دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    ریسک های پیش رو دلار

    شناسه : 85216 09 مرداد 1403 - 10:00

    در بازار ارز غیررسمی، نرخ ارز دوباره افزایش یافت. با شروع بازار در صبح روز دوشنبه، معامله‌گران اقدام به تعیین نرخ شاخص‌های بازار ارز در سطوح قیمت بالاتر کردند. بررسی ها نشان میدهد نمودار نرخ ارز در معاملات اخیر افزایشی بوده است. با توجه به اخبار منتشر شده درباره مناقشات نظامی در مرز لبنان، که نشان می‌دهد احتمال حمله رژیم صهیونیستی به این کشور افزایش یافته است، برخی از فعالان اقتصادی معتقدند این اخبار ریسک جدیدی برای بازار ایجاد کرده‌اند.

    ریسک های پیش رو دلار
    پ
    پ

    بررسی ها نشان میدهد نمودار نرخ ارز در معاملات اخیر افزایشی بوده است. با توجه به اخبار منتشر شده درباره مناقشات نظامی در مرز لبنان، که نشان می‌دهد احتمال حمله رژیم صهیونیستی به این کشور افزایش یافته است، برخی از فعالان اقتصادی معتقدند این اخبار ریسک جدیدی برای بازار ایجاد کرده‌اند.

    در بازار ارز غیررسمی، نرخ ارز دوباره افزایش یافت. با شروع بازار در صبح روز دوشنبه، معامله‌گران اقدام به تعیین نرخ شاخص‌های بازار ارز در سطوح قیمت بالاتر کردند. این رشد قیمت به نظر نمی‌رسد بر پایه پشتوانه معاملاتی باشد و بیشتر بر اساس انتظارات تورمی بین بازیگران بازار استوار است. در هفته‌های گذشته، مناقشات نظامی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. کابینه جنگ اسرائیل اعلام کرده است که تمایل دارد به لبنان حمله کند، و در مقابل، حزب‌الله با تهدیدات نظامی متقابل پاسخ داده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اگر درگیری بین این دو گروه تشدید شود، احتمال گسترش درگیری‌ها فراتر از مرز لبنان و فلسطین اشغالی وجود دارد.

    قیمت دلار ازاد

    در ابتدای سال جاری، تشدید درگیری‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی باعث شد که بازار کشور ریسک مهمی را تجربه کند و به دنبال آن نرخ شاخص‌های ارزی و طلایی به سرعت رشد کرد. حالا نیز بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که رشد نرخ ارز با اخبار درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط است. با این حال، همانطور که در ماه‌های ابتدایی سال جاری مشاهده شد، با کاهش سطح تنش‌ها، رشد قیمت‌ها جبران شد. روند افزایشی با پشتوانه انتظارات تورمی نیز زمانی که ریسک‌ها از بازار دور شوند، قابل جبران است. برخی از افراد معتقدند که روند کلی بازار بدون در نظر گرفتن انتظارات تورمی افزایشی است. این گروه از تحلیلگران معتقدند که امکان تداوم نرخ شاخص‌های ارزی در وضعیت قرمز بیش از این وجود ندارد.

    دلار آزاد در سال گذشته با رقم ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان به پایان رسید، اما اکنون پس از نوسانات فراوان در مرز کانال‌های ۵۸ و ۵۹ هزار تومانی معامله می‌شود. بنابراین، بازدهی این شاخص در شرایط منفی قرار دارد. به نظر کارشناسان، تداوم این شرایط نیازمند حمایت بانک مرکزی از پول ملی از طریق تقویت عرضه در بازار است، اما این امر با توجه به ذخایر ارزی محدود کشور توجیه اقتصادی ندارد.

    دلار در مسیر رسیدن به کانال ۵۹ حرکت کرد

    در روز دوشنبه، ۸ مرداد ماه، شاخص‌های ارزی بازار تهران روندی افزایشی تجربه کردند. از ابتدای هفته، در روزهای نیمه تعطیل، قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در بازار در محدوده نیمه نخست کانال ۵۸ هزار تومانی قرار داشت و در روز گذشته به مرز کانال بالاتر رسید. این ارز در معاملات نقدی عصر همان روز با حدود ۵۰۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز شنبه، به رقم ۵۹ هزار تومان رسید. همچنین، روند افزایشی در معاملات فردایی شدت بیشتری یافت؛ به طوری که نرخ دلار فردایی در عصر همان روز در محدوده ۵۹ هزار تا ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه شد. در همین روز، یورو و پوند نیز با رشد ۴۵۰ و ۴۰۰ تومان به ترتیب در ارقام ۶۴ هزار و ۲۵۰ تومان و ۷۶ هزار تومان معامله شدند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.