پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    رکود دوباره در بازار سنگ آهن: کاهش تقاضای چین، زنگ خطر را به صدا درآورد

    شناسه : 85454 20 مرداد 1403 - 12:00

    قیمت سنگ آهن برای دومین روز متوالی کاهش یافت، به‌دلیل تقاضای ضعیف از سوی چین و نگرانی‌های فزاینده درباره کاهش مصرف در ماه‌های آینده. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه رکود بازار فولاد و کاهش احتمالی صادرات فولاد چین، قیمت‌ها ممکن است به سقوط خود ادامه دهند. این شرایط می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر بازار جهانی داشته باشد.

    رکود دوباره در بازار سنگ آهن: کاهش تقاضای چین، زنگ خطر را به صدا درآورد
    پ
    پ

    بزرگ ترین مصرف کننده سنگ اهن جهان یعنی چین تقاضا ضعیفی در طول هفته گذشته داشته است به همین دلیل قیمت‌های آتی سنگ آهن در روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت.

    در معاملات امروز در بورس کالای دالیان چین (DCE)، قرارداد پرمعامله سنگ آهن ژانویه با کاهش ۰.۴۶ درصدی به ۷۶۴ یوان (معادل ۱۰۶.۳۷ دلار) به ازای هر تن متریک رسید.

    همچنین، قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور برای ماه سپتامبر تا ساعت ۰۲۱۶ به وقت گرینویچ ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲.۷ دلار در هر تن رسید.

    تحلیلگران شرکت “First Futures” در یادداشتی اشاره کردند: «در شرایطی که بازار فولاد همچنان در رکود است، دشوار است که افزایش قابل‌توجهی در قیمت‌ها مشاهده شود.»

    تحلیلگران ANZ هشدار دادند که با کاهش احتمالی صادرات فولاد چین در ماه‌های آینده، تقاضای قوی برای این ماده اولیه تولید فولاد ممکن است کاهش یابد.

    یک تولیدکننده فولاد در شرق چین که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت: «ما به دقت در حال رصد تغییرات در صادرات فولاد و میزان کاهش تولید فولاد در سال جاری هستیم.»

    همچنین، بازار داخلی فولاد چین هنوز به طور کامل از فشار ناشی از موج فروش‌های گسترده ماه گذشته که به دنبال الزام به تغییر استانداردهای ملی جدید اتفاق افتاد، خارج نشده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.