دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    بازگشت برتری قیمت ضایعات فولاد نسبت به فلز مذاب در چین

    شناسه : 85686 31 مرداد 1403 - 15:00

    با کاهش شدید قیمت‌های ضایعات فولاد، این ماده به گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر از فلز مذاب برای تولید فولاد در چین تبدیل شده است. هزینه تولید با ضایعات فولاد به طور میانگین ۲,۱۹۳ یوان در هر تن است که ۲۳.۵ یوان کمتر از فلز مذاب می‌باشد. کاهش قیمت‌ها به دلیل فشار کارخانه‌ها برای کاهش هزینه‌ها و کاهش شدید قیمت‌ها در بازار ضایعات است. پیش‌بینی می‌شود که تولیدکنندگان فولاد با کوره بلند در آینده نزدیک، استفاده از ضایعات فولاد را افزایش دهند.

    بازگشت برتری قیمت ضایعات فولاد نسبت به فلز مذاب در چین
    پ
    پ

    افزایش مقرون به صرفه بودن ضایعات فولاد

    پس از کاهش چشمگیر قیمت‌ ضایعات آهن در دو هفته گذشته، ضایعات فولاد دوباره به گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر نسبت به فلز مذاب به عنوان ماده اولیه تولید فولاد برای تولیدکنندگان فولاد چین تبدیل شده است.

    کاهش هزینه تولید با ضایعات فولاد

    تا تاریخ ۱۹ اوت، هزینه تولید فولاد با استفاده از ضایعات فولاد در کارخانه‌های یکپارچه در استان جیانگ‌سو در شرق چین به طور متوسط ۲,۱۹۳ یوان در هر تن (معادل ۳۰۶.۶ دلار) بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ درصد بود که ۲۳.۵ یوان در هر تن کمتر از هزینه استفاده از فلز مذاب است.

    کاهش شدید قیمت ضایعات فولاد نسبت به سایر مواد اولیه

    اگرچه قیمت مواد اولیه تولید فولاد شامل سنگ‌آهن، کُک و ضایعات فولاد اخیراً کاهش چشمگیری داشته است، اما کاهش قیمت ضایعات فولاد به دلیل فضای به شدت ناخوشایند حاکم بر بازار ضایعات داخلی نسبت به سایرین بیشتر به چشم می‌آید.

    فشار به تأمین‌کنندگان و کاهش قیمت‌ها

    کارخانه‌های فولاد داخلی که به دنبال کاهش هزینه‌های عملیاتی خود هستند، به طور مکرر از تأمین‌کنندگان ضایعات خواسته‌اند که قیمت‌های فروش خود را کاهش دهند و جمع‌آورندگان و توزیع‌کنندگان ضایعات عمدتاً به این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده‌اند.

    کاهش مداوم قیمت‌ها توسط بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد EAF

    برای مثال، بزرگترین تولیدکننده فولاد با کوره قوس الکتریکی (EAF) در چین، گروه شاجانگ، از اواخر ژوئیه قیمت‌های خرید ضایعات فولاد خود را هفت بار کاهش داده است که مجموعاً کاهش قیمت ۴۰۰ یوان در هر تن را برای تمام درجات گزارش شده است.

    تأثیر فشار قیمت بر تأمین‌کنندگان

    با مواجه شدن با درخواست‌های تهاجمی برای کاهش قیمت از سوی کارخانه‌های فولاد، تأمین‌کنندگان ضایعات مجبور به کاهش قیمت‌های پیشنهادی و تسریع در تحویل‌ها شده‌اند تا از کاهش بیشتر ارزش موجودی‌های خود جلوگیری کنند.

    کاهش قیمت ضایعات فولاد و سایر مواد اولیه

    تا تاریخ ۱۹ اوت، قیمت ملی ضایعات فولاد چین به میزان ۲,۳۵۰.۱ یوان در هر تن شامل ۱۳% مالیات بر ارزش افزوده ارزیابی شده است که نسبت به پایان جولای کاهش ۲۹۴.۷ یوان در هر تن یا ۱۱.۱ درصد را نشان می‌دهد، در حالی که در همان روز، در کیندائو کاهش ۶۳ یوان در هر تن یا ۸.۱ درصد را تجربه کرده است.

    پیش‌بینی افزایش استفاده از ضایعات فولاد

    در آینده نزدیک، پیش‌بینی می‌شود که تولیدکنندگان فولاد با کوره بلند (BF) به دلیل مشاهده برتری قیمت ضایعات فولاد، استفاده از آن را افزایش دهند.

    کاهش مصرف ضایعات فولاد در سه ماه گذشته

    در بازه زمانی ۹ تا ۱۵ اوت، حجم کل ضایعات فولاد مصرفی توسط ۱۳۰ کارخانه BF به ۱.۳ میلیون تن رسید که در حدود پایین‌ترین میزان سه ماهه اخیر باقی ماند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.