پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    چشم انداز ضعیف برای زغال سنگ بخاطر میلگرد

    شناسه : 85380 16 مرداد 1403 - 9:00

    بازار زغال کک متالورژی چین در ماه اوت با چالش‌های مالی روبرو است، به دلیل برنامه کاهش تولید فولاد توسط ۳۸ کارخانه فولاد چینی و الزامی شدن استانداردهای جدید برای تولید میلگرد از سپتامبر. این تغییرات منجر به توقف موقت تولید و کاهش سودآوری شده است. با این حال، انتظار می‌رود پس از اعمال استانداردهای جدید، بازار زغال کک ممکن است شاهد رشد مجدد باشد.

    چشم انداز ضعیف برای زغال سنگ بخاطر میلگرد
    پ
    پ

    با توجه به پیش‌بینی‌های اخیر، بازار زغال کک متالورژی چین در ماه اوت با چشم اندازی تیره و تار روبرو است. این خبر مربوط به برنامه کاهش تولید فولاد که توسط حدود ۳۸ کارخانه فولاد چینی برای بازه زمانی بین اواخر ژوئیه تا پایان آگوست اعلام شده است، دارد. زیرا چین قصد دارد تولید فولاد ساختمانی خود را به میزان ۳.۳ میلیون تن در این مدت کاهش دهد.

    به گزارش آرتان پرس، با الزامی شدن استفاده از استانداردهای جدید برای تولید میلگرد چین و کیفیت آن از پایان سپتامبر، هم کارخانه‌ها و هم معامله‌گران تحت فشار زیادی برای فروش موجودی میلگردهای انبارشده خود هستند. این موضوع باعث شده است که بسیاری از کارخانه‌ها به طور موقت تولید خود را متوقف کنند.

    برای دریافت آخرین قیمت انواع میلگرد به این صفحه مراجعه کنید: شناخت استانداردهای میلگرد ایران و جهان

    علاوه بر این، افت قیمت میلگرد که تولیدکنندگان چینی در هفته گذشته تجربه کردند، فقط بخاطر فروش فوری محصولات برای خالی شدن انبارها بود و طبیعتا عامل دیگری که تولید را محدود کرده است، همین موضوع است. به عنوان مثال یکی از آمارهای بدست آمده نشان می‌دهد که، فقط ۶.۵٪ از ۲۴۷ کارخانه فولاد چینی توانسته‌اند از فروش فولاد تا تاریخ ۱ آگوست سود کسب کنند، که این رقم نزدیک به کمترین درصد سود در یک دهه اخیر است.

    همچنین، انتظار می‌رود قیمت داخلی زغال کک متالورژی تا بیش از ۲۰۰ یوان/تن (۲۸ دلار/ تن) در این ماه کاهش یابد زیرا کارخانه‌ها میخواهند به این شکل کمتر متحمل زیان شوند و به عبارتی مارجین سود خود را افزایش دهند.

    با این حال، کارخانه‌ها ممکن است پس از تغییر به استانداردهای جدید میلگرد در ۲۵ سپتامبر، تولید خود را سریع بازیابی کنند. این بدین معناست که بازار زغال کک ممکن است در اواخر آگوست بعد از دوره‌ای کاهش، شاهد افزایش مجدد در قیمت ها باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.