جمعه, ۱ تیر , ۱۴۰۳ 15 ذو الحجة 1445 Friday, 21 June , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    یکه تازی چین در بازار جهانی فولاد با غیبت هند

    شناسه : 84648 23 خرداد 1403 - 14:00
    طبق آمار اداره کل گمرک چین، صادرات فولاد این کشور در طول ماه می با رشد ۱۵.۳ درصدی به ۹.۲۲۴ میلیون تن رسید. عرضه محصولات فولادی با قیمت پایین‌تر، نبود تقاضا در بازار داخلی چین و غیبت هندی‌ها از بازار جهانی از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش صادرات فولاد چین به حساب می‌آید.
    یکه تازی چین در بازار جهانی فولاد با غیبت هند
    پ
    پ

    طبق آمار اداره کل گمرک چین، صادرات فولاد این کشور در طول ماه می با رشد ۱۵.۳ درصدی به ۹.۲۲۴میلیون تن رسید. عرضه محصولات فولادی با قیمت پایین‌تر، نبود تقاضا در بازار داخلی چین و غیبت هندی‌ها از بازار جهانی از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش صادرات فولاد چین به حساب می‌آید.

    * یکه تازی چین در بازار جهانی فولاد با غیبت هند

    به گزارش آرتان پرس به نقل از ایراسین، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد صادرات محصولات فولادی در این کشور در طول ماه می ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵.۳ درصدی پیدا کرده است.

     بر اساس جزئیات آمار صادراتی این کشور، چینی‌ها در ماه می سال گذشته ۳۶/۸ میلیون تن فولاد صادر کردند که این میزان در سال ۲۰۲۴ به ۹.۲۲۴ میلیون تن افزایش یافت. علاوه بر این صادرات فولاد چین طی ژانویه تا می ۲۰۲۴ با ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۴.۶۵ میلیون تن رسید.

    قیمت پایین علت اصلی افزایش صادرات محصولات فولادی در چین به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان می‌دهد فولادسازان چینی تولیدات خود را قیمت پایین‌تری در بازار جهانی به فروش می‌رسانند، برای مثال هر تن ورق گرم فولادی چین در ماه می با بهای ۵۴۳ دلار در بازار جهانی عرضه شد در حالی که قیمت ورق گرم فولادی ژاپن ۵۶۸ دلار بود. در واقع تقاضا برای محصولات فولادی در چین پس از تعطیلات روز کارگر افت چشمگیری نسبت به ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۴ پیدا کرد و نشانه از بهبود یافتن شرایط بازار وجود ندارد. درنتیجه چینی‌ها بر صادرات متمرکز شده‌اند و تولیدات خود را با حاشیه سود پایین عرضه می‌کنند.

    کاهش صادرات هند عامل دیگر رشد صادرات فولاد چین محسوب می‌شود چرا که بازار داخلی هند در طول سال ۲۰۲۴ برخلاف چین شرایط مناسبی دارد و تقاضا برای محصولات فولادی در این کشور بسیار بالاست. هندی‌ها نیز با در نظر گرفتن این موضوع از میزان صادرات خود طی ماه‌های اخیر کاستند و تأمین نیاز داخلی را در اولویت قرار دادند. درنتیجه غیبت هندی‌ها و قیمت پایین سبب یکه‌تازی چینی‌ها در بازار جهانی شد.

    * آینده صادرات فولاد چین در هاله‌ای از ابهام

    به اعتقاد فولادسازان چینی امکان ارائه چشم‌انداز دقیقی از میزان صادرات فولاد وجود ندارد زیرا سیاست‌های جدید آمریکا و اروپا مبنی بر حمایت تجاری یکدیگر چالش بزرگی برای صنعت فولاد چین خواهد بود. همچنین درگیری‌های ژئوپلیتیکی، عدم اطمینان در سیاست‌های اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف و مشکلات و فشارهای تورمی از عوامل بی‌ثباتی هستند که بهبود اقتصاد و تجارت جهانی را مختل می‌کند. با این حال به گفته چینی‌ها عرضه محصولات فولادی با قیمت پایین‌تر از سایر کشورها در ماه ژوئن نیز ادامه خواهد یافت تا روند صعودی صادرات فولاد در ادامه سال ۲۰۲۴ متوقف نشود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.