دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    هشدار بزرگترین تولیدکننده فولاد: بحران بی‌سابقه در راه است!

    شناسه : 85678 31 مرداد 1403 - 13:00

    با توجه به بحران‌های متعدد در صنعت فولاد چین و هشدارهای مطرح‌شده، به نظر می‌رسد که این صنعت در آستانه یک دوره رکود جدی قرار دارد. کشورهای جهان به خصوص در آسیا و اروپا به دنبال راهکارهایی برای مقابله با اثرات این بحران بر بازارهای جهانی هستند و باید با دقت و هوشیاری بیشتری به آن توجه کنند.

    هشدار بزرگترین تولیدکننده فولاد: بحران بی‌سابقه در راه است!
    پ
    پ

    بحران شدید در صنعت فولاد: بزرگترین تولیدکننده جهان هشدار می‌دهد

    بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان درباره بحران شدیدی در صنعت فولاد چین هشدار داده است، بحرانی که پتانسیل دارد نه تنها چین بلکه جهان را تحت تأثیر قرار دهد و این بخش را با رکودی عمیق‌تر مواجه سازد.

    زمستان سخت صنعت فولاد چین

    رئیس شرکت “چاینا بائوو استیل گروپ”، هو وانگمینگ، در جلسه نیم‌سالانه این شرکت گفت: «شرایط در بخش فولاد چین شبیه یک زمستان سخت است که طولانی‌تر، سردتر و دشوارتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم خواهد بود.» او با اشاره به بحران‌های بزرگ در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵، هشدار داد که چالش پیش‌رو حتی از آن دوره‌ها نیز جدی‌تر خواهد بود.

    نگرانی جهانی از رکود اقتصاد چین

    سرمایه‌گذاران جهانی به دقت وضعیت اقتصادی ضعیف چین را دنبال می‌کنند، حتی در حالی که از امکان وقوع رکود در ایالات متحده نیز نگران هستند. با توجه به سیاست‌های فدرال رزرو و احتمال کاهش نرخ بهره، این هشدار‌ها خطراتی را برای تقاضا و قیمت‌های مواد خام، از جمله فولاد، آشکار می‌سازد. آرسلور میتال، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان، این وضعیت را به عنوان افزایش «تهاجمی» صادرات از چین توصیف کرده است.

    بازار فولاد چین در آستانه بحران

    بازار فولاد چین، که بزرگترین بازار فولاد در جهان است، با نشانه‌های هشداردهنده متعددی مواجه است. رکود طولانی‌مدت در بخش املاک و مستغلات چین همچنان ادامه دارد و فعالیت‌های کارخانه‌ای نیز همچنان پایین است. چاینا بائوو به تنهایی حدود ۷ درصد از فولاد جهان را تولید می‌کند و اظهارنظرهای این شرکت به عنوان معیاری برای ارزیابی وضعیت بازار در آسیا تلقی می‌شود.

    رشد صادرات فولاد چین و نگرانی رقبا

    پیام شدید هو وانگمینگ احتمالاً نگرانی‌هایی را برای رقبای آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی ایجاد خواهد کرد، زیرا آنها با موج جدیدی از صادرات چین مواجه می‌شوند.

    پیش‌بینی می‌شود صادرات چین در سال جاری به حدود ۱۰۰ میلیون تن برسد که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ است، زیرا تولیدکنندگان چینی سعی دارند رکود داخلی را جبران کنند.

    تأثیرات بحران بر غول‌های صنعتی اروپا

    شرکت آلمانی تیسن‌کروپ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد اروپا، اخیراً با گزارش کاهش شدید درآمدهای خود، به چالش‌های این صنعت اشاره کرده است. اوایل ماه جاری، آرسلور میتال نیز اعلام کرد که افزایش صادرات چین، بازار جهانی را به وضعیتی «غیرقابل تحمل» کشانده است.

    افت قیمت‌های جهانی

    آینده‌های سنگ آهن در سنگاپور به میزان ۳.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۵.۲۰ دلار در هر تن رسید که پایین‌ترین سطح از ماه می سال گذشته است. بازارهای فولاد نیز با افت شدیدتری مواجه شدند؛ به‌طوری که آینده‌های میلگرد در شانگهای بیش از ۴ درصد کاهش یافت و به ارزان‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسید.

    شرکت BHP، که بخش عمده‌ای از درآمد خود را از فروش سنگ آهن به چین به‌دست می‌آورد، نیز با کاهش نزدیک به ۳ درصدی مواجه شد.

    چشم‌انداز تیره صنعت فولاد چین

    صنعت فولاد چین در دوران بحران مالی جهانی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ و مجدداً در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ با رکودهای شدیدی مواجه شد. هر دو بحران در نهایت با استفاده از محرک‌های مالی گسترده حل شدند. اما در سال ۲۰۲۴، با توجه به برنامه‌های رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ برای بازسازی اقتصاد چین، استفاده از محرک‌های مشابه چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

    تمرکز بر مدیریت بحران

    چاینا بائوو دلایل زیادی برای این رکود ارائه نکرد، اما بر واکنش‌های کارکنان خود تأکید داشت. به گفته این شرکت، کارکنان باید در جریان عبور از این “زمستان طولانی و سخت” بر حفظ نقدینگی و کاهش ریسک‌ها تمرکز کنند.

    همچنین واحدهای مالی باید توجه بیشتری به امنیت منابع مالی شرکت داشته باشند و کنترل‌های بیشتری از جمله برای پرداخت‌های معوق و شناسایی معاملات تقلبی اعمال کنند. در این شرایط، «نقدینگی از سود اهمیت بیشتری دارد».

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.