یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    جدیدترین تحولات فولاد ایران در پی قطعی برق

    شناسه : 85160 02 مرداد 1403 - 10:00

    کاهش اجباری تولید به دلیل محدودیت های برق رکود در صادرات بیلت فولاد را تشدید کرده است. از سویی، قیمت بیلت فولادی صادراتی در هفته جاری ثابت ماند و قیمت آن از ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار در هر تن (FOB) متغیر بود. به همین ترتیب، قیمت اسلب صادراتی بین ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار در هر تن ثابت ماند. علیرغم این ثبات، این بخش با چالش های مهمی دست و پنجه نرم می کند که بر حجم صادرات و پویایی کلی بازار تأثیر میگذارد.

    جدیدترین تحولات فولاد ایران در پی قطعی برق
    پ
    پ

    در جدیدترین تحولات صنعت فولاد ایران در پی قطعی برق ، قیمت بیلت فولادی صادراتی در هفته جاری ثابت ماند و قیمت آن از ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار در هر تن (FOB) متغیر بود. به همین ترتیب، قیمت اسلب صادراتی بین ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار در هر تن ثابت ماند. علیرغم این ثبات، این بخش با چالش های مهمی دست و پنجه نرم می کند که بر حجم صادرات و پویایی کلی بازار تأثیر میگذارد.

    محدودیت های مصرف برق فولادسازان در ایران در حال حاضر با محدودیت های شدیدی در مصرف برق مواجه هستند. این محدودیت‌ها تأثیر مستقیمی بر قابلیت‌های تولید داشته و منجر به کاهش محسوس در تولید شمش فولاد شده است. در نتیجه، حجم صادرات بیلت فولاد راکد شده است و فشار بر تولیدکنندگان را برای مدیریت موثر زنجیره تامین خود در میان این محدودیت‌ها افزایش می‌دهد.

    کاهش تولید و رکود صادرات

    کاهش اجباری تولید به دلیل محدودیت های برق رکود در صادرات بیلت فولاد را تشدید کرده است. ظرفیت تولید محدود به این معنی است که محصول کمتری برای صادرات در دسترس است و در نتیجه توانایی ایران برای پاسخگویی به تقاضای بین‌المللی را محدود می‌کند.

    تعامل اقتصادی و چشم انداز آینده

    پویایی کنونی در صنایع ایران به اثر متقابل و پیچیده عوامل اقتصادی تاکید دارد. زیرا در حالی که چالش‌های خارجی مانند محدودیت‌های برق و کاهش تقاضای خارجی بر صادرات تأثیر می‌گذارد، بازار داخلی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    بنابراین تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حال عبور از این چالش‌های چندوجهی هستند و استراتژی‌هایی را برای تعادل بین تقاضای داخلی و محدودیت‌های تجارت بین‌المللی تنظیم می‌کنند.با پیشرفت صنعت، ذینفعان باید این متغیرها را به دقت رصد کنند و با فشارهای داخلی و خارجی برای حفظ رشد و حفظ ثبات در بازار فولاد ایران سازگار شوند.

    در این میان، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد ایران ، شرکت فولاد خوزستان، در پی قطعی برق و به دلیل کمبود شدید برق، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد. این خاموشی که از یک هفته پیش آغاز شد، به دنبال چند هفته کاهش عملیات ناشی از قطعی مداوم برق رخ داد. هر روز تعطیلی منجر به ضرر قابل توجهی در حدود ۱۵ میلیون دلار می شود.

    در اوایل سال جاری، گزارش‌ها حاکی از آن بود که ایران با کمبود شدید برق و گاز مواجه است که هر دو برای تولید فولاد ضروری هستند. در همین خصوص و در بحث تولید فولاد در ایران رضا شهرستانی، صنعتگر ایرانی، خاطرنشان کرد:صنعت فولاد روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز نیاز دارد اما تنها ۱۵ میلیون مترمکعب گاز دریافت می کند. علاوه بر این، نزدیک به ۵۰ درصد از برق رسانی به صنایع قطع شده است. احمد علوی، کارشناس اقتصادی نیز تاکید کرد که تعطیلی شرکت فولاد خوزستان پیامدهایی فراتر از زیان مالی مستقیم دارد. کسب‌وکارهای متعددی در بخش‌های مختلف متکی به صنعت فولاد هستند و به دلیل این توقف متحمل ضرر خواهند شد.کمبود برق نه تنها بر مشاغل کوچک و کارخانه ها بلکه بر صنایع کلیدی نیز تأثیر می گذارد. انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خواستار رفع محدودیت های عرضه برق در کارخانه های فولادی برای کاهش بحران شده است. کمبود مداوم برق بر نیاز فوری به راه حل های پایدار برای حمایت از بخش های صنعتی ایران تاکید می کند. به طور خلاصه،صنعت فولاد ایران به دلیل کمبود مداوم برق که بر تولید و تحویل محصولات تأثیرگذار است، با وضعیت بحرانی مواجه است.درخواست برای سازش در تاخیرهای تحویل صادرات فولاد، شدت بحران و پیامدهای اقتصادی گسترده تر آن را برجسته می کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.