سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    بازار فولاد زنگ‌نزن ۳۰۴ چین بهبود یافت

    شناسه : 85241 13 مرداد 1403 - 11:00

    به گزارش آرتان پرس، فولاد زنگ‌نزن گرید ۳۰۴ یک بهبود نسبی در قیمت را تجربه کرد. این بهبود بیشتر بعلت افزایش هزینه‌های تولید و کاهش سطح موجودی در انبارهای تجاری اصلی هدایت شد.

    بازار فولاد زنگ‌نزن ۳۰۴ چین بهبود یافت
    پ
    پ

    به گزارش آرتان پرس، بازار فولاد زنگ‌نزن گرید ۳۰۴ در چین طی آخرین هفته جولای، بهبود نسبی را تجربه کرد. این بهبود در قیمت‌های کویل نورد سرد (CRC) و قیمت کویل نورد گرم (HRC) رخ داد که بیشتر بعلت افزایش هزینه‌های تولید و کاهش سطح موجودی در انبارهای تجاری اصلی هدایت شد.

    بر اساس آخرین ارزیابی از سوی Mysteel، قیمت فولاد زنگ‌نزن گرید ۳۰۴/۲B Hongwang 2۱۲۴۰mm CRC و ۳۰۴/No.1 Tsingshan 5۱۵۲۰mm HRC در ووکسئی و جیانگسو، به ترتیب به Yuan 14,000/t و Yuan 13,450/t رسید که شامل مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ درصد است. این افزایش عمدتاً به دلیل تقویت قیمت آهن اسفنجی نیکل دار (NPI)، بعنوان یکی از مواد کلیدی در تولید فولاد زنگ‌نزن، که حمایت بیشتری برای افزایش قیمت فولاد زنگ‌نزن آستنیتی فراهم کرد، اتفاق افتاده است.

    در همین راستا، نظرسنجی اخیر Mysteel نشان می‌دهد که تا تاریخ ۳۱ ژوئیه، قیمت NPI با درجه ۸-۱۰ درصد در جیانگسو به Yuan 1,050/mtu رسیده بود، که شامل تحویل و مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ درصد بوده و نسبت به ۲۴ ژوئیه، Yuan 15/mtu افزایش یافته است.

    علاوه بر این، پیش از این غیرقابل مذاکره بودن سند‌های انبارداری در بورس فیوچرز شانگهای (SHFE) برای CRC کیفیت بالا با گرید ۳۰۴، باعث فعال شدن معاملات در بازار نقدی در هفته گذشته شده بود. این فعالیت منجر به کاهش قابل توجهی در موجودی CRC سری ۳۰۰ در ۸۹ انبار تجاری در ووکسئی و فوشان، گوانگ‌دونگ، به ۴۷۸,۹۷۸ تن، که نسبت به هفته قبل ۳.۷۴ درصد کاهش یافته است. بنابراین، مجموع موجودی فولاد زنگ‌نزن CRC و HRC نیز به میزان ۲.۵۷ درصد کاهش یافته و به ۶۹۶,۱۱۴ تن رسیده است.

    بهبود پارامترهای بنیادی، حساسیت میان شرکت‌کنندگان بازار بورس فبوچرز را نیز افزایش داد. بر اساس داده‌های بورس، قرارداد پرمعامله ترین فولاد زنگ‌نزن برای تحویل سپتامبر، در جلسه معاملاتی روزانه ۱ اوت، به Yuan 100/t افزایش یافته است.

    با امید به رشد بازار فیوچرز، سازندگان داخلی فولاد زنگ‌نزن، قیمت‌های خود را برای فولاد زنگ‌نزن گرید ۳۰۴ در همان روز افزایش دادند. به عنوان مثال، گروه تسینگشان، بزرگترین تولیدکننده فولاد زنگ‌نزن جهان و مستقر در استان چجیانگ، لیست قیمت خود را برای CRC فولاد زنگ‌نزن هنگ‌وانگ ۳۰۴ به Yuan 13,800/t در ۱ اوت افزایش داد، که Yuan 100/t نسبت به روز قبل بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.