شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ 4 ربيع أول 1446 Saturday, 7 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    آلومینیوم و فولاد چین مورد هدف تعرفه های جدید آمریکا قرار گرفت

    شناسه : 85121 23 تیر 1403 - 11:00

    امریکا بار دیگر فولاد صادراتی چین که از گذرگاه مکزیکو وارد این کشور شود را مورد اعمال تعرفه های خود قرار داد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن تلاش می‌کند تا قبل از انتخابات نوامبر، حمایت مناطق صنعتی جنوب آمریکا از خود را تقویت کند

    آلومینیوم و فولاد چین مورد هدف تعرفه های جدید آمریکا قرار گرفت
    پ
    پ

    آخرین اخبار بدست رسیده از سرتاسر جهان گویای این مطلب است که امریکا بار دیگر فولاد صادراتی چین که از گذرگاه مکزیکو وارد این کشور شود را مورد اعمال تعرفه های جدید آمریکا قرار داد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن تلاش می‌کند تا قبل از انتخابات نوامبر، حمایت مناطق صنعتی جنوب آمریکا از خود را تقویت کند.

    ایالات متحده تعرفه های امنیت ملی را برای برخی واردات فولاد و آلومینیوم از مکزیک اعمال خواهد کرد تا از ورود فلزات چینی به ایالات متحده از طریق مرز جنوبی جلوگیری کند.

    بدین ترتیب کاخ سفید اعلام کرده است که تعرفه ۲۵ درصدی برای هر فولادی که از مکزیک وارد آمریکا می شود و در آمریکای شمالی ذوب نشده و ریخته نشده اعمال می شود، در حالی که آلومینیوم مکزیک که حاوی ذوب اولیه چین، بلاروس، ایران یا روسیه است با تعرفه ۱۰ درصدی مواجه خواهد شد.

    این اقدام که به دنبال افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی صورت می‌گیرد، تلاشی از سوی دولت بایدن برای حمایت از مناطق صنعتی سابق است، و احتمالا او که در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، با این اقدام جایگاه خود را از دست می‌دهد. در همین راستا لائل برینارد، مشاور اقتصادی بایدن گفته است: «فولاد و آلومینیوم چینی که از طریق مکزیک وارد بازار آمریکا می‌شود، شامل تعرفه های جدید آمریکا نبودند و از تعرفه‌ها فرار می‌کند، بنابراین این موضوع سرمایه‌گذاری‌های ما را تضعیف می‌کند و به کارگران آمریکایی در ایالت‌هایی مانند پنسیلوانیا و اوهایو آسیب می‌زند.»

    بایدن به طور مشابه در اوایل سال جاری برای محافظت از فولاد ایالات متحده در برابر خرید نیپون استیل متعلق به ژاپن اقدام کرده بود. اما عوارض جدید که در حال حاضر تعرفه های ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از چین است، محموله هایی را هدف قرار می دهد که پس از عبور از بنادر مکزیک وارد ایالات متحده می شوند. کاخ سفید اعلام کرده است که این اقدامات به طور مشترک با مکزیک انجام می شود، که از واردکنندگان خود می خواهد اطلاعات بیشتری در مورد اینکه محصولات فولادی خود از چه کشوری می آیند، ارائه دهند. بنابراین بر طبق نظر نماینده تجاری ایالات متحده این اقدام برای کارگران فولاد و آلومینیوم ایالات متحده و مکزیک “خبر خوبی” است.

    آمار واردات فولاد از بنادر جنوبی به آمریکا

    مقامات آمریکایی گفتند که ایالات متحده به طور کلی حدود ۳.۸ میلیون تن فولاد از مکزیک وارد می کند که تنها ۱۳ درصد بیلت فولادی و اسلب فولادی آن در خارج از منطقه آمریکای شمالی ذوب و ریخته گری شده اند و اکنون تحت تأثیر تعرفه های جدید آمریکا قرار گرفته است. برای آلومینیوم نیز، این تعرفه تنها بر ۶ درصد از ۱۰۵۰۰۰ تن آلومینیوم وارداتی از مکزیک اعمال خواهد شد. این یعنی تنها ۱۳ درصد برای فولاد و  درصد برای آلومینیوم های وارد شده به آمریکا تحت تعرفه های قرار خواهند گرفت.

    تعرفه های جدید اعمالی آمریکا بر دیگر محصولات وارداتی

    در ماه مه، دولت بایدن مجموعه ای از تعرفه های جدید را با هدف هدف قرار دادن واردات از چین در بخش فناوری پاک معرفی کرد، از جمله چهار برابر کردن مالیات بر واردات خودروهای الکتریکی به ۱۰۰ درصد، دو برابر شدن نرخ سلول های خورشیدی به ۵۰ درصد و افزایش دو برابری تعرفه‌ها بر تراشه‌های چینی از سال ۲۰۲۵.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.