دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    واکنش کارخانجات چین به رکود ساخت و ساز در این کشور

    شناسه : 85697 03 شهریور 1403 - 12:00

    حتی با کاهش تولید، چین بیش از نیمی از فولاد تولید شده در جهان را در جولای جاری تولید کرد که همچنان منبع نگرانی برای تولیدکنندگان فولاد در سایر مناطق است.

    واکنش کارخانجات چین به رکود ساخت و ساز در این کشور
    پ
    پ

    کوره‌های مجتمع‌های فولادسازی چین، بر اساس ارقام تولید فولاد جولای ۲۰۲۴ که به انجمن جهانی فولاد مستقر در بروکسل (Worldsteel) ارائه شد، به نظر می‌رسد به وضعیت اسفناک گزارش شده در بخش ساخت و ساز برج‌های آپارتمانی آن کشور پاسخ می‌دهند.

    ارقام ارائه شده توسط انجمن آهن و فولاد چین (CISA) به Worldsteel نشان می دهد که این کشور ۸۲.۹ میلیون تن فولاد در جولای امسال تولید کرده است. این رقم نسبت به تولید جولای گذشته ۹ درصد کاهش داشته است و از ابتدای سال تا به امروز در هفت ماهه اول سال جاری، تولید چین ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

    حتی با کاهش تولید، چین بیش از نیمی از فولاد تولید شده در جهان را در جولای جاری تولید کرد که همچنان منبع نگرانی برای تولیدکنندگان فولاد در سایر مناطق است.

    آرسلورمیتال مستقر در لوکزامبورگ در بخش چشم انداز نظرات، همراه با نتایج سه ماهه دوم خود می گوید شرایط بازار جهانی ایجاد شده توسط تولید چین “ناپایدار” است. تولید مازاد چین نسبت به تقاضا منجر به پراکندگی داخلی بسیار پایین فولاد و افزایش صادرات می شود. این شرکت می گوید قیمت فولاد هم در اروپا و هم در ایالات متحده کمتر از قیمت نهایی است.

    تولید فولاد در ژوئیه امسال تا به امروز در دو مقصد اصلی صادرات قراضه آهنی آمریکا، ترکیه و هند افزایش یافته است، اما این لزوما به افزایش قیمت قراضه در ایالات متحده کمک نکرده است.

    به گزارش سرویس خبری دیویس ایندکس، کارخانه‌های EAF ترکیه به‌جای پیشنهاد قیمت‌های ضایعات ایالات متحده، بیلت را از صادرکنندگان چینی می‌خرند که از یافتن بازار ناامید هستند. این سرویس خبری می‌گوید بیشتر کارخانه‌های ترکیه به دلیل کاهش قیمت بیلت وارداتی از چین علاقه‌ای به خرید محموله‌های آهنی ندارند و افزود که بازار نهایی فولاد نیمه‌تمام و تمام‌شده ترکیه راکد است و انتظار فروش بهتری در چشم‌انداز ندارد. این سرویس خبری همچنین می‌گوید کارخانه‌ها در هند رفتار مشابهی دارند و آمار اداره سرشماری ایالات متحده نشان می‌دهد که با وجود افزایش ۷.۲ درصدی تولید فولاد در هفت ماهه اول سال جاری، ضایعات آهنی کمتری در سال جاری به هند می‌رود. (تولید ترکیه نسبت به سال قبل ۱۴.۹ درصد افزایش یافته است.)

    در سطح جهانی، تولید فولاد خام در ژوئیه امسال برای ۷۱ کشور گزارش شده به Worldsteel 152.8 میلیون تن بود که این رقم در مقایسه با جولای سال گذشته ۴.۷ کاهش را نشان می دهد. بر اساس برآوردها و ارقام ارائه شده، علاوه بر چین، تولید تیرماه سالانه در ایران (۱۸.۷ درصد)، ژاپن (۳.۸ درصد)، کره جنوبی (۳.۴ درصد) و روسیه (۳.۱ درصد) نیز کاهش یافته است. کشورهایی که تولید جولای ۲۰۲۴ آنها نسبت به سال گذشته بهبود یافته اند عبارتند از: برزیل (+۱۱.۶ درصد)، هند (+۶.۸ درصد)، آلمان (+۴.۸ درصد)، ترکیه (+۴ درصد) و ایالات متحده (+۲.۱ درصد).

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.