یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    ثبت شروع کاهشی بازار آهن آلات در تابستان ۱۴۰۳

    شناسه : 85155 01 مرداد 1403 - 13:00

    بازار آهن آلات در اولین ماه تابستان ۱۴۰۳ با تقاضای کمتری مواجه شد، که این موضوع همزمان با کاهش نرخ دلار در بازار غیررسمی، منجر به کاهش قیمت روز میلگرد شد. تحلیلگران بازار معتقدند که تقاضا در این بخش طی ده روز ابتدایی ماه محرم و ده روز پایانی ماه صفر کاهش خواهد یافت، اما سپس به حالت عادی خود برمی‌گردد.

    ثبت شروع کاهشی بازار آهن آلات در تابستان ۱۴۰۳
    پ
    پ

    بازار آهن آلات در اولین ماه تابستان ۱۴۰۳ با تقاضای کمتری مواجه شد، که این موضوع همزمان با کاهش نرخ دلار در بازار غیررسمی، منجر به کاهش قیمت روز میلگرد شد. تحلیلگران بازار معتقدند که تقاضا در این بخش طی ده روز ابتدایی ماه محرم و ده روز پایانی ماه صفر کاهش خواهد یافت، اما سپس به حالت عادی خود برمی‌گردد.

    شروع تابستان ۱۴۰۳ برای بازار آهن آلات تابستان ۱۴۰۳

    با تقاضای کم برای بازار آهن آلات آغاز شد، که با گذشت زمان و افت نرخ دلار در بازار غیررسمی، منجر به کاهش جزئی قیمت آهن‌آلات، به ویژه میلگردها، شد. با وجود مقاومت عرضه‌کنندگان در برابر کاهش قیمت‌ها، بازاریان تأکید دارند که سطح تقاضا در بازار آزاد پایین است. معمولاً، در نیمه گرم سال، تقاضا برای آهن‌آلات افزایش می‌یابد، اما با توجه به محدودیت‌های توزیع انرژی، عرضه آهن‌آلات در سطوح پایین‌تری قرار دارد. با نزدیک شدن به نیمه دوم شهریور و افزایش عرضه آهن‌آلات، انتظار می‌رود قیمت‌ها کاهش یابند. فعالان بازار معتقدند که در تابستان ۱۴۰۳، سطح تقاضا نسبت به تابستان گذشته کمتر بوده است.

    تغییرات قیمت میلگرد در هفته گذشته

    در هفته گذشته، قیمت میلگرد برخی تولیدکنندگان کاهش یافت. قیمت هر کیلوگرم میلگرد امیرکبیر و میلگرد فایکو کمتر از ۱ درصد کاهش یافت. قیمت میلگرد شاهرود به طور متوسط ۱ درصد کاهش یافت، به طوری که قیمت میلگرد شماره ۱ این تولیدکننده از کیلویی ۲۷,۳۶۰ تومان به ۲۷,۰۰۰ تومان رسید. متوسط قیمت میلگرد در بازار آزاد در کانال ۲۵ هزار تومان قرار گرفت، اما برخی از انواع میلگرد با قیمت کیلویی ۲۳ هزار تومان نیز معامله شدند. بیشترین قیمت میلگرد در هفته پایانی تیرماه کیلویی ۲۸ هزار تومان بود.

    بازار تیرآهن و سایر محصولات آهن آلات

    بازار تیرآهن نسبت به بازار میلگرد کم نوسان تر بود و قیمت‌ها بدون تغییر نسبت به دو هفته قبل معامله شدند. هر شاخه تیرآهن ۱۴ نزدیک به ۴ میلیون و ۴۵ هزار تومان قیمت خورد و در معاملات کیلویی متوسط قیمت‌ها کمتر از کیلویی ۲۸ هزار تومان بود. پس از تیرآهن، قیمت‌ ها در بازار پروفیل و نبشی نیز کم نوسان بودند. قیمت هر کیلوگرم نبشی از ۲۵,۷۰۰ تومان آغاز می‌شد، اما محصولات بیشتر تولیدکنندگان در کانال ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند. در بازار پروفیل، قیمت‌ها بین کیلویی ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان قرار داشت. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در بسیاری از شهرهای کشور، قیمت پروفیل اصفهان بیش از ۱۰ درصد پایین‌تر از پروفیل تهران است، که باعث شده است پروفیل اصفهان یکی از ارزان‌ترین محصولات این بازار در سطح کشور باشد و در برخی از شهرها تقاضای بیشتری داشته باشد.

    پیش‌بینی بازار آهن آلات در هفته‌های آینده

    گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد که آن‌ها آغاز ماه محرم و صفر را دلیل افت شدید تقاضا در هفته پایانی تیرماه اعلام می‌کنند. به طور کلی، تقاضا برای آهن‌آلات در ماه‌های محرم و صفر کاهش می‌یابد، اما این افت تقاضا در ده روز ابتدایی محرم و ده روز پایانی ماه صفر به مراتب بیشتر است. با این حساب، انتظار می‌رود سطح تقاضا برای آهن‌آلات در مردادماه افزایش پیدا کند و با ثبات نرخ ارز، احتمال رشد قیمت‌ها وجود دارد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.