دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    پایین‌ترین سطح قیمت‌های ضایعات ترکیه از اکتبر ۲۰۲۳

    شناسه : 85584 27 مرداد 1403 - 15:00

    قیمت‌های ضایعات در ترکیه به زیر ۳۷۰ دلار در هر تن رسیدند که پایین‌ترین سطح از اکتبر ۲۰۲۳ است. این کاهش قیمت‌ها به دلیل فشارهای نزولی از جمله کاهش قیمت‌های چینی، افت تقاضای فولاد و فشار بازارهای بین‌المللی اتفاق افتاده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها ممکن است بیشتر کاهش یابد و به زیر ۳۵۰ دلار در هر تن برسد.

    پایین‌ترین سطح قیمت‌های ضایعات ترکیه از اکتبر ۲۰۲۳
    پ
    پ

    قیمت‌های ضایعات در ترکیه به دنبال آخرین معامله‌ای که توسط یک تأمین‌کننده اروپایی انجام شد، کاهش یافته است.

    بر اساس گزارش‌های نوشته شده این تأمین‌کننده ۲۵,۰۰۰ تن از ضایعات HMS 1&2 با نسبت ۸۰:۲۰ را به قیمت ۳۶۸.۵ دلار در هر تن و ۱۰,۰۰۰ تن از ضایعات درجه ممتاز را به قیمت ۳۹۰.۵ دلار در هر تن فروخته است که باعث شده قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۲۳ برسد.

    اگرچه معامله‌ای از مبدا بریتانیا با قیمت ۳۶۸ دلار در هر تن cfr برای HMS 1&2 با نسبت ۸۰:۲۰ در هفته اول مارس انجام شد، این معامله به دلیل کیفیت پایین آن نماینده بازار در آن زمان نبود و تکرار نشد.

    احساسات نزولی در بازار ضایعات ترکیه به دلیل کاهش قیمت‌های آتی چینی، پیشنهادات بیلت با قیمت پایین‌تر از آسیا در ترکیه و فروش ضعیف فولاد به چشم می‌خورد.

    یک تأمین‌کننده پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌های ضایعات بیشتر کاهش یابد و به زیر ۳۵۰ دلار در هر تن cfr ترکیه برای مواد EU برسد.

    یک نماینده از تأمین‌کنندگان مختلف می‌گوید: «صحبت درباره قیمت‌ها بسیار دشوار است. احساس می‌کنم به کف بازار نزدیک می‌شویم چرا که هیچ‌کدام از تأمین‌کنندگانی که نمایندگی آن‌ها را دارم نمی‌توانند قیمت‌های فعلی را تحمل کنند. آن‌ها به حالت انتظار و مشاهده درآمده‌اند و از ارائه پیشنهادات خودداری می‌کنند.»

    تأمین‌کننده دیگری می‌گوید: «اگر تجارت بیلت وارداتی دوباره فعال نمی‌شد، انتظار نداشتم قیمت‌ها به ۳۶۰ دلار در هر تن cfr برسد. اما اکنون باور دارم که کارخانه‌ها برای مواد اروپایی قیمت‌های پایین ۳۶۰ دلار را فشار خواهند داد. تأمین‌کنندگان اروپایی می‌توانند از این آشفتگی در سپتامبر زمانی که اتحادیه اروپا از تعطیلات بازمی‌گردد، خارج شوند.»

    برخی تأمین‌کنندگان بنلوکس مجبور شده‌اند قیمت‌های داک خود را به زیر ۳۰۰ یورو در هر تن (۳۲۹ دلار) کاهش دهند. با این حال، ورود مواد همچنان یک مسئله است به دلیل تعطیلات. از سوی دیگر، برخی تأمین‌کنندگان دیگر که در تلاشند تصویر واضحی از بازار ببینند، جمع‌آوری را متوقف کرده‌اند.

    در همین حال، بازارهای دیگر نیز به تأمین‌کنندگان اروپایی کمک نمی‌کنند. قیمت HMS 1&2 با نسبت ۸۰:۲۰ در مصر به پایین ۳۷۰ دلار در هر تن نزدیک شده است و قیمت‌های ضایعات کانتینری در هند به دلیل تقاضای ضعیف فولاد و عرضه زیاد آهن مستقیم کاهش یافته و به ۴۰۲ دلار در هر تن cfr رسیده است.

    در بازار کوتاه‌مدت، تأمین‌کنندگان از یورو قوی و عرضه محدود رنج می‌برند و هدف آن‌ها فروش بالای ۳۷۰ دلار در هر تن cfr ترکیه است. با این حال، هیچ کارخانه‌ای در ترکیه حاضر به پذیرش چنین سطحی برای مواد کوتاه‌مدت نیست.

    تولیدکنندگان میلگرد ترکیه نیز قیمت‌های پیشنهاد را به دلیل تقاضای ضعیف کاهش داده‌اند. پیشنهادات میلگرد به اتحادیه اروپا و یمن به ترتیب حدود ۵۷۵ دلار در هر تن fob ترکیه به وزن واقعی و ۵۵۰ دلار در هر تن fob به وزن نظری است.

    در بازار داخلی ترکیه، پیشنهادات رسمی کارخانه‌ها در روز سه‌شنبه به ۵۸۰-۶۰۵ دلار در هر تن رسید که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.