شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ 11 ربيع أول 1446 Saturday, 14 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش همبستگی قیمت روز مس با قیمت فولاد چین

    شناسه : 85720 05 شهریور 1403 - 14:00

    قیمت مس در روزهای اخیر به دلیل کمبود تقاضای مصرفی در چین، کاهش قابل توجهی داشته است. اگرچه این اتفاق در اواخر ماه می شروع شد، اما این کاهش تا کنون ادامه داشته و باعث شد که ذخایر بیشتری در بورس مواد معدنی شانگهای (SHFE) ثبت کند

    کاهش همبستگی قیمت روز مس با قیمت فولاد چین
    پ
    پ

    قیمت مس در روزهای اخیر به دلیل کمبود تقاضای مصرفی در چین، کاهش قابل توجهی داشته است. اگرچه این اتفاق در اواخر ماه می شروع شد، اما این کاهش تا کنون ادامه داشته و باعث شد که ذخایر بیشتری در بورس مواد معدنی شانگهای (SHFE) ثبت کند.

    تا اواخر سال ۲۰۲۲، قیمت مس در لندن (LME) و قیمت ورق نورد گرم (HRC) چین دارای همبستگی قوی بودند که تقریباً ۹۱ درصد بود. این همبستگی در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ شروع به فرورفتگی کرد و در ماه جاری به ۴۶ درصد منفی تبدیل شد. دو قیمت در بسیاری از موارد، اگرچه نه همیشه، در جهت مخالف حرکت می‌کنند.

    این تغییر در همبستگی نشان دهنده کاهش شدید تقاضای مصرفی مس در چین است که باعث شده است قیمت مس در لندن نسبتاً بالاتر بماند. این امر نشان دهنده مشکلات جدی‌تر در اقتصاد چین و مخصوصاً بخش املاک و مستغلات است که بر سایر صنایع مانند فولاد نیز تأثیر می‌گذارد.

    چین در حال گذراندن مشکلات جدی در بخش املاک و مستغلات خود است. این بخش سالهاست که در حال سقوط است. اقدامات اعلام شده تاکنون نتوانسته‌اند روند کاهش قیمت‌های مسکن را متوقف کنند و این مشکل بدتر شده است. از طرفی جمعیت پیر چین نیز در حال افزایش است.
    در نتیجه، صنایع کلیدی مانند فولاد نیز شروع به زوال کرده‌اند. برخی معتقدند که چین در حال حاضر به حداکثر مصرف فولاد رسیده است


    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.