دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    رقابت تنگاتنگ هند و ترکیه؛ اتحادیه اروپا درگیر تحقیقات ضد دامپینگ!

    شناسه : 85601 28 مرداد 1403 - 12:00

    اتحادیه اروپا و بریتانیا استراتژی‌های متفاوتی را در قبال واردات محصولات نورد گرم (HRC) اتخاذ کرده‌اند. اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی از دامپینگ، تحقیقات ضد دامپینگ در مورد واردات از کشورهای مصر، ویتنام، هند و ژاپن را آغاز کرده است، در حالی که بریتانیا به دلیل کاهش تولید داخلی در نظر دارد سهمیه‌های واردات را افزایش دهد.

    رقابت تنگاتنگ هند و ترکیه؛ اتحادیه اروپا درگیر تحقیقات ضد دامپینگ!
    پ
    پ

    به گزارش خبری آرتان پرس: استفاده ۵۰ درصدی کشورها از سهمیه‌های اتحادیه اروپا برای محصولات نورد گرم (HRC)

    اتحادیه اروپا (EU) و بریتانیا استراتژی‌های متفاوتی را در قبال واردات محصولات نورد گرم تخت (HRC) دنبال می‌کنند. در حالی که اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی‌های مربوط به دامپینگ در حال بحث درباره محدودیت‌های واردات HRC است، بریتانیا به دلیل کاهش تولید داخلی در حال بررسی افزایش سهمیه‌های واردات است.

    افزایش سهمیه واردات در بریتانیا
    سازمان تنظیم مقررات تجاری بریتانیا (TRA) پیشنهاد داده است که سهمیه واردات HRC افزایش یابد، زیرا تولید داخلی کاهش یافته است. این اقدام به منظور تأمین مواد اولیه برای صنایع داخلی بریتانیا انجام می‌شود.

    اقدامات اتحادیه اروپا در مقابله با دامپینگ
    در همین حال، اتحادیه اروپا تحقیقات ضد دامپینگ را در خصوص واردات فولاد نورد گرم از کشورهای مصر، ویتنام، هند و ژاپن آغاز کرده است. هدف از این تحقیق، جلوگیری از رقابت ناعادلانه در بازارهای اروپا است.

    گزارش استفاده از سهمیه‌ها
    بر اساس خبر هایی که به دست ما رسیده است از دوره سهمیه‌ای که از ۱ جولای تا ۳۰ سپتامبر بوده است، کشورهای مختلف تا ۵۰ درصد از سهمیه‌های خود برای واردات HRC استفاده کرده‌اند. در این میان، هند با استفاده از ۷۶.۷ درصد از سهمیه ۳۰۱,۷۰۳ تنی خود، بالاترین نرخ را به ثبت رسانده است. همچنین، ترکیه ۶۰.۳ درصد از سهمیه ۴۷۵,۱۷۳ تنی خود، صربستان ۳۳.۷ درصد از سهمیه ۱۶۷,۲۵۶ تنی و کره جنوبی ۳۳.۷ درصد از سهمیه ۱۸۸,۴۰۵ تنی خود را استفاده کرده‌اند.

    سایر محصولات و عملکرد کشورها
    چین با استفاده کامل از ۱۲۶,۶۲۹ تن ورق‌های پوشش‌دهی شده فلزی نوع ۴B و ۸,۱۶۱ تن لوله‌های جوشکاری‌شده دیگر به دلیل اقدامات دامپینگ و محدودیت‌ها، توانسته سهمیه خود را به طور کامل استفاده کند. در مقابل، برای سایر سهمیه‌ها نرخ‌های استفاده کمتری گزارش شده است.

    هند و ترکیه با استفاده کامل از ظرفیت سهمیه برخی محصولات دیگر نیز برجسته شده‌اند. هند توانسته ۵۴,۲۲۵ تن ورق‌های پوشش‌دهی شده فلزی نوع ۴A، ۷۹,۴۵۵ تن ورق‌های پوشش‌دهی شده آلی و ۳۲,۰۸۲ تن میلگردهای استنلس استیل و پروفیل‌های سبک را به طور کامل استفاده کند. ترکیه نیز با استفاده کامل از ۱۱۹,۰۱۰ تن مفتول، ۱,۵۷۳ تن مواد ریلی، ۹۹,۴۶۱ تن مقاطع توخالی و ۱۵,۰۹۵ تن لوله‌های جوشکاری‌شده پهن، از سهمیه‌های خود استفاده کامل داشته است.

    آخرین وضعیت استفاده از سهمیه‌های کشورها

    به طور کلی، کشورهای مختلف توانسته‌اند بخشی از سهمیه‌های واردات خود را مورد استفاده قرار دهند و برخی کشورها مانند هند و ترکیه در برخی محصولات به استفاده کامل از ظرفیت سهمیه‌های خود دست یافته‌اند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.