پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش ۷ تا ۱۰ دلاری قیمت سنگ آهن

    شناسه : 85009 11 تیر 1403 - 15:00
    معاملات آتی سنگ آهن در سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را به خود اختصاص داده، برای بازه زمانی ۱ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ با ۷.۱ درصد کاهش به ۸۱۹ یوان در تن (۱۱۲.۷ دلار در هر تن) رسید. همچنین، در سنگاپور قیمت‌ها برای معاملات آتی جولای تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴، با ۱۰.۱ درصد کاهش نسبت به قیمت در ۱ ژوئن به ۱۰۵.۶۵ دلار در هر تن رسید.
    کاهش ۷ تا ۱۰ دلاری قیمت سنگ آهن
    پ
    پ

    معاملات آتی سنگ آهن در سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را به خود اختصاص داده، برای بازه زمانی ۱ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ با ۷.۱ درصد کاهش به ۸۱۹ یوان در تن (۱۱۲.۷ دلار در هر تن) رسید.

    * بازار آهن به کدام سو می‌رود؟

     به گزارش آرتان پرس، معاملات آتی سنگ آهن در سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را به خود اختصاص داده، برای بازه زمانی ۱ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ با ۷.۱ درصد کاهش به ۸۱۹ یوان در تن (۱۱۲.۷ دلار در هر تن) رسید.

     همچنین، در سنگاپور قیمت‌ها برای معاملات آتی جولای تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴، با ۱۰.۱ درصد کاهش نسبت به قیمت در ۱ ژوئن به ۱۰۵.۶۵ دلار در هر تن رسید.

    در ژوئن، قیمت سنگ‌آهن عمدتاً روند کاهشی داشت و از اوج‌ خود در ماه می به دلیل تعدیل فعالیت فولادسازان چینی فاصله گرفته است. کمترین سطح قیمت در ۲۵ ژوئن با ۱۰۹.۵ دلار در هر تن ( بورس دالیان) و ۱۰۲.۵ دلار در هر تن (بورس سنگاپور) ثبت شد. البته، از آن زمان قیمت‌ها اندکی افزایش یافته است.

    قیمت سنگ آهن در دوره مورد بررسی به دلیل کاهش تقاضا و بدتر شدن انتظارات فولادسازان رکود داشت. در ماه می، مصرف ‌کنندگان موجودی‌های خود را دوباره انباشت کردند و برای ارزیابی دورنمای بازار فولاد، رویکرد انتظاری در پیش گرفته‌اند.

    هم زمان، در اوایل ژوئن، دولت چین اقدامات محرکی را در بازار املاک و مستغلات به ارزش ۱ تریلیون یوان (۱۳۸ میلیارد دلار) اعلام کرد. این امر یک رشد مثبت کوتاه مدت ایجاد کرد، اما قیمت‌ها سریعا به کاهش خود ادامه دادند زیرا این حمایت تاثیر فوری بر مصرف فولاد نداشته است.

    در حال حاضر، بیشترین فشار بر قیمت مواد خام ناشی از بدتر شدن فصلی تقاضای فولاد به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی برای ساخت و ساز و همچنین ذخایر بندر است. علاوه بر این، مذاکرات برای اعمال کنترل بر تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۴ نیز نگرانی‌های بازار را افزایش می‌دهد.

    در همان زمان، بازار تا حدودی با بهبود عملکرد اقتصادی چین تقویت شد. البته تورم در ماه می ثابت ماند و کاهش قیمت‌های تولیدکننده صنعتی کند شد. این امر تا حدی فشار مداوم ناشی از تضعیف تقاضا، موجودی انبارهای بنادر بزرگ و تقویت دلار آمریکا را جبران کرد.

    تحلیلگران Jinrui باور دارند:

    «بازار در مورد برنامه‌های تنظیم تولید فولاد در سال جاری شفافیت ندارد، اما انتظارات زیادی برای بهبود اقتصادی در نیمه دوم سال دارد که تا حدی انعطاف‌پذیری قیمت سنگ‌آهن را توضیح می‌دهد.»

    در پایان ماه ژوئن، قیمت سنگ آهن اندکی افزایش یافت که ناشی از بهبود تقاضا در میان محرک‌های بیشتر برای بازار املاک و مستغلات بود. سرمایه گذاران و بازرگانان منتظر سومین جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین هستند که در ماه ژوئیه برگزار می‌شود و بر تعمیق اصلاحات و ارتقای نوسازی اقتصاد این کشور متمرکز خواهد بود.

    علاوه بر این، معامله گران از تصمیم دادگاه هنگ کنگ برای به تعویق انداختن جلسه انحلال شرکت توسعه دهنده چینی Shimao Group تا ژوئیه استقبال کردند.

    لازم به ذکر است که بانک تجاری بین المللی بریتانیا هلدینگ HSBC انتظار دارد که قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ دلار در هر تن برسد. در حال حاضر، منفی‌ترین عامل برای بازار، عرضه بیش از حد سنگ آهن است که توسط تقاضای موجود در چین جذب نمی‌شود. ورود محموله‌های بزرگ جدید سنگ معدن به چین ممکن است شوک‌های کوتاه‌مدتی در قیمت‌ها ایجاد کند، اما کارشناسان انتظار کاهش قابل توجهی در بلند مدت ندارند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.