دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    ایران بیشترین کاهش تولید فولاد در ژوئیه را ثبت کرد

    شناسه : 85715 05 شهریور 1403 - 11:00

    داده‌های worldsteel نشان می‌دهند که تولید فولاد ایران در ماه ژوئیه، ۱۸.۷ درصد کمتر از سال قبل بود و به ۱.۸ میلیون تن رسید. اما این میزان تولید، تقریباً نیمی از کل تولید فولاد در منطقه غرب آسیا بود که شامل ایران و هفت کشور عرب تولیدکننده فولاد است. کاهش تولید فولاد ایران در ماه […]

    ایران بیشترین کاهش تولید فولاد در ژوئیه را ثبت کرد
    پ
    پ

    داده‌های worldsteel نشان می‌دهند که تولید فولاد ایران در ماه ژوئیه، ۱۸.۷ درصد کمتر از سال قبل بود و به ۱.۸ میلیون تن رسید. اما این میزان تولید، تقریباً نیمی از کل تولید فولاد در منطقه غرب آسیا بود که شامل ایران و هفت کشور عرب تولیدکننده فولاد است.

    کاهش تولید فولاد ایران در ماه ژوئیه، بزرگترین کاهش را در بین ۷۱ کشور تولیدکننده فولاد داشت. بر اساس داده‌های worldsteel، برزیل گزارش داد که تولید خود را در ماه ژوئیه، ۱۱.۶ درصد افزایش داده است که بالاترین میزان افزایش در بین تمام تولیدکنندگان است.

    ایران توانست در ماه‌های ژانویه تا ژوئیه سال جاری، ۱۸.۴ میلیون تن فولاد خام بسازد و رتبه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان را کسب کند. این آمار نشان می‌دهد که تولید فولاد ایران در هفت ماه اول سال جاری افزایش یافته است، در حالی که تولید جهانی کاهش یافته و کمبود برق در تولیدکنندگان فولاد ایران در تابستان گذشته نیز وجود داشته است.

    بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن فولاد جهان (worldsteel)، ایران توانسته بود ۱۸.۴ میلیون تن فولاد خام در ماه‌های ژانویه تا ژوئیه تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۹ درصد بیشتر است. ایران همچنان در رتبه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان قرار دارد.

    این افزایش تولید فولاد ایرانی در شرایطی صورت گرفته که صنایع کشور در ماه‌های اخیر با کمبود برق مواجه بوده‌اند. وزارت انرژی ایران در اواسط تابستان، تخصیص برق به کارخانه‌های فولادی را کاهش داد زیرا نیاز بخش خانگی به سرمایش در کشور افزایش یافته بود.

    این تصمیمات باعث نگرانی در صنعت فولاد شده که در سال‌های اخیر با افزایش صادرات و ایجاد شغل رشد کرده بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.