تثبیت یا افزایش یابد. برخی از تولیدکنندگان محلی در حال برنامه‌ ریزی تعطیلی تعمیرات هستند و سیستم راه ‌آهن زغال ‌سنگ بلک واتر که شرکت‌های معدنی را به بندر گلادستون متصل می‌ کند، تحت تعمیرات قرار می‌ گیرد که در ماه ‌های ژوئیه و آگوست توان عملیاتی را کاهش می‌ دهد. در عین حال، بهبود احتمالی تقاضا از سوی مصرف کنندگان هندی پس از انتخابات محلی می تواند از قیمت ها حمایت کند. مصرف زغال سنگ کک در چین تحت تأثیر محرک های محدود املاک و مستغلات قرار خواهد گرفت.

    * پیش بینی قیمت ها در استرالیا تا پایان ۲۰۲۹

    تحلیلگران S&P Global پیش‌بینی می کنند:

    قیمت زغال سنگ کک ‌سازی استرالیا به ۲۸۳ دلار در هر تن در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد که نسبت به پیش‌ بینی قبلی ۲۸۹ دلار در هر تن کاهش یافته است. آنها انتظار ندارند امسال به دلیل شرایط ضعیف بازار فولاد، قیمت ها به بالای ۳۰۰ دلار در هر تن افزایش یابد.

    دولت استرالیا میانگین قیمت زغال سنگ کک‌ساز در سال ۲۰۲۴ را به ۲۷۷ دلار در هر تن (از ۲۹۸ دلار در تن در سال ۲۰۲۳ کاهش) را پیش بینی می کند و معتقد است قیمت ها تا سال ۲۰۲۹ به ۱۸۵ دلار در تن کاهش می‌دهد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.