یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    تولید فولاد خام جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴

    شناسه : 85181 04 مرداد 1403 - 10:00

    تولید فولاد خام جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴، با توجه به داده‌های انجمن فولاد جهانی، به مجموع ۹۵۴.۶ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشت.

    تولید فولاد خام جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴
    پ
    پ

    – تولید فولاد خام جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴، با توجه به داده‌های انجمن فولاد جهانی، به مجموع ۹۵۴.۶ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشت.

    – در ماه ژوئن، تولید کل فولاد خام جهانی ۱۶۱.۴ میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته ۰.۵٪ افزایش یافت اما نسبت به ماه قبلی ۲.۱٪ کاهش یافت.

    – چین با تولید ۹۱.۶ میلیون تن فولاد خام در ماه ژوئن، بزرگترین تولیدکننده بود که نسبت به سال گذشته ۰.۲٪ افزایش یافت اما نسبت به ماه می ۱.۳۵٪ کاهش یافت و ۵۶.۸٪ از حجم کلی را تشکیل داد. این باعث شد تا حجم نیمه اول سال به ۵۳۰.۶ میلیون تن کاهش یابد که نسبت به سال گذشته ۱.۱٪ کاهش یافت.

    – هند با تولید ۱۲.۳ میلیون تن در ماه ژوئن، دومین تولیدکننده بزرگ بود که نسبت به سال گذشته ۶٪ افزایش یافت و نسبت به ماه قبلی ۰.۳٪ افزایش یافت. حجم نیمه اول سال نیز نسبت به سال گذشته ۷.۴٪ افزایش یافت.

    – ژاپن ۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۴.۲٪ کاهش یافت و نسبت به ماه قبلی ۲٪ کمتر بود. حجم نیمه اول سال نیز نسبت به سال گذشته ۲.۶٪ کاهش یافت.

    – ایالات متحده ۶.۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۱.۵٪ کاهش یافت و نسبت به ماه قبلی ۳٪ کمتر بود. روسیه نیز تخمین زده شده است که ۶ میلیون تن آهن خام در ماه ژوئن تولید کرده باشد که نسبت به سال گذشته ۴.۱٪ کاهش یافته و نسبت به ماه می ۳.۲٪ کاهش یافته است.

    – در نیمه اول سال، ایالات متحده ۴۰ میلیون تن و روسیه ۳۶.۸ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۲.۴٪ و ۳٪ کاهش یافت.

    – کره جنوبی ۵.۱ میلیون تن فولاد خام در ماه ژوئن تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۷.۲٪ کاهش یافت و نسبت به ماه قبلی ۰.۸۵٪ کمتر بود. حجم نیمه اول سال نیز نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ ۶.۴٪ کاهش یافت.

    – ترکیه ۳.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به ماه ژوئن ۲۰۲۳ ۴.۳٪ افزایش یافت اما نسبت به ماه می ۴.۴٪ کاهش یافت. حجم نیمه اول سال نیز نسبت به سال گذشته ۱۶.۹٪ افزایش یافت.

    – ایران ۲.۶ میلیون تن فولاد خام در ماه ژوئن تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۸.۵٪ کاهش یافت و نسبت به ماه می ۱۹.۷٪ کمتر بود.

    برزیل نیز ۲.۹ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۱۱.۸٪ افزایش یافت و نسبت به ماه می ۱۱.۲٪ بیشتر بود.در مورد اتحادیه اروپا، تولید فولاد خام در ماه ژوئن ۱۱.۱ میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته ۵.۱٪ افزایش یافت اما نسبت به ماه قبلی ۵.۷٪ کاهش یافت.

    در نیمه اول سال، اتحادیه اروپا ۶۷.۲ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۰.۹٪ افزایش یافت.با توجه به اطلاعات آلمان، بزرگترین تولیدکننده فولاد در منطقه، تولید فولاد خام در ماه ژوئن ۸.۹٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافت و نسبت به ماه قبلی ثابت ماند و به ۳.۲ میلیون تن رسید. حجم نیمه اول سال به ۱۹.۴ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته ۴.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.