شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ 18 ربيع أول 1446 Saturday, 21 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش ۸۰ درصدی تولید و افزایش ۴۰ درصدی قیمت زغال سنگ ایران

    شناسه : 85277 13 مرداد 1403 - 12:00

    در سال‌های گذشته به دلیل عواملی مانند افزایش هزینه‌های تولید و سیاست‌های صادراتی، کاهش قابل توجهی در تولید زغال سنگ مشاهده شده است.

    کاهش ۸۰ درصدی تولید و افزایش ۴۰ درصدی قیمت زغال سنگ ایران
    پ
    پ

    ایران، با داشتن ذخایر عظیمی از زغال سنگ، دارای پتانسیل بالایی برای تولید این ماده معدنی است. با این حال، در سال‌های گذشته به دلیل عواملی مانند افزایش هزینه‌های تولید و سیاست‌های صادراتی، کاهش قابل توجهی در تولید زغال سنگ مشاهده شده است.

    سعید صمدی، مدیر انجمن زغال سنگ ایران، در مصاحبه با اقتصاد آنلاین، درباره میزان تولید این ماده معدنی صحبت کرد: “در ایران سالانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن زغال سنگ تولید می‌شود که در هر فصل به طور میانگین ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن را تامین می‌کند.

    “او ادامه داد: “با وجود اینکه زغال سنگ ارزان و در دسترس است و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، ظرفیت تولیدی کشور پاسخگوی نیازها نیست و ما مجبور به واردات سالانه یک و نیم میلیون تن زغال سنگ و کک از کشورهای مانند روسیه، ترکیه، اندونزی و استرالیا هستیم.

    “صمدی همچنین اشاره کرد که حوزه زغال سنگ با چالش‌های بسیاری روبرو است و به دلیل کمبود مصرف داخلی، بیشتر به صادرات متمرکز شده است. او بیان کرد که ۸۵ درصد از تولیدات زغال سنگ حرارتی به بازارهای خارجی صادر می‌شود که ارزآوری قابل توجهی برای کشور ایجاد می‌کند.

    با وجود این، مشکلات مالی و کاهش تولید ۸۰ درصدی زغال سنگ در کشور باعث شده است که واحدهای تولیدی تعطیل شوند و بازار به سمت تعطیلی معادن حرکت کند.

    صمدی در مورد پیشنهادات خود به دولت چهاردهم برای بهبود وضعیت زغال سنگ کشور گفت: “دولت باید در سیاست‌های صادراتی زغال سنگ حرارتی تغییرات ایجاد کند و حمایت بیشتری از صادرکنندگان داشته باشد.

    “او همچنین تأکید کرد که برای افزایش تولید داخلی زغال سنگ متالوژی و کاهش وابستگی به واردات، باید به سمت قیمت‌گذاری واقعی این محصول حرکت کرد. این اقدام نه تنها به خودکفایی در تامین این ماده اولیه کمک می‌کند، بلکه منجر به کاهش هزینه‌های تولید در صنایع پایین دستی مانند فولاد و افزایش رقابت‌پذیری آن‌ها در بازارهای جهانی خواهد شد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.