پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    وضعیت تولید فولاد در ایران و کشورهای همسایه در فصل گرما

    شناسه : 85415 17 مرداد 1403 - 12:00

    در شش ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴، ایران با تولید ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد، همچنان در رتبه نهم تولیدکنندگان جهانی فولاد قرار گرفته و ۵.۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته تولید کرده است. با این حال، در ماه ژوئن ۲۰۲۴، تولید فولاد ایران با افت ۸.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته مواجه شده است، احتمالاً به دلیل مشکلات انرژی در فصل گرما. در مقابل، ترکیه با رشد ۴.۳ درصدی و برزیل با افزایش ۱۱.۸ درصدی در تولید فولاد در ماه ژوئن ۲۰۲۴، عملکرد مثبت نشان داده‌اند.

    وضعیت تولید فولاد در ایران و کشورهای همسایه در فصل گرما
    پ
    پ

    گزارش اخیر انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد که تولید فولاد ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۴ با افت ۸.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته مواجه شده است. این افت تولید در زمان شروع فصل گرما رخ داده است، که ممکن است تأثیراتی بر فرآیندهای صنعتی داشته باشد.

    به طور کلی، تولید جهانی فولاد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ بدون تغییر مانده است. انجمن جهانی فولاد تولید جهانی فولاد را در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ (ژانویه تا ژوئن) ۹۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرده است. همچنین، تولید جهانی فولاد در ماه ژوئن ۲۰۲۴، ۱۶۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده و نسبت به ژوئن ۲۰۲۳، ۰.۵ درصد رشد داشته است.

    در میان کشورهای تولیدکننده فولاد، ایران در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ همچنان در جایگاه نهمین تولیدکننده فولاد جهان قرار گرفته است، با تولید ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد، ۵.۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته. با این حال، تولید فولاد ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۴ با افت ۸.۵ درصدی نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ مواجه شده است، که می‌تواند ناشی از مشکلات مربوط به تأمین انرژی در فصل گرما باشد.

    در عین حال، ترکیه با رشد ۴.۳ درصدی تولید فولاد خود در ماه ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه سال گذشته، عملکرد مثبتی را نشان داده است. برزیل نیز با افزایش ۱۱.۸ درصدی تولید فولاد در همین ماه، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

    چین، با تولید ۵۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ و ۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در ماه ژوئن، همچنان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان است. با این حال، تولید چین در نیمه اول سال جاری نسبت به نیمه اول سال گذشته ۱.۱ درصد کمتر بوده و رشد ۰.۲ درصدی در ماه ژوئن نسبت به ماه مشابه سال گذشته را تجربه کرده است.

    در فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۴، چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان و ترکیه به ترتیب رتبه‌های یک تا هشت را در اختیار دارند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.