پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    جهش خیره کننده در صادرات فولاد چین فقط در یک هفته

    شناسه : 85394 16 مرداد 1403 - 11:00

    در هفته گذشته، صادرات فولاد چین ۳۱ درصد افزایش یافت و به ۲.۵۲۴۴ میلیون تن متریک رسید. حمل و نقل داخلی فولاد نیز با رشد ۹ درصدی به ۶.۳۴۸۸ میلیون تن متریک افزایش یافت. ورود فولاد به بنادر چین ۱ درصد بیشتر شد و به ۶.۴۸۵۱ میلیون تن متریک رسید. در مقابل، حمل و نقل فولاد از بنادر جهانی (به جز چین) ۱۱ درصد کاهش داشت. این تغییرات نشان‌دهنده رشد چشمگیر صنعت فولاد چین است.

    جهش خیره کننده در صادرات فولاد چین فقط در یک هفته
    پ
    پ

    به گزارش آرتان پرس، در هفته گذشته منتهی ۲ اوت ۲۰۲۴، با رشد حمل و نقل و ورود فولاد به بنادر، صادرات فولاد چین با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. بر اساس گزارش SMM، حجم کل صادرات فولاد چین نسبت به هفته قبل ۳۱ درصد افزایش یافته است.

    افزایش میزان حمل و نقل فولاد به بنادر

    در این دوره، حمل و نقل فولاد از بنادر سراسر کشور به ۶.۳۴۸۸ میلیون تن متریک رسید که نشان‌دهنده افزایش ۵۰۹,۶۰۰ تن متریک یا ۹ درصد نسبت به هفته گذشته است.

    سهم بنادر اصلی شمالی از این مقدار ۱.۸۹۲۲ میلیون تن متریک بود که ۳۰ درصد از کل حمل و نقل را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که بنادر اصلی شرق چین ۶۵۱,۳۰۰ تن متریک و بنادر اصلی جنوب چین ۴۶۰,۹۰۰ تن متریک را به خود اختصاص داده‌اند که به ترتیب ۱۰ و ۷ درصد از کل حمل و نقل را تشکیل می‌دهند.

    ورود به بنادر و توزیع منطقه‌ای

    در همین بازه زمانی، مجموع ورود فولاد به بنادر چین ۶.۴۸۵۱ میلیون تن متریک بود که نشان‌دهنده افزایش ۶۵,۸۰۰ تن متریک یا ۱ درصد نسبت به هفته گذشته است.

    ۶۴ درصد از این ورودها مربوط به ۱۳ بندر اصلی شرق چین با حجم ۴.۱۵۶۹ میلیون تن متریک بوده است. در جنوب چین، بندر گوانگ‌ژو شاهد کاهش ۱۴۵,۰۰۰ تن متریک در حجم ورود بود که این مقدار به ۱۷۹,۷۰۰ تن متریک رسید و ۳ درصد از کل ورودها را تشکیل می‌دهد.

    در نهایت، ورود فولاد به ۱۱۹ بندر چینی ۴۱.۸۲ میلیون تن متریک بود که نشان‌دهنده افزایش ۹۹,۶۰۰ تن متریک یا ۳۱ درصد نسبت به هفته گذشته است.

    حمل و نقل تجاری خارجی فولاد

    در بخش تجارت خارجی، حمل و نقل فولاد از بنادر جهانی (به جز چین) ۲.۰۳۳۵ میلیون تن متریک بود که نشان‌دهنده کاهش ۱۱ درصدی نسبت به هفته قبل است. در مقابل، حمل و نقل فولاد از بنادر چین به ۲.۵۲۴۴ میلیون تن متریک رسید که نسبت به هفته گذشته ۳۱ درصد افزایش داشت.

    تغییرات بر اساس نوع محصول

    بر اساس نوع محصول، حمل و نقل ورق فولادی در بنادر جهانی ۱۵۸,۵۰۰ تن متریک (کاهش ۱۱ درصد)، حمل و نقل کلاف فولادی ۴۳۴,۶۰۰ تن متریک (افزایش ۵۹ درصد)، حمل و نقل چدن ۷۵۱,۳۰۰ تن متریک (کاهش ۲۵ درصد) و حمل و نقل شمش فولادی ۲۶۷,۸۰۰ تن متریک (کاهش ۴۹ درصد) بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.