دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    پیش بینی قیمت شمش فولادی در بورس کالا و بازار آزاد

    شناسه : 85708 03 شهریور 1403 - 15:00

    بازار فولاد ایران در هفته گذشته با کاهش قیمت‌ها و تغییرات در نسبت قیمتی بین شمش و میلگرد همراه بود. با ورود به ماه شهریور و مصوبه جدید بانک مرکزی، انتظار می‌رود که بازار فولاد شاهد ثبات و برخی کاهش‌های قیمت‌ای باشد. با این حال، افزایش صادرات و بازگشت مزیت‌های صادراتی فولاد ایران می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت‌ها در آینده شود.

    پیش بینی قیمت شمش فولادی در بورس کالا و بازار آزاد
    پ
    پ

    در روزهای اخیر، بازار فولاد ایران شاهد کاهش قابل توجهی در قیمت شمش فولادی بود. بر اساس داده‌های جدید، این کالا در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۲۲۵۷۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله شد. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، این قیمت به ۲۴۸۲۹ تومان رسید.

    این کاهش در مقایسه با قیمت میانگین شمش فولادی در روز ۲۲ مرداد ۱۴۰۳، معادل ۸۰ تومان کاهش در هر کیلو را نشان می‌دهد که در واقع ۰.۳ درصدی از قیمت قبلی است.

    تغییرات در نسبت عرضه میلگرد و شمش فولادی

    فاصله قیمتی بین میلگرد و شمش فولادی در بورس کالا که در هفته منتهی به ۲۶ مرداد به ۱۵.۹ درصد رسیده بود، در هفته گذشته به ۱۵.۱ درصد کاهش یافته است.

    در هفته ای که گذشت، ۵۲.۵ درصد از حجم عرضه شده شمش فولادی و ۲۱.۷ درصد از حجم عرضه شده میلگرد در بازار معامله شد.

    پیش‌بینی‌ها برای هفته آینده

    🔹 با ورود به ماه شهریور، انتظارات فعالان بازار به سمت رفع محدودیت‌های برق و افزایش عرضه محصولات فولادی شیفت می‌کند. این عامل در کنار ضعف تقاضای داخلی برای محصولات فولادی، می‌تواند زمینه‌ساز اصلاح نسبی قیمت‌ها در بازار فولاد شود.

    🔸 از آن سو، عاملی جدید وارد بازار فولاد شده که در میان‌مدت به نفع افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی عمل می‌کند. با مصوبه جدید بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد در بازار توافقی و خروج فولادی‌ها از سامانه نیما، شاهد بازگشت مجدد مزیت‌های صادراتی فولاد ایران خواهیم بود.

    زیرا با مبنا قرار گرفتن ارز توافقی در صادرات این زنجیره، یک بار دیگر صادرات جذاب خواهد شد. افزایش صادرات محصولات فولادی در بازار داخلی نیز تأثیر خود را خواهد گذاشت و به نفع افزایش نسبی قیمت‌ها در میان‌مدت عمل خواهد کرد.

    این کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد ایران، در حالی رخ داده است که بازار جهانی نیز با چالش‌های مالیاتی و اقتصادی روبهرو است. با توجه به این عوامل، می‌توان گفت که بازار فولاد ایران در ماه‌های آینده شاهد ثبات نسبی و برخی کاهش‌های قیمت خواهد بود.

    با ورود به ماه شهریور، انتظار می‌رود که این بازار با تحولات جدیدی روبهرو شود، از جمله افزایش صادرات و بهبود شرایط اقتصادی داخلی. در این شرایط، فعالان بازار باید استراتژی‌های جدیدی را برای مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری در بازار فولاد ایران اتخاذ کنند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.