پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افزایش سرمایه گذاری چینی در ورق عربستان

    شناسه : 85192 07 مرداد 1403 - 12:00

    سرمایه گذاران چینی و عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر سرمایه گذاری خود در یک سرمایه گذاری مشترک به نام ورق JV واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی راس الخیر در سواحل شرقی عربستان سعودی هستند.

    افزایش سرمایه گذاری چینی در ورق عربستان
    پ
    پ

    سرمایه گذاران چینی و عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر سرمایه گذاری خود در یک سرمایه گذاری مشترک به نام ورق فولادی JV واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی راس الخیر در سواحل شرقی عربستان سعودی هستند.

    بوستل (Baosteel) یک فولادساز چینی، این برنامه مشترک را با افزایش سرمایه گذاری خود به ۱ میلیارد دلار مدیریت خواهد کرد و در نتیجه ۵۰ درصد از سهام JV را به دست خواهد آورد. به طور همزمان، عربستان سعودی آرامکو، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان، و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) هر کدام ۵۰۰ میلیون دلار کمک خواهند کرد و معادل ۲۵ درصد از سهام این سرمایه گذاری را در اختیار خواهند گرفت.

    این حرکت بیان کننده تشدید قابل توجهی نسبت به برنامه های سرمایه گذاری اولیه افشا در سال ۲۰۲۳ است، که در آن برنامه Baosteel متعهد به سرمایه گذاری ۴۳۷.۵ میلیون دلاری برای ۵۰ درصد سهم خود بود و آرامکو و PIF قصد داشتند. هر کدام حدود ۲۱۸ میلیون دلار برای مالکیت ۲۵ درصدی خود سرمایه گذاری کنند.

    افزایش سرمایه در ۲۶ ژوئیه توسط سهامداران Baosteel تصویب شد و نهاد سهامی عام این شرکت ضمانت مالی تا سقف ۱.۰۶۷ میلیارد دلار را برای این پروژه ارائه خواهد کرد. ذینفعان بالقوه این حمایت مالی عبارتند از صندوق توسعه صنعتی عربستان سعودی  (SIDF)، بانک صادرات و واردات چین، یا سایر مؤسسات مالی. این بودجه برای پوشش هزینه های اولیه مربوط به ساخت پروژه و تضمین پیشرفت بی وقفه آن در نظر گرفته شده است.

    سرمایه این شرکت با نام شرکت فولاد BAP الخیر ۲ میلیارد دلار است. پس از تکمیل، پیش بینی می شود که سالانه ۲.۵ میلیون تن آهن کاهش یافته مستقیم، ۱.۶۶۷ میلیون تن در سال اسلب و ۱.۵ میلیون تن در سال ورق ضخیم تولید کند. این محصولات عمدتاً به بخش‌های نفت و گاز، کشتی‌سازی، مهندسی فراساحل و ساخت‌وساز در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا خدمت خواهند کرد.

    شایان ذکر است، Baosteel  تاکید می کند که این پروژه اولین مرکز تولید صفحه ضخیم جامع سبز و کم کربن در جهان خواهد بود. این کارخانه دارای یک کارخانه آهن کاهش یافته مستقیم (DRI) با سوخت گاز طبیعی و یک کوره قوس الکتریکی است که هر دو برای به حداقل رساندن انتشار دی اکسید کربن در طول تولید طراحی شده اند. کارخانه DRI همچنین با استفاده از هیدروژن سازگار است، که نشان دهنده کاهش احتمالی انتشار CO2  تا ۹۰%  در آینده است.

    علیرغم این پیشرفت ها، این پروژه همچنان مشمول تاییدیه های نظارتی، تشکیل پرونده و ثبت نام از مراجع مربوطه می باشد. ضمانت نامه های مالی با شروع پروژه قابل اجرا خواهد بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.