پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افزایش واردات ضایعات فولاد در ترکیه

    شناسه : 85424 17 مرداد 1403 - 15:00

    در نیمه اول سال ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات ضایعات خود را نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۳، با افزایش ۳.۶ درصدی تا ۹.۹۵ میلیون تن افزایش دادند.

    افزایش واردات ضایعات فولاد در ترکیه
    پ
    پ

    در نیمه اول سال ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات ضایعات خود را نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۳، با افزایش ۳.۶ درصدی تا ۹.۹۵ میلیون تن افزایش دادند.

    در ماه ژوئن، ترکیه ۱.۳۲ میلیون تن ضایعات وارد کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۲۳، ۸.۳ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل، ۲۶.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. ارزش واردات به ۵۴۶.۷۶ میلیون دلار رسید که نسبت به سال قبل، ۵.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل، ۲۶.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

    در ژوئن، اصلی‌ترین تامین‌کنندگان مواد خام برای ترکیه عبارتند از: ایالات متحده با ۳۵۲.۸۹ هزار تن (+۴۳.۵ درصد نسبت به سال قبل)، هلند با ۸۷.۶۱ هزار تن (-۱۸.۵ درصد نسبت به سال قبل) و بریتانیا با ۱۲۵.۱۵ هزار تن (+۴۳۵.۷ درصد نسبت به سال قبل). در دوره ژانویه تا ژوئن، ایالات متحده ۲.۱۲ میلیون تن ضایعات به مصرف‌کنندگان ترکیه ارسال کرد (+۶.۶ درصد نسبت به سال قبل)، هلند – ۱.۳۱ میلیون تن (+۲۰.۵ درصد نسبت به سال قبل)، بریتانیا – ۱.۱۱ میلیون تن (+۵۰.۸ درصد نسبت به سال قبل).

    همانطور که آرتان پرس قبلا گزارش داده بود، در سال ۲۰۲۳، ترکیه واردات ضایعات خود را نسبت به سال ۲۰۲۲، با کاهش ۱۰ درصدی تا ۱۸.۸۳ میلیون تن کاهش داد. کاهش حجم واردات ضایعات به کشور با بار کاری پایین کارخانه‌های فولاد داخلی مرتبط بود.

    ترکیه هشتمین کشور جهان از نظر تولید فولاد است. در سال ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی ترکیه تولید فولاد خود را نسبت به سال ۲۰۲۲، با کاهش ۱۴ درصدی تا ۳۳.۷ میلیون تن کاهش دادند.

    در ترکیه ۲۹ شرکت فولادی وجود دارد، به خصوص ۳ نوع کوره بلند و ۲۶ نوع قوس الکتریکی. ظرفیت سالانه آن‌ها برای ذوب فولاد حدود ۶۰ میلیون تن برآورد شده است. بنابراین، در سال ۲۰۲۳، استفاده از ظرفیت در سطح ۵۸.۵ درصد بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.