پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    رکورد شکنی فولاد ضدزنگ: تولید جهانی ۵.۵ درصد افزایش یافت، چین و اندونزی در صدر رشد!

    شناسه : 85458 20 مرداد 1403 - 13:00

    تولید جهانی فولاد ضدزنگ در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ به ۱۴.۵۹ میلیون تن رسید که ۵.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. چین با تولید ۸.۶ میلیون تن، بزرگ‌ترین سهم را در این افزایش دارد و سایر نقاط آسیا نیز شاهد رشد قابل توجهی بوده‌اند، به ویژه اندونزی که تولیدش ۲۵ درصد افزایش یافته است. در ایالات متحده، تولید ۶.۵ درصد رشد داشته، اما اروپا تنها منطقه‌ای است که کاهش ۴.۸ درصدی را تجربه کرده است.

    رکورد شکنی فولاد ضدزنگ: تولید جهانی ۵.۵ درصد افزایش یافت، چین و اندونزی در صدر رشد!
    پ
    پ

    تولید جهانی فولاد ضدزنگ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد افزایش یافته و به ۱۴.۵۹ میلیون تن رسیده است.

    این آمار بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد منتشر شده است. فولاد ضدزنگ، که به دلیل ویژگی‌های ضدزنگ بودنش شناخته می‌شود، حداقل شامل ۱۰.۵ درصد کروم است.

    این رشد با پیش‌بینی‌های قبلی که افزایش ۳.۹ درصدی مصرف جهانی فولاد ضد زنگ را برای سال جاری پیش‌بینی کرده بود، همخوانی دارد. این افزایش عمدتاً به دلیل پیش‌بینی افزایش ۵.۷ درصدی در چین است. سایر مناطق، از جمله اروپا و آفریقا، انتظار می‌رود رشد کمتری را تجربه کنند که به طور تقریبی حدود ۱.۴ درصد است.

    در چین، تولید فولاد ضدزنگ در این دوره ۲.۲ درصد افزایش یافته و به ۸.۶ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۳، تولید چین با افزایش قوی ۱۲.۶ درصدی به ۳۶ میلیون تن رسید. چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۱۴ میلیون تن فولاد ضدزنگ صادر کرد.

    در سایر نقاط آسیا، تولید به ویژه در اندونزی شاهد افزایش ۲۵ درصدی بوده و به ۲.۰۸ میلیون تن رسید که بالاترین رشد در میان کشورهای گروه “دیگر” شامل برزیل، اندونزی، روسیه، آفریقای جنوبی و کره جنوبی بود.

    علاوه بر این، تولید فولاد ضدزنگ در سایر نقاط آسیا (به جز چین و کره جنوبی) سال به سال ۱۲.۹ درصد افزایش یافته و به ۱.۸۴ میلیون تن رسید.

    در ایالات متحده، تولید در سه‌ماهه اول با افزایش ۶.۵ درصدی به ۵۰۹ هزار تن رسید، هرچند که شرایط بازار در حال تضعیف است.

    در عوض، اروپا تنها منطقه‌ای بود که کاهش تولید را تجربه کرد، با کاهش ۴.۸ درصدی به ۱.۵۶ میلیون تن، که عمدتاً به دلیل اعتصابات کارگری که بر تولیدکنندگان بزرگ تاثیر گذاشته، بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.